Inalina skrev 2021-06-14 11:06:18 följande:
hej! skriv o berätta vad de säger på mötet idag! jag tror nog att du kommer njuta av sommaren, när du vet ett ungefärligt datum när du ska börja igen så kanske du kan släppa barntankarna under sommaren och bara ha det bra

det planerar jag att göra!
Nja alltså min klinik i Prag (Gennet) är ju ganska enkel och har nog 'inte råd' att neka folk att börja, utan de tar in mer personal i så fall skulle jag tro. jag väntar fortfarande på svar från dem om ändring i mitt stimuleringsschema. och vi kommer att vara i sverige hela sommaren så jag måste göra mitt ultraljud på dag 22-25 i cykeln innan jag sätter igång, i Sverige.. inte det enklaste att få en tid då jag varken är skriven i sverige etc, så tja lite småstressad över det är jag väl ändå, men ska ringa o jaga ultraljudskliniker nu....
Det var inte något nytt på mötet idag utan de räknar med mitten av september för att sätta igång med nästa omgång, ge eller ta en vecka beroende på när mensen kommer såklart. De var fullbokade i augusti, men jag kan såklart ringa in och rapportera mens, men troligtvis bli nekad. Inte vad jag hade hoppats på såklart, men det finns ett garanterat startdatum iallafall :) Bättre än att famla i mörkret. Känner mig så oerhört stressad på något sätt, man vill inte fylla år, få ett nytt år och allt sådant.. utan att vara gravid. En av mina vänner/närmsta kollega som jag jobbar närmast med är gravid i vecka 6 och allt jag känner är stress över att jag också ska hinna haha. När hon och hennes man började "försöka" för någon månad sen så skämtade man att man skulle ta FL ihop, men nu hamnar man återigen på efterkälken istället. inget race visserligen, men frustrerande som bara den.
Ah, låter meckigt att hitta någon som ska göra VUL i Sverige om du inte är skriven här, men borde ändå fungera hyfsat hos de privata? När är det planerat att du ska börja med sprutorna? Hoppas du får tag i en klinik som vet vad de håller på med och har öppet