• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • CarroAnd

Har någon fått antal befruktade, 1 tillbaka men att inget klarade sig till frys???

• CarroAnd
    Chajsa skrev 2021-06-04 08:46:58 följande:

Jag mår okej, fick precis veta att ingen klarat sig till frysen så nu får jag verkligen hoppas på att den lille överlever. Dagarna är såå långa och väntan känns ännu längre nu med en tredagars. Men så glad för din skull, du ger mig hopp! <3

Hej Chajsa! När fick du återföring? Hur många befruktade odlades vidare och hur gick det för dig?
  • Ingentingviktigt
    CarroAnd skrev 2021-06-15 21:20:58 följande:

Har någon fått antal befruktade, 1 tillbaka men att inget klarade sig till frys???

Minns jag inte vill så fick jag ut 9-11 ägg, tror 6 befruktades. Jag fick sätta in ett 5-dagars (blastocyt) som resulterade i min dotter född 2019. En blastocyt gick att frysa ner och de andra fyra var för dåliga och kastades. Så på pappret kanske inte så bra siffror, men det räcker ju med ett guldägg. Idag satte jag in den blastocyt som var i frysen, får se om vi har lika tur den här gången.
  • Dibella
    CarroAnd skrev 2021-06-15 21:20:58 följande:

Jag hade 3 ägg första omgången, 2 befruktade där ett blev återfört och ett klarade sig inte.

Tror det är relativt vanligt att man inte får till frys tyvärr, 2a IVF fick vi 6 befruktade, en återföring en till frys, resten klarade sig inte. Så får vi se på tredje omgången i höst, man hoppas ju alltid till frys såklart. Väntar du besked på resten av embryona?

• Inalina
    Ingentingviktigt skrev 2021-06-15 23:48:36 följande:
    Minns jag inte vill så fick jag ut 9-11 ägg, tror 6 befruktades. Jag fick sätta in ett 5-dagars (blastocyt) som resulterade i min dotter född 2019. En blastocyt gick att frysa ner och de andra fyra var för dåliga och kastades. Så på pappret kanske inte så bra siffror, men det räcker ju med ett guldägg. Idag satte jag in den blastocyt som var i frysen, får se om vi har lika tur den här gången.
    hej! åh så spännande med ruvning! vad härligt att ni fick en dotter på förra försöket, vi fick också en dotter 2019 med IVF och försöker med syskonförsök nu (eller kommer köra igång 3:e ivf i augusti för i år (5 totalt). Hoppas din blastis blir en bebis!, håller tummarna!
  • CarroAnd
    Dibella skrev 2021-06-16 08:08:56 följande:

Jag hade 3 ägg första omgången, 2 befruktade där ett blev återfört och ett klarade sig inte.

Tror det är relativt vanligt att man inte får till frys tyvärr, 2a IVF fick vi 6 befruktade, en återföring en till frys, resten klarade sig inte. Så får vi se på tredje omgången i höst, man hoppas ju alltid till frys såklart. Väntar du besked på resten av embryona?

Hej! Jag fick ett tredagars återfört. De resterande 4 befruktade odlades vidare men klarade inte frys och kasseras. Nu hoppas jag på att det är ett guldägg i min mage.
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-06-15 11:42:29 följande:

Det är sant som du säger, extremt svårt att styra tankarna/känslorna ibland bara, man vill bara gå vidare i processen nununu. Allt är en evig väntan, som du själv beskriver. Men det som på något sätt är gott är väl att det är sommaren som väntan är på, den hade nog varit tyngre om det var mörkt och kallt ute. Men sensommaren it is! Solig 

Skönt att du hittade någon som kan göra VUL här om det behövs iallafall. Man vet ju inte när mensen behagar dyka upp heller! Blir det på mensen som kommer runt den 13 aug som ni kör sprutstart då?

Jo vi hade vår lilla frysblastis som vi hoppas får ligga något år och bli ett syskon om man har tur. Dock livrädd att de 3 försöken inte kommer räcka till, när man inte får ut så mkt ägg, och desto mindre till frys. men får försöka hålla hoppet uppe så långt det går.

ja och jag antar att ni också försöker på egen hand så länge nu..? man hoppas liksom på mirakel givetvis men så länge man inte fått bekräftat att typ båda äggledarna är stängda så skulle det ju ev kunna gå ;) 

ja precis planen är sprutstart på mensen i augusti, dock vet jag ju inte om de exempelivs kommer tillbaka och föreslår långa protokollet eller liknande, då vet jag inte riktigt hur man gör eller när man börjar...

men hur är det nu, kommer du köra ditt första landstingsförsök nu i sep då? eller blir det andra?  skönt ni har en i frysen tycker jag, men förstår att du vill använda landstingsförsöken med såklart, jag tycker det känns ganska hoppfullt med många i tråden som inte får jättemånga ägg men ändå blir gravida, så vi håller oss fast vid det tycker jagSolig
  • Clemmentina

En liten uppdatering från mig. Varit på vul och återföring blir på tisdag. Slemhinnan såg perfekt ut enligt läkaren! Nu hoppas jag bara att något av våra två embryon klarar upptiningen. Någon mer med återföring inom kort?

• Inalina
    Clemmentina skrev 2021-06-16 13:12:49 följande:

En liten uppdatering från mig. Varit på vul och återföring blir på tisdag. Slemhinnan såg perfekt ut enligt läkaren! Nu hoppas jag bara att något av våra två embryon klarar upptiningen. Någon mer med återföring inom kort?

åh ÄNTLIGEN!!! skönt att höra!! Solig följer med spänning och håller alla tummar!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021