• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-08-17 19:20:17 följande:

Hej, är det någon här som gjort mens utredning i Aten? Jag har gjort det och mina nivåer av laktobaciller låg på 23 %, ska ligga på 90 %. Nu vill de behandla med en del mediciner/antibiotika. Jag orkar inte. Vad hände med att ?råka bli på smällen?

Ingen erfarenhet men funderat på att göra mensblodtestet. Är det det som du har gjort?
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-08-17 10:09:16 följande:

Hej vännen, förstår att det var tufft för er, den mentala bergochdalbanan är inte att leka med i den här processen :( . Visst har ni 2 snöflingor i frysen? 

jag har ju inte fått min blödning som tydligen ska komma efter man tagit Zoladex-sprutan som jag tog för en vecka sen, och jag får inte göra mitt första VUL innan blödningen är över, och min VUL är bokad till måndag så jag börjar bli nervös att allting ska skjutas på :(

och jag sitter liksom fast lite då min man kommer åka bort på kurs i 2 veckor i mitten av sep så jag måste ha gjort återföring senast 12 sep så jag MÅSTE liksom börja med sprutorna senast mån, så nu går jag o nojar att något är fel för att blödningen inte kommer eller att vi måste skjuta på det etc etc etc... fasen alltså aldrig får man slappna av i den här processen...

ska du göra naturlig återföring eller stimulerad?

Usch ja, vilken berg-och-dal-bana detta är! Tur att man inte alltid är på botten...då hade det varit tufft. Vi har ett embryo kvar i frysen (två från början). Sen är våra regionfinansierade försök slut! :-/ Blir nog stimulerad cykel även denna gång!

Åh vad jobbigt. Kan du fortsätta spraya annars och göra behandlingen direkt när din man är klar med kursen? Förstår att det är sjukt pressande att ha denna deadline. Tänker på dig och håller tummarna stenhårt för blödning idag eller imorgon!
  • endotjej92

Hej!
    Är så orolig idag, är på ruvardag 8 och det kom blod på pappret.
    Morgonurinen visade gravid 1-2 v med CB inget blod då!! andra gången jag var på toa kom det blod!
    När jag kissat efter den gången är det som ingenting hänt, inte minsta tecken på blod. Har ingen mensvärk eller så men är så rädd att det blivit tidigt missfall nu.. 
    Egentligen så dumt att testa tidigt förstår jag nu va tror ni händer?? :(

• Truuly
    endotjej92 skrev 2021-08-18 11:59:52 följande:

Hej!

Är så orolig idag, är på ruvardag 8 och det kom blod på pappret.

Morgonurinen visade gravid 1-2 v med CB inget blod då!! andra gången jag var på toa kom det blod!

När jag kissat efter den gången är det som ingenting hänt, inte minsta tecken på blod. Har ingen mensvärk eller så men är så rädd att det blivit tidigt missfall nu.. 

Egentligen så dumt att testa tidigt förstår jag nu va tror ni händer?? :(

Oh förstår din oro! Men att det inte har kommit mer blod är nog ett gott tecken. Har du tagit fler teststickor? Ökar dem i styrka?

Hoppas testen ökar fint!
  • endotjej92
    Truuly skrev 2021-08-18 12:52:10 följande:
    Oh förstår din oro! Men att det inte har kommit mer blod är nog ett gott tecken. Har du tagit fler teststickor? Ökar dem i styrka?

Hoppas testen ökar fint!
    Åh hoppas verkligen att det inte kommer mer blod, känns som att man går å väntar på att det vid något toabesök ska ösa ner blod bara...
    Tycker det är så svårt att tyda ökningar av stickorna.. lägger upp bild så kan ni kanske hjälpa mig. kanske att jag ser en liten ökning till dag 8. samtliga test är tagna med morgon urin.. 

• Inalina
    Clemmentina skrev 2021-08-18 11:57:20 följande:
    Usch ja, vilken berg-och-dal-bana detta är! Tur att man inte alltid är på botten...då hade det varit tufft. Vi har ett embryo kvar i frysen (två från början). Sen är våra regionfinansierade försök slut! :-/ Blir nog stimulerad cykel även denna gång!

Åh vad jobbigt. Kan du fortsätta spraya annars och göra behandlingen direkt när din man är klar med kursen? Förstår att det är sjukt pressande att ha denna deadline. Tänker på dig och håller tummarna stenhårt för blödning idag eller imorgon!
    Hej! Jag hade sån tur att jag fick blödningen igår eftermiddag!Drömmer Fick även alla andra möjliga symptom på sprutan jag tog förra veckan, med sjuk huvudvärk och idag har jag kräkts 2 ggr så känns ju som att det är starka grejer :/
    blev ändå lättad över blödningen och får väl acceptera att jag mår dåligt i största allmänhet kanske. tack för tankarna, de kanske hjälpte till på vägenSkrattande
    jag tycker stimulerad cykel var bra när jag gjorde det, de kan ju som sagt hålla koll på en och bestämma då när allt ska köras igång så det passar med scheman etc! Kram!
  • Lilio
    Inalina skrev 2021-08-18 08:30:39 följande:

hej!

i sverige har jag aldrig hört talas om någon som gjort ett sånt test om du inte bett om det och haft flera missfall eller att man har gjort något genetiskt test för att se risk för Downs Syndrom eller liknande, min väninna fick göra ett i Sverige när de först fått ett sent missfall och sedan fick reda på att deras bebis hade DS. Jag bor i Schweiz och har gjort IVF här och i Tjeckien och det är inget jag har fått rekommenderat. 

nyfiken på vilket land du bor i?

misstänker att du ändå får bestämma själv om du vill göra det eller inte?

Lycka till!

Hej, tack för ditt svar. Det var det jag misstänkte :) Jag bor i Tjeckien och de har rekommenderat det (för att kliniken rekommenderar alla det) men de har också sagt att det inte är tvunget.

Känns som att om man inte gör testet så kommer något bli tokigt, och gör man testet visar det säkert ingenting haha. Dilemma
  • GlitterLina
    Inalina skrev 2021-08-18 08:36:38 följande:

hej! lycka till på ÄP imorgonnervositeten är alltid stor att äggen ska släppa, man tycker ju liksom att de borde ta in en 35 timmar efter sprutan för att vara på SÄKRA sidan, men jag tror att det är 37-38h egentligen, det är därför man skickas in 36h efter sprutan, har läst det nånstans!På alla mina äggplock (4 st) har jag också fått ÄP 36h innan!) 

Hur många ägg har de sett på VUL?

Tack så mycket för pepp

Ja eller hur borde de ta in en typ 35 timmar innan

Jag hade ca 18 st ägg på vul :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021