Clemmentina skrev 2021-06-13 18:35:57 följande:
Vilken fruktansvärd upplevelse! :( Så mycket konstigt som kan hända. Hoppas du repar dig snabbt och att allt är väl med bebis och äggstock!
Jag har ju haft ont sen jag plussade med blastocysten, i sängliggande läge eller sittande så krampade magen när jag reste mig upp, ibland gjorde de riktigt ont så låg vikt över ett bord tex. Men fick höra att livmodern växer så vanligt att de gör ont. Jag vaknade på nätterna ibland och hade skit ont med, nu i efterhand har jag förstått att det va den äggstocken som nu fick opereras, förmodligen sprack det cystor som gjorde ont (hade ju en halvliter blod i buken som var mörk så haft under en period).
Jag ringde gynakuten en gång men blev så nonchalerad, så få ägg som jag hade kunde inte va en överstimulering sa de. Och jag som aldrig varit gravid eller gjort ivf innan visste ju inte vad som var normalt att känna. Så jag har ju trott att de är så här de känns när man blir gravid. Tills äggstocken vred sig två varv och jag hade såna smärtor att jag inte kunde säga mitt egna namn.
Ja jag hoppas de går bra, känner mig lite lämnad nu. Men hoppas jag får mer svar i veckan. Tänker stå på mig nu, förlora bebis och kanske bli steril samtidigt vore hemskt.