Smilla93 skrev 2021-06-17 15:08:43 följande:
Nej vad jobbigt, det är säkert när hormon nivåerna förändras som det kan bli så! Jag har också haft ångest de senaste dagarna och framförallt idag... Super jobbigt, men det är bara att stå ut för det är ju förhoppningsvis värt det i slutändan..
Jag är ju såklart glad att det fanns någrsäggblåsor, men jag såg nu på en ultraljudsbild på äggstockarna (vet inte varför jag fick en sån hahah) att det bara va två som va runt 20 mm och resten var fortfarande typ 13-14 mm.. Så detta var nog inte ett så bra utfall, men vi hoppas att de två större ska vara vara bra!! Men som sagt så får man nog vara glad för det lilla första rundan och hoppas att de andra två försöken blir bättre när läkarna har koll på hur kroppen reagerar på hormonerna! :) Tror kanske att min dos va något hög eftersom att vissa äggblåsor spurtade iväg snabbt som tusan (tog bara hormoner i 8 dagar) och läkaren sa att äggplocket inte kunde vänta till på måndag för då va risken att bli överstimulerad istället.. Så det blev ganska kort stimuleringtid! Men jag hoppas på något imorgon iallafall! :)
Ja det är säkert hormonframkallat. Jag hoppas att det lugnar sig snart och inte blir värre när jag börjar med menopur. Jobbigt med ångest. Hoppas det lugnar sig nu när du är klar med sprutorna. Även om oro säkert kommer vara en del av resan, hur det än går.
Hur stora blåsor är optimalt? Jag är så färsk i det här så jag har ingen koll. Ja första rundan är ju lite som ett test för de flesta med en förhoppning om att inte bli överstimulerad. Skönt med kort stimulering om allt går vägen. Tänk imorgon är det redan plock! Lycka till och jag håller tummarna att alla ägg är stora nog :)