• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Lilio
    endotjej92 skrev 2021-08-18 07:57:34 följande:

Hej detta är ingenting min IVF klinit nämnt för mig :) Hur gör man det

Hej! Jag misstänkte det efter att ha försökt Google på svenska men väldigt få svar. Jag tror det är ett blodprov, heter något i stil med karyotype. Fick väldigt lite info på första mötet med kliniken och det är såklart ett annat möte vi behöver gå på för att få mer info och det är tre veckor bort + 8 veckor väntan på resultat när vi väl gjort testen.
  • IVF2021
    endotjej92 skrev 2021-08-18 13:08:10 följande:

Åh hoppas verkligen att det inte kommer mer blod, känns som att man går å väntar på att det vid något toabesök ska ösa ner blod bara...

Tycker det är så svårt att tyda ökningar av stickorna.. lägger upp bild så kan ni kanske hjälpa mig. kanske att jag ser en liten ökning till dag 8. samtliga test är tagna med morgon urin.. 

Håller alla tummar!! Det är inte svagare i alla fall och det känns ju positivt. Ännu är det väl någon dag till faktiskt BIM och test?
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-18 18:40:12 följande:
    Håller alla tummar!! Det är inte svagare i alla fall och det känns ju positivt. Ännu är det väl någon dag till faktiskt BIM och test?
    heeej! Min bim var igår!! hoppas verkligen de håller i sig blir så orolig!
    Skönt iallafall att det inte varit någon mer blödning men undrar så mycket vad det var!
  • endotjej92
    Lilio skrev 2021-08-18 18:08:16 följande:
    Hej! Jag misstänkte det efter att ha försökt Google på svenska men väldigt få svar. Jag tror det är ett blodprov, heter något i stil med karyotype. Fick väldigt lite info på första mötet med kliniken och det är såklart ett annat möte vi behöver gå på för att få mer info och det är tre veckor bort + 8 veckor väntan på resultat när vi väl gjort testen.
    Omg va surt att behöva vänta alla de där veckorna tills du får starta IVF??
    Vilket land bor du i?
  • CarroAnd
    Inalina skrev 2021-08-16 10:09:36 följande:

hejsan!! jag är också tillbaka nu efter sommaren och jag tror nog att vi ska lycka bli gravida allihopa denna gången!!! har du fått någon ändring i ditt stimulationsprotokoll eller var de ändå nöjda med antal ägg etc förra gången?

ska du ringa din klinik när du får mens och rapportera? blir roligt att följas åt! (jag har aldrig snusat så just den grejen har jag inga råd om;)

Hej!

Jag har fått menopur som extra tillsammans med gonal-f. Så det var ändringen. Jag ska börja denna eller nästa mens. Nästa funderar jag på eftersom jag snusat efter jag fick minus på stickan och vill vara helt ?ren? när jag kör igång. Men jag vet inte än..
  • Lilio
    endotjej92 skrev 2021-08-18 19:03:45 följande:

Omg va surt att behöva vänta alla de där veckorna tills du får starta IVF??

Vilket land bor du i?

Ja det känns väldigt segt. Men vi funderar på att skippa eftersom det inte finns en särskild anledning till rekommendationen. Bara att de rekommenderar alla det. Men man blir ju osäker när de pushar på och bokar in en.

Jag bor i Tjeckien :)
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-08-18 15:19:44 följande:

Hej! Jag hade sån tur att jag fick blödningen igår eftermiddag! Fick även alla andra möjliga symptom på sprutan jag tog förra veckan, med sjuk huvudvärk och idag har jag kräkts 2 ggr så känns ju som att det är starka grejer :/

blev ändå lättad över blödningen och får väl acceptera att jag mår dåligt i största allmänhet kanske. tack för tankarna, de kanske hjälpte till på vägen! 

jag tycker stimulerad cykel var bra när jag gjorde det, de kan ju som sagt hålla koll på en och bestämma då när allt ska köras igång så det passar med scheman etc! Kram!

Åh vad skönt att läsa det! Då är blödningen förhoppningsvis över på måndag så att du kan börja då. Men mindre kul att du mår dåligt. Jag hoppas på snabb bättring. Jag tänker precis som du gällande stimulerad cykel. Hösten är dessutom rätt uppbokad så finns risk att vi behöver ställa in om ägglossningen skulle komma sent.
  • Clemmentina
    endotjej92 skrev 2021-08-18 13:08:10 följande:

Åh hoppas verkligen att det inte kommer mer blod, känns som att man går å väntar på att det vid något toabesök ska ösa ner blod bara...

Tycker det är så svårt att tyda ökningar av stickorna.. lägger upp bild så kan ni kanske hjälpa mig. kanske att jag ser en liten ökning till dag 8. samtliga test är tagna med morgon urin.. 

Kan ju vara en bortfallsblödning för att kroppen inte riktigt förstått att du är gravid. Ser en antydan till ökning och håller med om att det är positivt att de inte minskat. Om ett par dagar borde du se ordentlig ökning. Håller tummarna!
  • endotjej92
    Clemmentina skrev 2021-08-18 20:04:31 följande:

Kan ju vara en bortfallsblödning för att kroppen inte riktigt förstått att du är gravid. Ser en antydan till ökning och håller med om att det är positivt att de inte minskat. Om ett par dagar borde du se ordentlig ökning. Håller tummarna!

Åh ditt meddelande gav mig lite kvällshopp! Jag vet att det är vanligt med blödningar i början som inte behöver vara missfall så jag hoppas verkligen! Tack för pepp:)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021