• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Smilla93
    CarroAnd skrev 2021-06-21 16:55:17 följande:

Jag hade plock 8/6 och återföring 11/6 :). Ett litet embryo på tre dagar fick jag tillbaks. Jag hoppas att det har fäst.

Ja, det är första gången för mig. När hade du återföring?

Då måste det väl snart vara test dag för dig? Har du några symptom eller så? Jag vet inte om det är ovitrelle sprutan eller lutinus vaggisarna som spökar, men jag har ju typ samma symptom som när jag var gravid i vecka 6.. Ganska jobbigt att liksom känna sig gravid utan att man är det, men förhoppningsvis gör väl hormonerna att det blir lite extra trivsamt så det är väl bara att stå ut!

Jag äggplock 18/6 och återföring 20/6 med 2-dagars embryo och får nog reda på om något av de andra två klarar sig till frysen antingen imorgon eller på torsdag.
  • dasj

Hej alla,

Längesen jag uppdaterade. Tänkte bara ge samtliga här energi, och hopp!

Kör så länge ni orkar, och hoppas på det bästa. För oss har det äntligen gått hela vägen, och vi är för första gången gravida, vecka 8 (!) och gjort första UL där vi fick se ett hjärta Skrattande

Nu har vi bokat ett NIPT test för att utesluta allt.

Jag hoppas innerligt att det går bra för alla här. Heja!

• Inalina
    Clemmentina skrev 2021-06-21 22:47:26 följande:
    Gullig du är som kommer ihåg. Tack! Börjar bli lite nervös nu och har molvärk av Lutinus. Kram
    Hej!! Hoppas allt gått fint idag och att du äntligen är ruvare nuSolig!!
  • Inalina
    dasj skrev 2021-06-22 12:50:57 följande:

Hej alla,

Längesen jag uppdaterade. Tänkte bara ge samtliga här energi, och hopp!

Kör så länge ni orkar, och hoppas på det bästa. För oss har det äntligen gått hela vägen, och vi är för första gången gravida, vecka 8 (!) och gjort första UL där vi fick se ett hjärta Skrattande

Nu har vi bokat ett NIPT test för att utesluta allt.

Jag hoppas innerligt att det går bra för alla här. Heja!

så härligt att allt har gått bra, grattis, alltid skönt med första stora milstolpen med VUL :) (efter plusset dåFlört!) kram!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-06-22 14:05:44 följande:

Hej!! Hoppas allt gått fint idag och att du äntligen är ruvare nu!!

Ja nu är jag ruvare igen. Fick tillbaka en hundraprocentig blastocyst. Nu är det bara att vänta och hoppas! :)
  • juliasusannah

TW

Jag är på ruvardag 8 med blastocyst, tog test för en timme sen (har hållit mig från att kissa sen imorse) och fick ett svagt plus, vågar jag testa med clearblue early ikväll eller ska jag vänta tills imorgon? :)

• Jez20
    juliasusannah skrev 2021-06-22 16:09:08 följande:

TW

Jag är på ruvardag 8 med blastocyst, tog test för en timme sen (har hållit mig från att kissa sen imorse) och fick ett svagt plus, vågar jag testa med clearblue early ikväll eller ska jag vänta tills imorgon? :)

Jag är också på RD8 fast med ett 3 dagars. Funderat på om jag skulle testa men har inte vågat! Är det inte lite tidigt?
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-06-22 15:43:55 följande:

Ja nu är jag ruvare igen. Fick tillbaka en hundraprocentig blastocyst. Nu är det bara att vänta och hoppas! :)

Härligt!! 100%-ig låter ju galet bra! Har dom sagt det tidigare?

Det är nu det händer :)
  • Dhalia

Håller tummarna för guldägget :)
  • Iväntanpåivf

Åh vad spännande. Håller tummarna. :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021