Smilla93 skrev 2021-06-10 22:46:58 följande:
Ja ska verkligen bli spännande! :) jaha, har inte riktigt fattat innan varför vissa kör kort protokoll och vissa långt, men då fattar jag! Håller tummarna för att ditt vul visar att sprayet hjälp och att äggblåsorna växer jämnt när du väl börjar med hormonerna!!
Vi blev gravida på egen hand i november 2019 efter 1,5 års försök (dock inte så att vi klockade ägglossning, men utan preventivmedel om man säger så) men den graviditeten slutade tyvärr i ett MA i ca vecka 8. Jag har vetat i över tio år att jag har pcos, så förra sommaren sökte vi hjälp för att få mig att ägglossa och fick letrozol som funkade toppen samt levaxin då mina sköldkörtelvärden inte var perfekta. Efter ca 8 rundor med letrozol utan plus på stickan fick min sambo lämna sperma prov och då visade det dig att han hade dålig sperma kvalitet. Typ något att huvudena som innehåller könscellen var intakta eller något sådant.. Så från att ha trott att det är min pcos som spökade så var det helt plötsligt inte bara där problemet låg.. Men det känns skönt att veta var problemet ligger och att det faktiskt finns hjälp, så nu hoppas vi att ivf ska vara lösningen för oss! :) förnuftig vet jag inte om jag är haha ;) men man kan ju liksom inte påverka något i den sitsen man befinner sig i och då är det nog bara att åka med liksom ;) men såklart kommer man bli besviken om det skulle gå helt åt skogen liksom!
sprutorna går toppen, har inte känt något men har ju också bara tagit 3 än så länge så det kanske kommer. Fick väldiga humörsvängningar med letrozolen, så kanske blir det samma sak med detta, hoppas inte för min sambos skull haha! Äggplocket sa de ingenting om så jag antar att de väntat tills jag varit på kontrollen nästa vecka innan de börjar planera inför det. Hör gärna av dig efter ditt vul! :)
Vad ledsen jag blir när jag läser om ert MA. Håller så tummarna att det ska gå bra med hjälp av IVF <3. Vilken resa ni gått igenom. Tur i oturen att fertilitetsutredningen visade att det låg lite hos er båda, så allt kan få lite hjälp på traven. Jag hoppas pcos för med sig något positivt i er ivf-resa och att du har många ägg med god kvalitet.
Vår utredning visade också lite ?problem? för oss båda. Min man har normalt antal spermier men de är lite långsamma. Vilket gjort vår långa barnlöshet inte så konstig. Nu håller jag bara tummarna att vi sökt hjälp för sent. Vi har inte varit direkt stressade med det här med barn men vi har försökt fram och tillbaka i fem år i september. Vi sökte hjälp när vi var 31 (förra året) och det var en chock att min äggreserv var så dålig. Jag har inte haft några indikationer på det innan.
Vad skönt att det känns ok med sprutorna hittills. Jag håller tummarna att det fortsätter så.
Jag hör av mig efter VUL. Gör gärna det du också :)