Smilla93 skrev 2021-06-08 10:55:24 följande:
Ja men det är ju säkert som du säger då att de bara har tillgång till vissa läkare vid vissa tillfällen!
De ringde precis och så att jag får börja idag.. Hjälp vad allt blev verkligt helt plötsligt!! Är nervös samtidigt som jag är sjukt taggad att äntligen få köra igång!
Var i processen är du nu? Är du i startgroparna eller måste du vänta tills efter sommaren?
Åh men så bra då var det precis det önskade utfallet =) vad har du fått för sprutor och vilken dos?
Jag är ganska gammal i IVF-svängen, fick en dotter för 2 år sedan med IVF i Prag. Sedan har vi försökt med syskonförsök i Schweiz (där vi bor) och gjort 2 omgångar IVF i feb och nu i maj, men tyvärr utan resultat.
Mina ägg verkar ha ganska dålig kvalitet nuförtiden och jag fick väldigt få befruktade av 12 ägg som de fick ut båda gångerna. Så hoppet fanns där vid äggplock för att sedan nästan släckas dagen efter med låg befruktningsnivå. Jag fick tillbaka en blastocyst vid första försöket i år men testade minus, och andra gången fick jag tillbaka ett väldigt långsamt 3-dagars som inte heller blev något, och inget till frysen.
Nu försöker jag boosta mina ägg med diverse tillskott och vitaminer för att köra igång 3 IVF för i år fast i Prag denna gången. =) har mer tilltro till Prag ändå då de lyckats få mig gravid 2 gånger (där första försöket blev ett tidigt MF i v 5), och andra gången blev det vår underbara dotter.
Spännande att du är igång nu

!