• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-06-09 15:26:49 följande:

Hej :) Det var ett starkt streck igår, så nu har jag lovat mig själv att inte testa mer så länge det inte sker något oväntat.

Ja, testa akupunktur, för många fungerar det och så blir det en skön avslappning. Jag fick till mig att man kan fortsätta fram till v12, men jag tror att jag skippar det. Har lagt så mycket pengar?

Hoppas hoppas på insättning innan midsommar eller direkt efter. Kramar

Vad härligt att det blivit starkare!!!

När har du vul inbokat?
  • Smilla93
    Frida123123 skrev 2021-06-09 19:37:39 följande:

Till Anna84: ja, det var mitt första plus och första missfall. Jättehemskt. Gud, vad ni har kämpat, man ska inte ge sig och se, nu har det lyckats för er med!! GRATTIS! Underbar känsla. Försök och slappna av. Jättesvårt, jag vet. Man kan inte påverka utgången. Men, ?so far so good?, för dig/er, eller hur! Även om det kan misslyckas så kan det även gå hur bra som helst! Och en stor framgång är faktiskt att man lyckats bli gravid!! Är det någon som tagit cytotec? Är nervös. Jobbigt att kroppen tror att man är gravid när man inte är det.

Jag svarade på ditt ledsamma inlägg här om dagen. Beklagar verkligen!! Jag har varit med om samma sak, dock vid en spontan graviditet och vart så ledsen under en längre tid. Jag fick cytotec och genomgick processen hemma eftersom jag ville vara där jag kände mig trygg. Vill inte ljuga och säga att det inte är en jobbig process, för det är det.. Både fysiskt och psykiskt. Jag rekomenderar att ta morfin tabletterna så fort du får det minsta ont, jag tog en tablett och alldeles för sent så den kickade igång efter att det värsta var över. Men detta kommer du fixa! Hur sjukt det än låter så var det ganska skönt efteråt, då fick man liksom ett avslut på något sätt! Och tillåt dig att sörja och vara ledsen för det är en tung förlust oavsett om det är en tidigt graviditet! <3
  • Smilla93
    Livetutandig skrev 2021-06-09 12:29:42 följande:

Mitt svar verkar inte ha gått igenom så jag testar igen, hehe. Japp jag kör långa protokollet så har sprayat med synarela i åtta dagar hittills. Jag ska på vul 15/6 för att se när jag ska börja med menopur. Kör du korta eller långa? Ja jag litar på att läkarna har full koll och hoppas nu bara på att kroppen ska svara på behandling. För vår del vill de ha minst 3 fullmogna blåsor för att göra äggplock. Ja så kul att följas :)

Haha vad knasigt, nu gick det iallafall! ;) okej vad ska nässprayen göra? Fattar inte riktigt hur det långa protokollet funkar.. Ååh spännande med vul, hoppas att du får positiva svar!! Jag kör korta protokollet och tog andra sprutan idag så jag ska också på vul 15/6, men för att se hur jag svarar på behandlingen.. Som du säger så vill man ju inget annat än att svara bra på den dosen man fått men samtidigt vill jag inte stressa upp mig nu i onödan och tänker föröka ta det som det kommer!! :) men det är nog lättare sagt en gjort, kommer säkert vara jätte nojjig innan vul i nästa vecka.. ;D
  • IVF2021
    endotjej92 skrev 2021-06-09 20:33:56 följande:

Ja superskönt att det blev så många!

Nej jag går i Stockholm IVF, har fått en inbokad tid för återföring på måndag men under detta tiden ska de göra ultraljud för att se att de kan göra återföring och inte totalfrys. Så de e lite jobbigt att vänta tills måndag och inte veta om det ska ske en återföring eller inte.

Aha. Oj, ja jag hade aldrig kunnat vänta tills på måndag för att veta hur befruktningen gått. Nog för att många slutar utvecklas längs vägen men man vill ju ändå veta hur själva första steget gått.

Bra de kollar läget innan de sätter in! Jag ska på återbesök för kontroll på fredag. Det är ju planerad totalfrys men de ville kolla upp mig ändå. Antar att det var för att jag samlade rätt mycket vätska efter förra plocket.

Hoppas du får besked om befruktningen denna vecka!
  • Annna84
    Truuly skrev 2021-06-09 17:38:17 följande:

Jag fick ju mitt första plus i helgen. Testade sedan 3 dagar irad och det visade ingen stegring. Men då det var min testdag i måndags så rapporterade jag positivt test på 1177 till RMC (vet någon när man får återkoppling?)

Har haft en dålig magkänsla så ville ej testa igen igår. Men idag köpte jag nytt test och det var blankt. Är på jobbet och försöker att inte bryta ihop, men tårarna rinner. Hur ska man orka? Mitt första plus, och nu väntar jag alltså inte barn, utan missfall.

Hur gör jag nu? När sköter kroppen detta?

Tänker på alla som har fått gå igenom detta. Många flera gånger till o med. Detta är första gången för mig o det känns så.. jag finns inga ord.

Vännen! Blir så ledsen av att läsa detta <3 Det är så fruktansvärt orättvist!

Detta hände mig i vintras, när jag fick mitt första plus på 5e insättningen. Mensen kom då någon dag efter att det blivit blankt på stickan. Jag förstår att det är fruktansvärt tufft, men tänk att du ändå kom långt på det första försök, det bådar gott inför nästa.

