• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • IVF2021

Jahapp. TD och BIM idag. Tydliga besked av kroppen med blankt test och mens direkt efter. Inte min tur denna gången heller. Så vi är några som får fortsätta följas åt!

Kliniken har nu stängt ett tag för att flytta, så nu blir det ofrivillig paus. Hoppas på insättning av min sista blastocyst i november, meeen vill egentligen försöka hitta mer information om varför det inte funkar först. Har lyckats få en telefontid led läkare redan på måndag. Båda insättningarna har ansetts ske med fina blastocyster. Enda ?felet? de hittat på mig är en endometrios som de inte tycker påverkar. Någon som har erfarenhet eller vet något om endometrios kan påverka negativt när man väl är inne i IVFsvängen?

• Estelle011
    IVF2021 skrev 2021-09-23 12:15:56 följande:

Jahapp. TD och BIM idag. Tydliga besked av kroppen med blankt test och mens direkt efter. Inte min tur denna gången heller. Så vi är några som får fortsätta följas åt!

Kliniken har nu stängt ett tag för att flytta, så nu blir det ofrivillig paus. Hoppas på insättning av min sista blastocyst i november, meeen vill egentligen försöka hitta mer information om varför det inte funkar först. Har lyckats få en telefontid led läkare redan på måndag. Båda insättningarna har ansetts ske med fina blastocyster. Enda ?felet? de hittat på mig är en endometrios som de inte tycker påverkar. Någon som har erfarenhet eller vet något om endometrios kan påverka negativt när man väl är inne i IVFsvängen?

Tråkigt :( vet hur det känns. Jag har inte själv endometrios men har läst jättemycket om IVF generellt och har inte hittat att det ska inte funka pga det.

Själv har jag haft fyra misslyckade försök innan det sista, alla med fina blastocyster som dem har sagt. Jag undrade varje gång varför det inte funkar, vad kan jag göra annorlunda, och dem sa varje - du gör allt rätt, det var bara inte rätt ägg. Nu har jag fått plus utan att jag har gjort något annorlunda, så jag tror verkligen att det är så. I alla fall för oss som inte har andra problem som kan påverka. Vad som har varit annorlunda var att jag hade en paus i somras pga semester och att kliniken hade stängt. Så det kanske är bra att få insättning i november, kroppen kanske behöver paus.
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-23 10:42:27 följande:

Fy vilken otur du har haft :( men tur att du fick behålla äggstocken så att du har chansen till så många ägg som möjligt i denna behandling, men jag förstår att du är orolig! Har illamåendet gett med sig? Jag har fortfarande inte några biverkningar förutom trötthet och att jag upplever att sprutorna gör ondare.. 

Ja illamåendet var bara första natten så de är borta nu börjar jag dock känna lite molande känsla och spändhet i magen men inget som gör ont direkt. Du har börjat med den andra sprutan nu va? För mig var det den första dagen som var värst kom lite blod och fick ett blåmärke de andra har gått galant. Imorgon blir det ju två sprutet men läste lite på Fyremadelen att man ska dra upp lite innan man sprutar in för att se att de inte sitter i nått blodkärl. Inget som jag fick reda om på kliniken! Låter läskigt tycker jag?.
  • Inalina
    IVF2021 skrev 2021-09-23 12:15:56 följande:

så ledsen att höra att plusset inte kom denna gången heller Obestämd och ja precis vi får fortsätta följas åt, förstår det känns ensamt när så många här i tråden verkar ha lyckats denna gång och man själv sitter med blanka tester. 

Precis som Estelle skrev så verkar det mesta hänga på embryot i de allra flesta fall, det är väl det som förklarar det mesta, om man inte redan har en immunsjukdom eller koaguleringssjukdom eller liknande som man fått diagnostiserad sedan innan.
    Hur många återföringar har du gjort nu? Har tyvärr inga erfarenheter med endometrios men säkert någon annan i tråden som har. Stor kramHjärta
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-09-23 11:59:03 följande:
    Förstår att du är tacksam för det även om det låter jobbigt med massa men och mensvärk. Man vill ju bara att det ska fungera så man kan göra ett nytt försök.

