• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Livetutandig
    Smilla93 skrev 2021-06-17 15:08:43 följande:

Nej vad jobbigt, det är säkert när hormon nivåerna förändras som det kan bli så! Jag har också haft ångest de senaste dagarna och framförallt idag... Super jobbigt, men det är bara att stå ut för det är ju förhoppningsvis värt det i slutändan..

Jag är ju såklart glad att det fanns någrsäggblåsor, men jag såg nu på en ultraljudsbild på äggstockarna (vet inte varför jag fick en sån hahah) att det bara va två som va runt 20 mm och resten var fortfarande typ 13-14 mm.. Så detta var nog inte ett så bra utfall, men vi hoppas att de två större ska vara vara bra!! Men som sagt så får man nog vara glad för det lilla första rundan och hoppas att de andra två försöken blir bättre när läkarna har koll på hur kroppen reagerar på hormonerna! :) Tror kanske att min dos va något hög eftersom att vissa äggblåsor spurtade iväg snabbt som tusan (tog bara hormoner i 8 dagar) och läkaren sa att äggplocket inte kunde vänta till på måndag för då va risken att bli överstimulerad istället.. Så det blev ganska kort stimuleringtid! Men jag hoppas på något imorgon iallafall! :)

Ja det är säkert hormonframkallat. Jag hoppas att det lugnar sig snart och inte blir värre när jag börjar med menopur. Jobbigt med ångest. Hoppas det lugnar sig nu när du är klar med sprutorna. Även om oro säkert kommer vara en del av resan, hur det än går.

Hur stora blåsor är optimalt? Jag är så färsk i det här så jag har ingen koll. Ja första rundan är ju lite som ett test för de flesta med en förhoppning om att inte bli överstimulerad. Skönt med kort stimulering om allt går vägen. Tänk imorgon är det redan plock! Lycka till och jag håller tummarna att alla ägg är stora nog :)
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-06-16 21:14:49 följande:

Ååh va roligt håller så tummarna att allt ska gå bra :)

Tack snälla! :)
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-06-17 10:07:26 följande:

Vad glad jag blir för din skull och underbart med slemhinnan!! Vad innebar perfekt? Så intressant att höra.

Snart är det tisdag <3 Ska du ta akupunktur precis innan återföring? Kram

Så fina ni är allihop! 10-11 mm och treskiktad. Formen var tydligen också precis som den ska vara (har för mig att hon sa något om formad som en böna, haha). Blir akupunktur både innan och efter den här gången! Hoppas det gör susen...

Hur mår du? Kram
  • Clemmentina
    Bejby2021 skrev 2021-06-17 15:10:17 följande:

Bilden hängde inte med..

Åh vad roligt! Grattis :)
  • Chajsa
    CarroAnd skrev 2021-06-17 21:19:04 följande:

Grattis till dig <3 vilken dag började du testa?

CarroAnd skrev 2021-06-17 21:19:04 följande:

Grattis till dig <3 vilken dag började du testa?

Tack! Började testa RD 13 (3-dagars alltså) och varannan dag under veckan, imorgon RD 18. Nu är kontrollstreck och teststreck lika starka. Hur går det för dig, har du testat något mer?
  • BethArigato

Hej!

Uppdatering från mig :)

Punkterade 10-12 äggblåsor och fick veta att det bara fanns två ägg.

Båda blev befruktade, insättning med ett tre-dagars embryo och det andra klarade sig inte till frysen.

Har testdag på tisdag nästa vecka men har inte kunnat hålla mig. Testen är från RD11 och RD12!

Är så lycklig, orolig, men lycklig.

• CarroAnd
    Chajsa skrev 2021-06-17 22:34:19 följande:

Tack! Började testa RD 13 (3-dagars alltså) och varannan dag under veckan, imorgon RD 18. Nu är kontrollstreck och teststreck lika starka. Hur går det för dig, har du testat något mer?

Syntes något RD 13?
  • Estelle011

Vi fick 5 ägg i frysen! Känns så bra att veta att det finns många försök. Ett av dom måste funka!Glad

• Inalina
    Bejby2021 skrev 2021-06-17 17:01:56 följande:
    Jag har molvärk som börja på kvällen samma dag som FET.

Då börja även brösten ömma lite.

Magen har varit antingen lös eller sten hård. Varierat och så brukar de inte vara men jag tror det beror på Lutinus.

Så om jag inte visst att det var en möjlighet att jag vore gravid (plussa idag) så hade jag aldrig reflekterat över några symptom :)

Jag är på rd 6.
    stort grattis till plusset =)!!! härlig sommarpresent Solig! den gången jag fick plus och det blev bebis såg jag också på RD 6 med blastis! kram!
  • Chajsa
    CarroAnd skrev 2021-06-18 07:38:30 följande:

Syntes något RD 13?

Såhär såg det ut på RD 13. Jag har förstått att styrkan på testet beror både på i vilken takt man producerar hormoner och hur tidigt embryot fäste i livmodern, så jag har också sett de som haft jättesvaga test på testdag. Ta ett digitalt så behöver du inte tyda!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021