• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    BethArigato skrev 2021-06-18 07:24:28 följande:

Hej!

Uppdatering från mig :)

Punkterade 10-12 äggblåsor och fick veta att det bara fanns två ägg.

Båda blev befruktade, insättning med ett tre-dagars embryo och det andra klarade sig inte till frysen.

Har testdag på tisdag nästa vecka men har inte kunnat hålla mig. Testen är från RD11 och RD12!

Är så lycklig, orolig, men lycklig.

åh men vilket fint plus!!!du måste verkligen fått guldägget tillbaka, så härligt att höra att det räcker med ett fint embryo! förstår att du är lycklig, njut nu, du kan ändå inte påverka något utfall och nu är du gravidHjärta!!
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-06-18 08:35:04 följande:

Vi fick 5 ägg i frysen! Känns så bra att veta att det finns många försök. Ett av dom måste funka!Glad

wow låter ju kanon! då kan du pusta ut nu! Blir det återföring efter sommaren?Solig
  • Iväntanpåivf
    BethArigato skrev 2021-06-18 07:24:28 följande:

Hej!

Uppdatering från mig :)

Punkterade 10-12 äggblåsor och fick veta att det bara fanns två ägg.

Båda blev befruktade, insättning med ett tre-dagars embryo och det andra klarade sig inte till frysen.

Har testdag på tisdag nästa vecka men har inte kunnat hålla mig. Testen är från RD11 och RD12!

Är så lycklig, orolig, men lycklig.

Grattis!!! Vad Härligt.  ytterligare ett bevis på att det bara behövs ett enda guldägg ibland
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-06-18 09:01:05 följande:
    wow låter ju kanon! då kan du pusta ut nu! Blir det återföring efter sommaren?Solig
    Det blev färsk återföring i måndags. Men jag kommer inte bli så besviken när jag vet att det finns flera chanser. 

När jag skrev första gången här, skrev jag - Har ganska bra tålamod, tänkte vänta till testdagen hahaha. Nu ska jag också börja från dag 6! Ju mer man försöker, tålamodet är sämre Skrattande
  • Iväntanpåivf

Vi fick 5 ägg i frysen! Känns så bra att veta att det finns många försök. Ett av dom måste funka!Glad

Vilket otroligt bra resultat! Grattis. 
  • Estelle011
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-18 09:07:58 följande:
    Vilket otroligt bra resultat! Grattis. 
    Tack så mycket Hjärta
  • Dibella
    CarroAnd skrev 2021-06-17 21:16:45 följande:
    Vi får hålla tummarna för varandra. Hur går det för dig? Vart är du i ?fasen?? När vågar man testa med tredagars embryo?

Verkligen Solig

Jag har gjort två IVF privat, i februari/mars och april/maj i väntan på landstinget, som inte blev något plus. Har tid i september för 3e IVF, men hoppas jag kanske får börja i augusti redan om dom får avbokningar Drömmer

Man kan nog börja testa när man vet att Ovitrellen gått ur kroppen på RD. Men vissa visar det tidigt på, vissa senare, svårt det där! Jag fick dessutom ett falskt positivt där Ovitrellen gav utslag 11 dagar efter sprutan (det sägs att den ska vara ute efter 10 dagar max, men ofta tidigare) som jag brände mig lite på, så kommer nog inte testa tidigt igen, utan vänta till dagen innan mens/mensdagen åtminstone, känns som att det är ett säkrare kort.

• IVF2021

Vi fick 5 ägg i frysen! Känns så bra att veta att det finns många försök. Ett av dom måste funka!

Alltså wow!! 5?! Stort stort grattis! Har ni flyt finns där ju långt mer än en blivande bebis!
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-06-18 09:07:23 följande:
    Det blev färsk återföring i måndags. Men jag kommer inte bli så besviken när jag vet att det finns flera chanser. 

När jag skrev första gången här, skrev jag - Har ganska bra tålamod, tänkte vänta till testdagen hahaha. Nu ska jag också börja från dag 6! Ju mer man försöker, tålamodet är sämre Skrattande
    jaha men åh då väntar jag med spänning till ditt test på söndag..(?) =)!! då kan det ju bli ett halvt fotbollslagSkrattande!! Kram!!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021