Smilla93 skrev 2021-06-08 11:36:10 följande:
Ja verkligen spännande att få köra igång! Jag fick menopur 137,5 ie, så ganska låg dos jämfört med vad andra här i gruppen får.. Men det är ju också vårt första försök så vi får väl se det som en liten testrunda. De vet ju inte hur man reagerar på hormoner och då är det väl bättre att börja lägre antar jag! Fick tid för vul om en vecka så då får vi ju svar om dosen är lagom, dock vågar jag inte hoppas på för mycket nu första rundan.
Oj ja då är du verkligen rutinerad!! Så härligt att du fått en dotter det måste ju vara helt fantastiskt! <3 vad tråkigt att syskonförsöken inte gått som ni tänkt.. Men skönt att ni är tillbaka där ni fått bra resultat vid tidigare försök och att ni har tilltro till kliniken. Även om det ena resulterade i ett missfall (vilket är det tuffaste man kan gå genom, fick MA V 8 i januari förra året) så har du ju ändå blivit gravid 2 gånger vilket ju bådar gott inför kommande försök! Håller tummarna att du får börja snart och att dina ägg blivit boostade och har nått toppkvalitet!! :D
ok, jag tror det du får är en ganska normal dos om man har normala värden för äggreserv etc. och ja bra inställning att du ändå ser detta som en testrunda, för många funkar det ju första gången, men du vet också att det inte är ovanligt att gå igenom processen flera gånger för att det ska lyckas när de vet exakt hur hormonerna påverkar kroppen och blåsornas tillväxt.
hehe ja jag är rutinerad, så bara att fråga på om du undrar något, har nog läst och hört det mesta vid det här laget ;) (och provat hehe!) tack för peppande ord, man försöker ju liksom allt i sin makt för att få ett barn medan 'alla' i ens närhet verkar få barn till höger o vänster på första försöket... närkligt att det kan vara sp olika. MA i v 8 lät väldigt ledsamt, då har man ju ändå ställt in sig lite mer på att man faktiskt är gravid på riktigt, i v 5 är det ändå lite mer som att få en mens som är lite försenad...i alla fall för mig. men lycka till med sprutor etc nu, hur känns det inför kvällens första?