• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Truuly

Jag fick ju mitt första plus i helgen. Testade sedan 3 dagar irad och det visade ingen stegring. Men då det var min testdag i måndags så rapporterade jag positivt test på 1177 till RMC (vet någon när man får återkoppling?)

Har haft en dålig magkänsla så ville ej testa igen igår. Men idag köpte jag nytt test och det var blankt. Är på jobbet och försöker att inte bryta ihop, men tårarna rinner. Hur ska man orka? Mitt första plus, och nu väntar jag alltså inte barn, utan missfall.

Hur gör jag nu? När sköter kroppen detta?

Tänker på alla som har fått gå igenom detta. Många flera gånger till o med. Detta är första gången för mig o det känns så.. jag finns inga ord.

• endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-06-08 22:45:39 följande:
    Jag är fortfarande helt paff över resultatet. Om vi får några blastocyster av det är det värt smärtan och svullnaden som blir av att ha haft lite för många äggblåsor. Förra gången var jag risig i 2 veckor. Så inte värt när jag samtidigt visste att det inte gett något resultat. Nu en veckas väntan. Återkommer!

Så snart det är ett äggplock är det ett försök, har kah förstått det som. Kanske någon annan som har bättre koll?

Hur ser det ut inför ditt plock imorgon? Nervöst? Stort lycka till! Jag tyckte det var mycket mer ok än vad jag läst om. Inte skönt men verkligen inte outhärdligt. Har förstått det som att det kan vara mer smärtsamt både vid och efter plock om man har endometrios. Jag tror jag har någon lindrig variant för jag hade ingen aning om att jag hade det förrän jag drog igång med IVF. Håller tummarna för dig imorgon!
    Ja verkligen håller tummarna!
    Hade så svårt att sova inatt för jag var så nervös men när jag vaknade idag kände jag mig hellugn och åkte in för plocket. Känns väldigt lyckat fick ut 18 ägg. Men smärtorna nu efteråt är inte roliga. min mage känns så spänd och öm hela tiden det är verkligen hemskt. 
    Så du fick ett meddelande dagen efter? Dom sa ingenting om att jag skulle få det på kliniken men vill ju såklart få veta imorgon om det blivit befruktning, ja kanske kan ringa å kolla imorgon eller är man lite jobbig då haha
  • Chajsa
    Truuly skrev 2021-06-09 17:38:17 följande:

Jag fick ju mitt första plus i helgen. Testade sedan 3 dagar irad och det visade ingen stegring. Men då det var min testdag i måndags så rapporterade jag positivt test på 1177 till RMC (vet någon när man får återkoppling?)

Har haft en dålig magkänsla så ville ej testa igen igår. Men idag köpte jag nytt test och det var blankt. Är på jobbet och försöker att inte bryta ihop, men tårarna rinner. Hur ska man orka? Mitt första plus, och nu väntar jag alltså inte barn, utan missfall.

Tänker på alla som har fått gå igenom detta. Många flera gånger till o med. Detta är första gången för mig o det känns så.. jag finns inga ord.

Är så ledsen för din skull :( så fruktansvärt att vara så glad och hoppfull och att det bara slits ifrån en på en sekund. Jag var med om samma sak förra månaden, min mens blev 8 dagar sen och jag plussade under hela veckan efter bim men de stegrade aldrig. När de blev helt negativa slutade jag med lutinus och mensen kom typ ett dygn senare. Beklagar verkligen, gå hem från jobbet och gråt alla tårar du har inom dig. Vi är här. Stor kram <3
  • Chajsa
    Annna84 skrev 2021-06-09 15:21:20 följande:

Hej vännen :) Hur mår du? Jag mår bra!

Känner inte mycket, eventuellt lite molande och minimal känning i brösten. Inget illamående och ingen trötthet. Testet var väldigt starkt igår, lika starkt som kontrollstrecket. Det känns så sjukt efter att tidigare ha letat med blåslampa efter minimal antydan till streck. Nu är det bara att hålla huvudet kallt i tre veckor tills det är dags för VUL.

Härligt med full rulle i helgen, tänk om det är nu det går. Hoppas hoppas!!! Kramar till dig

Är såå glad för din skull och såå avundsjuk <3 fantastiskt att strecket ökar. Håller alla tummar för att lilla hjärtat pickar på vul! Du är så värd detta!
  • IVF2021
    endotjej92 skrev 2021-06-09 17:43:29 följande:

Ja verkligen håller tummarna!