Massa kramar till dig!
  • Annna84
    Chajsa skrev 2021-06-09 18:00:54 följande:

Är såå glad för din skull och såå avundsjuk <3 fantastiskt att strecket ökar. Håller alla tummar för att lilla hjärtat pickar på vul! Du är så värd detta!

Tack <3 Jag förstår precis alla känslor, när jag läser om de som plussar har jag hela tiden tänkt att det för kommer aldrig att hända mig. Under ett års tid har jag tänkt att jag aldrig kommer att få barn. Och nu för första gången i livet fick jag ett plus som det inte är någon tvekan om. Dock orolig inför första VUL och om det finns något där inne.

Jag önskar så att du får ett plus nu i dagarna, det är du också värd efter allt du gått igenom <3
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-06-09 15:26:49 följande:

Hej :) Det var ett starkt streck igår, så nu har jag lovat mig själv att inte testa mer så länge det inte sker något oväntat.

Ja, testa akupunktur, för många fungerar det och så blir det en skön avslappning. Jag fick till mig att man kan fortsätta fram till v12, men jag tror att jag skippar det. Har lagt så mycket pengar?

Hoppas hoppas på insättning innan midsommar eller direkt efter. Kramar

Åh vad skönt! Låter som en väldigt bra plan att inte testa mer. När är det vul inplanerat? Jag hade bokat akupunktur idag men har dragit på mig en förkylning i kombination med allergi så fick avboka dagens tid. :( Min akupunktör rekommenderar också att man fortsätter varannan vecka fram till vecka 12. Blir en del pengar!
  • Clemmentina
    Truuly skrev 2021-06-09 17:38:17 följande:

Jag fick ju mitt första plus i helgen. Testade sedan 3 dagar irad och det visade ingen stegring. Men då det var min testdag i måndags så rapporterade jag positivt test på 1177 till RMC (vet någon när man får återkoppling?)

Har haft en dålig magkänsla så ville ej testa igen igår. Men idag köpte jag nytt test och det var blankt. Är på jobbet och försöker att inte bryta ihop, men tårarna rinner. Hur ska man orka? Mitt första plus, och nu väntar jag alltså inte barn, utan missfall.

Hur gör jag nu? När sköter kroppen detta?

Tänker på alla som har fått gå igenom detta. Många flera gånger till o med. Detta är första gången för mig o det känns så.. jag finns inga ord.

Jag lider med dig. Så ledsamt! :( Tårarna måste få komma ut även om det är jobbigt att det händer när man är på jobbet. Min erfarenhet är att det kommer igång av sig själv inom några dagar. Men ibland kan man behöva sluta med Lutinus om man tar det. Vi finns här! Styrkekram
  • Annna84
    Frida123123 skrev 2021-06-09 19:37:39 följande:

Till Anna84: ja, det var mitt första plus och första missfall. Jättehemskt. Gud, vad ni har kämpat, man ska inte ge sig och se, nu har det lyckats för er med!! GRATTIS! Underbar känsla. Försök och slappna av. Jättesvårt, jag vet. Man kan inte påverka utgången. Men, ?so far so good?, för dig/er, eller hur! Även om det kan misslyckas så kan det även gå hur bra som helst! Och en stor framgång är faktiskt att man lyckats bli gravid!! Är det någon som tagit cytotec? Är nervös. Jobbigt att kroppen tror att man är gravid när man inte är det.

Vad gullig du är! Tack! Ja, det har varit två tuffa år med tusentals tårar. Nu ska jag försöka slappna av och vara glad att jag kommit så här långt. Känner mig än så länge lugn i kroppen. Vilken dag stannade embryot av i magen?

Jag har aldrig tagit cytotec, men tänker på dig och hoppas att du kan komma vidare snart <3 Kramar till dig
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-06-09 20:23:07 följande:

Men åh alltså fan va glad jag blir att allt verkar bra!!! Det är så sjukt välförtjänt att det är din tur nu (jag vet att man inte kan prioritera någon, speciellt inte i den här tråden!! men herregud jag tyckte du hade gjort många insättningar med fina blastisar, så nu får pyret hålla i sig hårt i 9 månader =)!!!

Så skönt med ett starkt plus!!

Vid min graviditet kom illamåendet lagom till första VUL men jag fattade inte att det berodde på graviditeten ;) Jag gjorde VUL v 6+3 den gången, antar att du har i 7+ något då? Försök njuta av tiden innan alla symptom kickar in skulle jag säga...

Åh ska bli roligt att följa din resa och hoppas jag kan joina så snart som möjligt!

Jag tycker min cykel har blivit mkt kortare de senaste månaderna så kanske tyder det på att jag släpper ifrån min omogna ägg..? Får se om kliniken kan göra något åt det, men kan ju vara bra vid stimulering då att man även tar Fyremadelsprutan som tvingar äggen att växa vidare utan att släppa.. (ja du hör, nya gissningar hela tiden...) har i alla fall ÄL idag typ så man gör ju det man kan här hemma!

Stor kram!!!

Fina fina du! Jag blir alldeles rörd. Du är så fantastisk på att stötta och peppa. Jag önskar så för dig också, och det känns positivt att du ska fortsätta resan i Prag där du lyckades förra gången. Jag tror på augusti om inte tidigare <3

Tack för att du delar med dig om när dina symtom började, då har jag något att hålla mig i, även fast det inte går att jämföra.

Mitt första VUL är dag 8.0, så om nästa 3 veckor.. idag är jag på 5.2 om jag har räknat rätt.

Kramar och njut av dagen och helgen
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021