Jag tror att menopur var bättre för mig. Mycket fler äggblåsor. Skönt med nytt möte inom kört. Hoppas de är positiva!

Känner mig orolig inför bim imorgon! Men jag vill inte tjuvtesta så här nära inpå utan nu väntar jag till söndag! Kram
    Ok kul att höra att ännu en person tyckte Menopur var bättre, känns som att jag har fått lite mer på fötterna nu inför mötet, skulle ju bli förvånad om de skulle trilskas och ge mig Gonal F ännu en omgång!

Låter ju som att det är lika bra att du väntar till söndag, är det din testdag? ja oj vad man har STENKOLL på dagarna under en ruvning.. helt galet!Flört

• Lusselelle123
    smulis85 skrev 2021-09-23 14:27:30 följande:
    Ja illamåendet var bara första natten så de är borta nu börjar jag dock känna lite molande känsla och spändhet i magen men inget som gör ont direkt. Du har börjat med den andra sprutan nu va? För mig var det den första dagen som var värst kom lite blod och fick ett blåmärke de andra har gått galant. Imorgon blir det ju två sprutet men läste lite på Fyremadelen att man ska dra upp lite innan man sprutar in för att se att de inte sitter i nått blodkärl. Inget som jag fick reda om på kliniken! Låter läskigt tycker jag?.

Vad skönt {#emotions_dlg.flower} Jag börjar med den andra sprutan ikväll och har heller inte fått någon sådan info från kliniken så får sätta mig och läsa på lite innan. Låter ju riktigt obehagligt det du beskriver, så nu är jag ännu mer nervös haha!

Det kanske bara är så enkelt att vi prickat dåligt nu de andra dagarna och att det är därför det känts & blödigt mer. Vilken sprutdag ska du på första VUL? 

• Lusselelle123

Är det någon här som varit med om att det sugits upp blod då ni dragit tillbaka kolven på fyremadel-sprutan? Ska ta första kl 19 och blev otroligt nervös av att läsa instruktionerna och undrar om det är vanligt förekommande att det händer?

• Janni81
    Lusselelle123 skrev 2021-09-23 17:15:17 följande:

Är det någon här som varit med om att det sugits upp blod då ni dragit tillbaka kolven på fyremadel-sprutan? Ska ta första kl 19 och blev otroligt nervös av att läsa instruktionerna och undrar om det är vanligt förekommande att det händer?

Jag har nyligen tagit Fyremadel och för mig kom det aldrig blod. Tror risken är väldigt liten när du tar i magen då det är mest fett där. Tyckte dock den kändes lite mer än bemfolan. Men tryckte jag in det långsamt så gick det helt ok. Fick utslag och svullnad de första dagarna, såg ut som nässelutslag, men det gav med sig sen. Men ofarligt det också.

Det är mycket vi får stå ut med... Stort lycka till ikväll!
  • Atocia
    Lusselelle123 skrev 2021-09-23 17:15:17 följande:

Jag tycker inte att det var lika läskigt att dra bak kolven som jag trodde när jag först läste om det. Däremot var det knepigt att knipa i huden samtidigt som man skulle dra bak kolven. Min man fick därför hålla i huden medan jag skötte injektionen. Det kom aldrig något blod för mig, och jag tror att man ska ha extremt otur för att det ska hända. Lycka till, det kommer att gå kanon!
  • Lusselelle123
    Janni81 skrev 2021-09-23 17:30:43 följande:
    Jag har nyligen tagit Fyremadel och för mig kom det aldrig blod. Tror risken är väldigt liten när du tar i magen då det är mest fett där. Tyckte dock den kändes lite mer än bemfolan. Men tryckte jag in det långsamt så gick det helt ok. Fick utslag och svullnad de första dagarna, såg ut som nässelutslag, men det gav med sig sen. Men ofarligt det också.

Det är mycket vi får stå ut med... Stort lycka till ikväll!
    Tack för snabbt svar, det var väldigt lugnande att höra!! Såg framför mig hur spruta efter spruta skulle fyllas med blod och att dom skulle ta slut haha (har katastroftankar inför varje nytt moment). Ja det är verkligen en hel del.. är du ruvare nu? Tack snälla för att du delade med dig av dina erfarenheter Skrattande{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021