apan95 skrev 2021-07-27 22:20:18 följande:
Precis samma hände mig i maj?
Jag fick då instruktioner om att det först skulle komma bortfallsblödning sedan gå en hel cykel till sen på nästkommande ägglossning kunde man göra återföring vilket blev juli för mig och då var kliniken stängd..
ska förhoppningsvis göra första återföring nu i augusti efter denna mensen som kommer härnäst då. kommer göra stimulerad FET så börjar med letrozol CD 3.
Kanske inte svar på din fråga helt och hållet men det är den info jag har fått!
Frustration att de hade stängt så du inte fick FET. Man behöver liksom inte mer väntan än vad det redan är!
Jag hade också fått den instruktionen först. Men vad som plötsligt blev problem var att någon av läkarna bestämt sig för att jag skulle ha bortfallsblödning och sen mens 2 gånger innan insättning. Detta pga risk för överstimulering. Har varit ett skakigt dygn men nu sent i eftermiddag ringde kliniken upp igen och sa att de inte riktigt kunde se grunden till sen läkarens beslut så jag fick en tid för VUL imorgon. De ska kolla om kroppen mår tillräckligt ok för insättning nu i augusti. Så skönt att de ändrade sig!!
De har inte sommarstängt just i år då klunken ska flytta i höst. Så att missa insättning nu pga ett missförstånd hade varit hemskt.
Men så spännande. Om jag får klartecken imorgon följa vi tätt åt! Jag är på CD 4 i naturlig cykel. Har 3 stycken 5 dagars i frysen.