• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Frida123123

Gjorde min missfallsbehandling förra helgen-aj! Det blev morfin. Blödde mycket men inte jätte mycket. Förstår att det är olika för alla. Men jag är rädd för att jag inte aborterat klart. Så som tur är får jag komma på ett vul på tisdag för att kolla upp detta. Jag måste fråga er som haft tyst missfall, och skulle göra FET därefter. Väntade ni 1 eller 2 mens emellan. Min läkare säger på 2:a mensen. Vad har ni hört?

• Chajsa

Ni som är tidigt gravida, hur har det sett ut med symtom för er? Jag har lite molvärk ibland men inte speciellt ömma bröst, ingen trötthet eller illamående. Mår precis som vanligt och är i v.5+1, första veckan runt plusset hade jag sjukt mycket molande i magen, var också åksjuk vilket jag inte brukar vara. Orolig att det har avstannat. Har VUL 7+5. Hur vanligt är egentligen MA, någon som vet?

• Jill92

Hej gruppen! Ville bara titta in och säga att jag fått minus på testdagen idag. Så tungt! Men hoppas att det blir mer lyckat i aug, och kanske några till frysen då också. Lycka till ni andra!! Vad starka vi är som går igenom detta..

Kram

• CarroAnd
    IVF2021 skrev 2021-06-19 08:40:17 följande:

Hehe. Som jag googlat detta de senaste dagarna. Fick också rekommendationen 2 veckor efter plock. Är på semester där det är 35 grader nu. VÄLDIGT svårt att inte bada, men landade i att ett bad inte är värt om jag får någon infektion som stoppar hela IVF-processen. Bara att stå ut antar jag?

När gjorde du ÄP? Jag har badat idag. Kunde inte hålla mig. 12 dagar sedan ÄP, så nästan 2 veckor. På en del ställen läste jag att man kunde bada efter 3 dgr dessutom. Så.. ingen aning
  • Ingentingviktigt
    Jill92 skrev 2021-06-19 15:37:44 följande:

Hej gruppen! Ville bara titta in och säga att jag fått minus på testdagen idag. Så tungt! Men hoppas att det blir mer lyckat i aug, och kanske några till frysen då också. Lycka till ni andra!! Vad starka vi är som går igenom detta..

Kram

Nej vad tråkigt!

Hoppas det går bättre i augusti!
  • CarroAnd
    Ingentingviktigt skrev 2021-06-19 16:39:06 följande:

Nej vad tråkigt!

Hoppas det går bättre i augusti!

Åh, vad tråkigt för dig. Är det första försöket?
  • Clemmentina

Kram

Åh vad tråkigt! :( Starkt av dig att tänka framåt. Försök njuta av sommaren så håller vi tummarna för augusti! <3
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-06-19 09:57:09 följande:

Gjorde min missfallsbehandling förra helgen-aj! Det blev morfin. Blödde mycket men inte jätte mycket. Förstår att det är olika för alla. Men jag är rädd för att jag inte aborterat klart. Så som tur är får jag komma på ett vul på tisdag för att kolla upp detta. Jag måste fråga er som haft tyst missfall, och skulle göra FET därefter. Väntade ni 1 eller 2 mens emellan. Min läkare säger på 2:a mensen. Vad har ni hört?

Hoppas att vul på tisdag visar att allt är ute. Jag skulle iofs göra ny stimulering men fick starta först på andra mensen.
  • Jez20

Kram

Jätte tråkigt att höra! Är stolt över dig och alla andra kvinnor som genomgår det här <3 
  • Ingentingviktigt

Vad svårt det är att söka efter symtom i den här värmen. Tycker jag haft svag huvudvärk sedan insättningen i tisdags (av en 5-dagars). Känner nu är brösten känns lite lite ömma när jag stöter emot de mot något, eventuellt även lite hårda, ser även blodådrorna tydligt, men tänker att det kan väl också bero på värmen? Tycker även att hela jag känns otroligt varm/svettig/klibbig (har ingen feber). Känner mig även lite svullen om magen och ont i svanken, men tänker att det kan bero på nervositet. Har jättesvårt att somna på kvällarna och vaknar redan vid 7-tiden,kanske också är pga nervositet.

Ruvdag 4 idag. Plusade på dag 8 sist. Kanske tar ett tjuvtest på dag 8, även om min testdag är 28/6.

Ångrar så att jag inte skrev upp hur jag mådde sist, dag för dag som jämförelse. Minns bara att mitt luktsinne var så extremt bra.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021