Frida123123 skrev 2021-06-08 18:21:19 följande:
Jag ger mig in i denna tråd igen då jag varit gravid genom IVF, fick redan på i vecka 8 att embryot stannat av i utvecklingen, fått sk tyst missfall. Dvs kroppen har inte uppfattat det ännu och ingen blödning har kommit. Var på kvinnokliniken för ett vul som konstaterade samma sak, men de ville inte starta igång en abort då utan vänta en vecka. Så ska dit på fredag för medicinsk abort. Jobbigt, varit ledsen ett tag men det blir lite bättre för varje dag som går. Ja, på fredag och dagarna framåt kommer inte vara så trevliga då. Gjort mitt 3 ivf. Är 41 år så känner mig stressad. Men vi har två blastocyster i frysen så jag får hoppas på dom. Kan dock inte starta igång förrens blödningen från missfallet upphört och efter nästa mens, så förhoppningsvis i början av augusti. Hopp, förtvivlan, glädje, sorg, väntan och väntan. Ni i den här tråden vet hur det är. Kämpa på!
hej vännen, åh vad ledsen jag blir att läsa det här :( så otroligt orättvist

att man ska behöva gå igenom ett missfall när det äntligen blivit plus på stickan efter flera IVF, det finns liksom ingen rättvisa
bra att det finns en plan för dig nu nu i alla fall så du får börja se framåt efter fredagen. förstår stressen men som du säger, 2 blastocyster i frysen låter faktiskt väldigt bra så förhoppningsvis får du en 'enkel' väg nästa FET. varma kramar till dig