• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-07-12 08:51:36 följande:

Tack fina ni! Det är så ledsamt och extra jobbigt att kliniken är sommarstängd. Hade velat konstatera missfallet på något sätt. Tar ju fortsatt Progynon och Lutinus. Tog ett test idag som var fortsatt starkt. Mvc gör inget utan jag ska testa igen om en vecka. :(

Åh nej vännen fan va ledsen jag blir för din skull:(

Jäkla skit att det inte fick vara din tur:( jag hoppas du kan hitta lite glädje ändå denna sommaren så ses vi i höst igen

Stor kram till dig <3
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-07-19 10:19:24 följande:

Usch vad tråkigt, men bekräftat så kan du sörja helt säkert iallafall, även  om det inte är det man velat göra såklart  Hoppas du kommer kunna få en okej sommar trots detta och ta nya starka tag till hösten!

Annna84 skrev 2021-07-19 21:12:59 följande:

<3 <3

Inalina skrev 2021-07-19 23:42:01 följande:

Åh nej vännen fan va ledsen jag blir för din skull:(

Jäkla skit att det inte fick vara din tur:( jag hoppas du kan hitta lite glädje ändå denna sommaren så ses vi i höst igen

Stor kram till dig <3

Ni är så gulliga...det känns fint att ha er här. Ska verkligen försöka att tänka på annat. Inalina och Dibella, vi ses här igen i höst. Anna84 stort lycka till! Kram på er!
  • Bejby2021
    bruden08 skrev 2021-07-14 23:09:38 följande:

Heej

Jag går också i Västerås. Gjort alla kontroller, infomöte osv. Väntar på att de ska öppna igen i augusti ???? Hur har det gått för dig?

Jag är gravid, FET genom Uppsala.

Dvs Västerås samarbetar med Uppsala i det sammanhanget :)
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-07-18 21:51:00 följande:

Tack fina ni, guld värt att ni finns här. Missfallet är bekräftat nu. :( Hcg var 485 i tisdags och bara 82 i fredags. Verkar i alla fall som kroppen hanterar det själv. Bara att bryta ihop och hoppas på det bästa! Lär återkomma i tråden efter sommaren. Kram!

Hej vännen. Så ledsen för din skull.

Skönt att kroppen hanterar det själv.

Hoppas du får en riktigt fin sommar och kan ladda batterierna inför hösten och nya försök. <3 Kram
  • Frida123123

Undrar hur det är med alla här. Tror att det är lite sommar uppehåll för oss alla, som för mig. Själv har mensen iaf kommit efter missfallet men jag måste vänta tills nästa mens innan jag kan börja köra igång med FET. Om allt går som det ska så hoppas jag att det blir återföring mot slutet av augusti iaf.

• FruPhilia

Jag ruvar nu, dag 9 idag. Idiot som jag är testade jag igår och fick ett stort fett minus. Men jag ska hålla mig i skinnet och testa på testdagen igen. Håll tummarna!!

• Frida123123

Jag fick ett svagt plus på min tidigare test dag, så minus på dag 9 behöver inte betyda något. Håll ut och ha gott mod och om det svajar, så säger du till, vi är många i samma sits, eller liknande sits, vi hejar på varandra!

• FruPhilia
    Frida123123 skrev 2021-07-26 22:40:46 följande:

Jag fick ett svagt plus på min tidigare test dag, så minus på dag 9 behöver inte betyda något. Håll ut och ha gott mod och om det svajar, så säger du till, vi är många i samma sits, eller liknande sits, vi hejar på varandra!

Tack snälla! Tredje ivfen nu och det börjar bli jobbigt på riktigt. Idag blöder jag dessutom lite, jag kan ju inte göra ngt åt om det är mensen som kommer men försöker ändå tänka positivt. Hoppet är det sista som lämnar en, eller hur säger man...
    Stort grattis till dig, så underbart!!
  • IVF2021

Någon med erfarenhet av insättning efter totalfrys?

Jag trodde jag skulle få en insättning om 2,5 vecka men nu verkar det som jag ska vänta en hel cykel till! Blir snart knäpp. Gjort äggplock som ledde till totalfrys pga risk för överstimulering. Hade bortfallsblödning och nu första vanliga mensen. Som jag förstått det kan man göra första FET nu? Men nu har RMC bestämt att jag ska vänta ytterligare.

Vad är det vanliga förfarandet? När brukar FET ske efter totalfrys??

• Frida123123

Till FruPhilia, nja jag skrev nog lite otydligt. Jag blev gravid sista ivf försöket men embryot slutade utvecklas och jag fick framkalla ett missfall. Detta var nu i juni. Men ingen fara, jag skrev otydligt.Väntar på FET i augusti. Nu proppar jag kroppen med vila, sol och massa vitaminer!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021