• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Bejby2021
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-17 15:00:18 följande:

Tycker det syns även här. Och är ju väldigt tidigt. :)  

Grattis! Tror du vågar hoppas. 

Tack! :D
  • Iväntanpåivf
    juliasusannah skrev 2021-06-17 15:54:26 följande:

Jag är på RD3 med en 6 dagars blasto, har haft lite molvärk sen dagen innan återföring och upplever att den blivit något värre sedan återföringen. Är så rädd att det är mens på gång redan.. Har endast kört med letrozol inför ägglossningen men har inget annat som lutinus nu under ruvning. Har känt lite små hugg/ilningar i livmodern dag 1 och 2 samt mått lite illa men känns som det är för tidigt för symtom redan nu. Vad har ni andra för symtom som ruvar? Googlar hela dagarna vilket inte är bra men blir galen och tiden går så fruktansvärt långsamt :(

Hade inga direkta symptom. första veckan lite molvärk och ett och annat hugg. Sen mer känsla av att mensen va på g. 
    Fortfarande inga tydliga symptom och gick precis in i v7. 
    Trött som satan, lite ömma bröst och från och till värk i magen. Och så förstoppning förstås. och antydan till illamående när jag inte ätit på några timmar, men det kan jag få ibland ändå dock inte varje dag. :)
  • Bejby2021
    juliasusannah skrev 2021-06-17 15:54:26 följande:

Jag är på RD3 med en 6 dagars blasto, har haft lite molvärk sen dagen innan återföring och upplever att den blivit något värre sedan återföringen. Är så rädd att det är mens på gång redan.. Har endast kört med letrozol inför ägglossningen men har inget annat som lutinus nu under ruvning. Har känt lite små hugg/ilningar i livmodern dag 1 och 2 samt mått lite illa men känns som det är för tidigt för symtom redan nu. Vad har ni andra för symtom som ruvar? Googlar hela dagarna vilket inte är bra men blir galen och tiden går så fruktansvärt långsamt :(

Jag har molvärk som börja på kvällen samma dag som FET.

Då börja även brösten ömma lite.

Magen har varit antingen lös eller sten hård. Varierat och så brukar de inte vara men jag tror det beror på Lutinus.

Så om jag inte visst att det var en möjlighet att jag vore gravid (plussa idag) så hade jag aldrig reflekterat över några symptom :)

Jag är på rd 6.
  • juliasusannah
    Bejby2021 skrev 2021-06-17 17:01:56 följande:

Jag har molvärk som börja på kvällen samma dag som FET.

Då börja även brösten ömma lite.

Magen har varit antingen lös eller sten hård. Varierat och så brukar de inte vara men jag tror det beror på Lutinus.

Så om jag inte visst att det var en möjlighet att jag vore gravid (plussa idag) så hade jag aldrig reflekterat över några symptom :)

Jag är på rd 6.

Åh tack för svar! Skönt att du också hade molvärk från återföringsdagen! Stort grattis till plusset fina, måste kännas fantastiskt!! Hur starkt var plusset? Tror jag kommer våga testa på dag 6 också.. är alldeles för nyfiken :)
  • juliasusannah
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-17 16:42:03 följande:

Hade inga direkta symptom. första veckan lite molvärk och ett och annat hugg. Sen mer känsla av att mensen va på g. 

Fortfarande inga tydliga symptom och gick precis in i v7. 

Trött som satan, lite ömma bröst och från och till värk i magen. Och så förstoppning förstås. och antydan till illamående när jag inte ätit på några timmar, men det kan jag få ibland ändå dock inte varje dag. :)

Stort grattis till graviditeten! Tack för att du delar med dig!! Gillar inte att molvärk kan vara mens likväl som en graviditet, hade vart underbart om det fanns symtom som endast fanns vid en graviditet, allt hade varit så mycket lättare då :/
  • CarroAnd
    Dibella skrev 2021-06-16 13:24:18 följande:

Det hoppas vi verkligen att det är. Jag tror inte man kan se samband med hur många man får till frys eller inte egentligen, när man läser här i tråden så finns det alla olika kombinationer. När jag väl fick en till frys så var min spontana tanke "åh nej, då var det fel embryo som blev återfört". Svårt att komma undan sånna tankar oavsett utfall känns det som. Men håller tummarna för dig!

Ja för fulla muggar, men skönt att det ändå är mer avslappnat efter att man började med IVF, kan hitta tillbaka till att det ska vara till för annat än bara barn. Har ÄL nu imon eller på fredag troligtvis, så lite spänning finns kvar även om hoppet inte är enormt. Började med rosenrot och har mer ÄL känningar än jag haft på länge, så lite hopp om att det är något positivt.

Jo precis, första landstingsförsöket, men 3e IVF. Verkligen skönt att ha ett i frysen, man har ju suttit med telefonen i handen vissa dagar och bara velat ringa om återföring för att jag inte orkat med den olidliga väntan, men samtidigt så känns det så ovärt nu när vi äntligen är framme i landstingskön och förhoppningsvis får ett plus på någon av de 3 försöken. Man kanske inte ska ha drömmar om syskon när man inte ens vet om man kan få ett barn, men.. man vill ändå hoppas någonstans. Då är det ju bättre med ett ungt embryo och om mitt AMH fortsätter sjunka, kanske det finns en chans. Men det är svåra avvägningar, men det var läkarna som tipsade om att försöka få till frysen om vi i framtiden önskar syskon.

Hoppas kliniken hittar rätt mediciner och protokoll för dig. Men tror att efter sommar, sol, ledighet och alla vitaminer så kommer förutsättningarna i höst vara riktigt bra, så tror vi kommer rida på vågen av plus som varit. Definitivt positivt att man inte behöver mängder av ägg  hoppas det smittar av sig.

Vi får hålla tummarna för varandra. Hur går det för dig? Vart är du i ?fasen?? När vågar man testa med tredagars embryo?
  • CarroAnd
    Chajsa skrev 2021-06-16 21:36:32 följande:

Hej! Jag fick återföring dag 3. Två odlades vidare men klarade sig inte. Men jag är gravid! Har officiell testdag i övermorgon och testet blir bara starkare :) allt som krävs är ett guldägg, håller tummarna för dign

Grattis till dig <3 vilken dag började du testa?
  • Iväntanpåivf
    juliasusannah skrev 2021-06-17 17:29:03 följande:

Stort grattis till graviditeten! Tack för att du delar med dig!! Gillar inte att molvärk kan vara mens likväl som en graviditet, hade vart underbart om det fanns symtom som endast fanns vid en graviditet, allt hade varit så mycket lättare då :/

Tack. Haha. Ja verkligen.

Man kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Även efter plus. :)

Håller tummarna för dig.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021