• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • IVF2021

Hurra! Måste bara få dela min glädje över att 3 blastocyster idag fått flytta in i frysen! Är så lättad. Nu ska kroppen bara återhämta sig från överstimuleringen, sen blir det FET i slutet av sommaren.

• Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-06-12 15:24:44 följande:

Hurra! Måste bara få dela min glädje över att 3 blastocyster idag fått flytta in i frysen! Är så lättad. Nu ska kroppen bara återhämta sig från överstimuleringen, sen blir det FET i slutet av sommaren.

Grattis! Det är ju toppen!!!!
  • IVF2021

Hjälp! Här finns ju massor av erfarenhet i denna tråd, kanske någon kan säga något klokt?

Hade äggplock i måndags och började just blöda en hel del. Har haft mensvärksliknande känsla hela dagen och tyckt det verkar konstigt. Är detta redan min bortfallsblödning/mens eller har det hänt något annat? Känns himla tidigt. Utifrån hur det var förra behandlingen hade jag räknat att mensen skulle komma på torsdag. Bara tagit Suprefact, ingen ovitrelle denna gång, pga risk för överstimulering. Kommer mensen väldigt mycket tidigare då?

• Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-06-12 23:39:34 följande:

Hjälp! Här finns ju massor av erfarenhet i denna tråd, kanske någon kan säga något klokt?

Hade äggplock i måndags och började just blöda en hel del. Har haft mensvärksliknande känsla hela dagen och tyckt det verkar konstigt. Är detta redan min bortfallsblödning/mens eller har det hänt något annat? Känns himla tidigt. Utifrån hur det var förra behandlingen hade jag räknat att mensen skulle komma på torsdag. Bara tagit Suprefact, ingen ovitrelle denna gång, pga risk för överstimulering. Kommer mensen väldigt mycket tidigare då?

Min mens kom efter kanske 7-8dagar. Kommer inte ihåg exakt.

Kom iaf mycket tidigare än den brukar. (Också risk för överstimulering) Så skulle gissa att det är bortfallsblödning. Då kommer du ju fortare igång med FET :)
  • IVF2021
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-13 01:01:04 följande:

Min mens kom efter kanske 7-8dagar. Kommer inte ihåg exakt.

Kom iaf mycket tidigare än den brukar. (Också risk för överstimulering) Så skulle gissa att det är bortfallsblödning. Då kommer du ju fortare igång med FET :)

Tack för svar (och tack för grattiset!) Blev bara helt paff då jag ställt in siktet på mitten av nästa vecka. Kliniken nämnde att den kunde komma tidigare eller senare, men inte så här tidigt. Håller med om det positiva i att det blir kortare väntan på FET. Känns som man är närmre en graviditet av man någonsin varit nu med embryon som bara väntar på att bli insatta.
  • Jill92

Är på ruvardag 10 (äp +11). Hur tidigt vågar man testa?? Är det säkert att äggmognadssprutan är ute ur kroppen efter 13 dagar? Enormt svårt att hålla mig hehe. Fått testddag äp+17, känns som att de tar i lite väl mycket?:)

• Annna84
    IVF2021 skrev 2021-06-12 23:39:34 följande:

Hej! Mensen kommer mycket tidigare när du tar superfact, så det är helt i sin ordning :)
  • IVF2021
    Annna84 skrev 2021-06-13 09:23:12 följande:

Hej! Mensen kommer mycket tidigare när du tar superfact, så det är helt i sin ordning :)

Tack för svar! Skönt att höra. Blev först lättad och glad att den kom så att kroppen kan återgå till det normala men blev sen lite orolig. Men det klart, HCGt blir man ju utan med endast Suprefact så det borde ju påverka rätt mycket.
  • Estelle011
    Jill92 skrev 2021-06-13 06:35:08 följande:

Är på ruvardag 10 (äp +11). Hur tidigt vågar man testa?? Är det säkert att äggmognadssprutan är ute ur kroppen efter 13 dagar? Enormt svårt att hålla mig hehe. Fått testddag äp+17, känns som att de tar i lite väl mycket?:)

När har du mens dag? Jag hade det på just rd10 , och fick den varje gång exakt då. Om jag har inte fått den, skulle jag ha testat efter, kanske på dag 12. 

Det beror helt på dig. Dag 13 låter rimligt Glad

• Smilla93
    Livetutandig skrev 2021-06-11 21:42:20 följande:

Vad ledsen jag blir när jag läser om ert MA. Håller så tummarna att det ska gå bra med hjälp av IVF <3. Vilken resa ni gått igenom. Tur i oturen att fertilitetsutredningen visade att det låg lite hos er båda, så allt kan få lite hjälp på traven. Jag hoppas pcos för med sig något positivt i er ivf-resa och att du har många ägg med god kvalitet.

Vår utredning visade också lite ?problem? för oss båda. Min man har normalt antal spermier men de är lite långsamma. Vilket gjort vår långa barnlöshet inte så konstig. Nu håller jag bara tummarna att vi sökt hjälp för sent. Vi har inte varit direkt stressade med det här med barn men vi har försökt fram och tillbaka i fem år i september. Vi sökte hjälp när vi var 31 (förra året) och det var en chock att min äggreserv var så dålig. Jag har inte haft några indikationer på det innan.

Vad skönt att det känns ok med sprutorna hittills. Jag håller tummarna att det fortsätter så.

Jag hör av mig efter VUL. Gör gärna det du också :)

Tack för fina ord! Ja MA var fruktansvärt och väldigt sorglig. Även om det var en tidig graviditet hade man ju liksom ställt in sig på att bli föräldrar och såg fram emot det. Men nu så här lång tid efter och inför ivf så känns det på något sätt bra att veta att jag varit gravid en gång och att läkarna nu vet varför jag inte blivit gravid igen efter det.. Så som du säger är det ju skönt att gå reda på var felet är och kunna utgå därifrån!

Vad ledsamt att höra att ni kämpat så länge.. Förstår att det är tufft att få besked som man inte riktigt är beredd på, men samtidigt vilken tur att det upptäcktes nu och att ni inte väntade med att söka hjälp! Såklart att ni inte inte är för sent ute, nu vet ju både ni och läkarna var felet ligger och kan planera utifrån ert specifik fall!! Det kommer gå toppen!! :)

På tal om sprutorna så hade jag ett jävla humör igår, stackars sambon.. ;) hoppas inte att det håller i sig, för då står jag nog inte ens ut med mig själv hahah!

Mitt vul är redan imorgon, hade kollat fel.. Ska bli spännande att se om det finna några äggblåsor!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021