Hade så svårt att sova inatt för jag var så nervös men när jag vaknade idag kände jag mig hellugn och åkte in för plocket. Känns väldigt lyckat fick ut 18 ägg. Men smärtorna nu efteråt är inte roliga. min mage känns så spänd och öm hela tiden det är verkligen hemskt. 

Så du fick ett meddelande dagen efter? Dom sa ingenting om att jag skulle få det på kliniken men vill ju såklart få veta imorgon om det blivit befruktning, ja kanske kan ringa å kolla imorgon eller är man lite jobbig då haha

Skönt med 18 plockade ägg! Och smärtan efter är lite tradig, ja. Bara att vänta ut. Visst var du också på RMC Malmö? Där får man meddelande i 1177 dagen efter som berättar om befruktningsgraden och tid för insättning, om man inte ska göra totalfrys då.
  • IVF2021

OMTANKE!
  • Iväntanpåivf

Så ledsen för din skull. <3
  • Frida123123

Till Anna84: ja, det var mitt första plus och första missfall. Jättehemskt. Gud, vad ni har kämpat, man ska inte ge sig och se, nu har det lyckats för er med!! GRATTIS! Underbar känsla. Försök och slappna av. Jättesvårt, jag vet. Man kan inte påverka utgången. Men, ?so far so good?, för dig/er, eller hur! Även om det kan misslyckas så kan det även gå hur bra som helst! Och en stor framgång är faktiskt att man lyckats bli gravid!! Är det någon som tagit cytotec? Är nervös. Jobbigt att kroppen tror att man är gravid när man inte är det.

• Inalina
    Annna84 skrev 2021-06-09 15:21:20 följande:

Hej vännen :) Hur mår du? Jag mår bra!

Känner inte mycket, eventuellt lite molande och minimal känning i brösten. Inget illamående och ingen trötthet. Testet var väldigt starkt igår, lika starkt som kontrollstrecket. Det känns så sjukt efter att tidigare ha letat med blåslampa efter minimal antydan till streck. Nu är det bara att hålla huvudet kallt i tre veckor tills det är dags för VUL.

Härligt med full rulle i helgen, tänk om det är nu det går. Hoppas hoppas!!! Kramar till dig

Men åh alltså fan va glad jag blir att allt verkar bra!!! Det är så sjukt välförtjänt att det är din tur nu (jag vet att man inte kan prioritera någon, speciellt inte i den här tråden!! men herregud jag tyckte du hade gjort många insättningar med fina blastisar, så nu får pyret hålla i sig hårt i 9 månader =)!!!

Så skönt med ett starkt plus!!

Vid min graviditet kom illamåendet lagom till första VUL men jag fattade inte att det berodde på graviditeten ;) Jag gjorde VUL v 6+3 den gången, antar att du har i 7+ något då? Försök njuta av tiden innan alla symptom kickar in skulle jag säga...

Åh ska bli roligt att följa din resa och hoppas jag kan joina så snart som möjligt!

Jag tycker min cykel har blivit mkt kortare de senaste månaderna så kanske tyder det på att jag släpper ifrån min omogna ägg..? Får se om kliniken kan göra något åt det, men kan ju vara bra vid stimulering då att man även tar Fyremadelsprutan som tvingar äggen att växa vidare utan att släppa.. (ja du hör, nya gissningar hela tiden...) har i alla fall ÄL idag typ så man gör ju det man kan här hemma!

Stor kram!!!
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-06-09 18:12:58 följande:
    Skönt med 18 plockade ägg! Och smärtan efter är lite tradig, ja. Bara att vänta ut. Visst var du också på RMC Malmö? Där får man meddelande i 1177 dagen efter som berättar om befruktningsgraden och tid för insättning, om man inte ska göra totalfrys då.
    Ja superskönt att det blev så många!
    Nej jag går i Stockholm IVF, har fått en inbokad tid för återföring på måndag men under detta tiden ska de göra ultraljud för att se att de kan göra återföring och inte totalfrys. Så de e lite jobbigt att vänta tills måndag och inte veta om det ska ske en återföring eller inte.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021