CarroAnd skrev 2021-06-08 10:48:47 följande:
Åh! Vad roligt för dig! Hur gick insättningen? Äggplock gick bra för min del. Mycket känslor som sköljde över mig och nervositet, men det kändes bara som små stick och spänningar. Det gick hur bra som helst. De hittade 8 äg och min man lämnade två spermaprov för att öka chanserna att hitta bra spermier. Jag har insättning på fredag ?? Jag längtar. Den finaste kärleken man kan ha är till ett barn. Jag har en flicka på 9 år och önskar av hela mitt hjärta att kunna ge henne ett syskon och oss mer kärlek till en liten person till. Berätta gärna hur det gick på insättningen sedan ??.
De punkterade ca 10 äggblåsor vid ÄP och fick veta att det endast fanns ägg i 2 av dem.
Så nedslagen och ledsen hela helgen och 100% beredd på ett samtal under måndag förmiddag om att vi inte skulle ha något befruktat ägg att sätta in..
Men de ringde aldrig! Kom dit, fick veta att 2 av 2 ägg hade befruktats. Den ena lite långsammare som de ville odla vidare och det andra i toppkvalitet <3
Det var magiskt att de få de nyheterna och insättningen var så häftig.
Jag blev så otroligt lycklig för att få göra en insättning och det enda jag kan göra nu är att hoppas. Det var även en enorm lättnad på något vis att få reda på varför jag och min sambo inte lyckats blivit gravida på egen hand. Min gynekolog sa att nu har vi svaret, du har normalt mycket äggreserv/blåsor men väldigt få av dem innehåller ägg. Det kan alltså gå ett år och endast ha en enda riktigt ägglossning med ägg i.
Jag håller så tummarna för dig på fredag!
Förstår din längtan.