• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Lusselelle123
    Amelia84 skrev 2021-09-24 08:27:02 följande:
    Åh nej, vad jobbigt! Jag tyckte nog att Fyremadel var värst, tyckte det var svårt när nålen var lite grövre och jag blödde av den en gång, men sen så gick det bättre och bättre. I slutet av sprutdagarna så kände man ju sig som ett proffs :)

Ok, jag förstår. Då blir det ju lite extra spännande på VUL idag! Du får berätta sen hur det gick! Lycka till nu <3

Haha ja man det blir mer normaliserat för var dag som går här hemma, helt sjukt egentligen. På VULet idag sa hon att allt såg bra ut och att jag inte behövde oroa mig, dock så tyckte hon inte att mina äggstockar svarat så bra som hon trodde trots min äggkapacitet så hon höjde dosen till 150 fram till på måndag.

Min högra äggstock hade 5 större folliklar och den västra bara 1, och sedan var det ett helt gäng som var mellan 8-12 som inte räknades i nuläget men som hon trodde skulle växa på sig :) Hon gissade på äggplock på onsdag så nu är jag taggad! Tänk om man är ruvare redan i slutet på nästa vecka, hade varit magiskt Skrattande

• Anonym1Ha

Fina ni, tack för grattisar!! Till alla oss som kämpar <3

• Fogeln
    Anonym1Ha skrev 2021-09-24 08:02:25 följande:

Tack! Ja vilken rivstart!

Håller tummarna för ert syskonförsök!! Hur går det, vet du när det blir FET?

Snällt av dig!

Jag var på VUL igår och kontrollerade slemhinna efter att ha ätit progynon i 12 dagar och allt såg bra ut så nu blev det start med lutinus idag och FET på onsdag. Så spännande att kanske snart få vara ruvare igen :)

Har du kunnat berätta de goda nyheterna för mannen än?
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-24 14:47:58 följande:

Haha nejdå, man måste ju ändå läsa instruktionerna så jag hade blivit lika uppskrämd ändå. Dock verkar upplevelsen vara väldigt olika så jag hoppas att det går lika smärtfritt för dig idag som det gjorde för mig! Ja jag var på VUL idag och allt såg fint ut så nu är jag extra taggad inför nästa VUL på måndag, så får vi uppdatera varandra hur det gick för oss båda då 

Jag har blivit vääldigt svullen nu och har fått väldigt ont i magen/äggstockstrakterna + mängder av äl-flytningar. Något du känner av?

Tänka sig precis vad jag tänkte fråga dig också har ganska ont i äggstockarna så som jag brukar ha under själva ägglossningen. Och även svullen som en ballong haha. äl flytningar har jag dock inte men avslutat min mens idag så de kanske är blandat med den. Skönt att allt såg bra ut på vul :)
  • Frida123123

Lycka till nu ni ruvare som ska testa i helgen! Hoppas hoppas på goda nyheter. Måste ändå säga att det är väldigt många här inne i tråden som ändå plussat vilket är jättepositivt! Att embryot fastnar tyder ändå på att livmodern fungerar som den ska.

• Smilla93
    Inalina skrev 2021-09-23 09:39:09 följande:

Usch ja kan inte ens föreställa mig att få det beskedet, vet att flera i tråden vart med om det. låter som att ni har ett sunt synsätt på nojandet! Hoppas du får positivt besked från kliniken, stå på dig och säg att den andra sjukvårdsinstansen som du berättade om också tyckte det var väldigt sent. I v 10 kan man ju t.o.m. göra NIPT för att få reda på vilket kön bebisen har, och kromosonavviklser etc!

ja jag håller med om att det är sjukt med sprutan, tydligen kan det bli så om man redan är nära klimakteriet, att mensen försvinner helt

Planen nu är att ha möte med kliniken om 2 v. sedan förhoppningsvis köra igång med ny stimulering med menopur med kort protokoll med oktobermensen. MEN min syster ska komma hit och hälsa på i början av nov så jag skulle vilja skjuta på stimuleringen någon vecka om det går så jag ska höra hur de ställer sig till det, vet att man kan göra det då jag gjort så här i Schweiz. Så jag är den här lite krångliga personen som alltid ska ha det på mitt sätt haha! (brukar dock få det så med....) kram!

Ja det va tufft, särkilt när vi hade fösökt i över ett år och lyckades bli gravida på egen hand. Började blöda här om dagen igen, vilket sätt fart på nojandet igen. Men jag ringde kliniken igen då och frågade om jag kunde komma tidigare på vul. Anledningen till att jag fick så sent är för att de ska flytta avdelningen och hade inte möjlighet att göra vul under vissa veckor, den enda tidigare tiden de hade var på måndag och den bokade sköterskan in mig på.. Men det känns också nästan lite väl tidigt.. Men jaja, de borde ju kunna se något förhoppningsvis..

Ja vad skönt att ni fick ny tid så snabbt, håller tummarna att det funkar nästa gång med ny behandlingsplan! Tycker att det är bra att du står på dig, du ska ju göra behandligen när det känns rätt för dig! Det är ju liksom redan jobbigt som det är att vara i den här sisten och då tycker jag att det är all rätt att få vara med och påverka din situation! Kram och trevlig helg!
  • Amelia84
    Lusselelle123 skrev 2021-09-24 14:57:10 följande:

Haha ja man det blir mer normaliserat för var dag som går här hemma, helt sjukt egentligen. På VULet idag sa hon att allt såg bra ut och att jag inte behövde oroa mig, dock så tyckte hon inte att mina äggstockar svarat så bra som hon trodde trots min äggkapacitet så hon höjde dosen till 150 fram till på måndag.

Min högra äggstock hade 5 större folliklar och den västra bara 1, och sedan var det ett helt gäng som var mellan 8-12 som inte räknades i nuläget men som hon trodde skulle växa på sig :) Hon gissade på äggplock på onsdag så nu är jag taggad! Tänk om man är ruvare redan i slutet på nästa vecka, hade varit magiskt 

Vad härligt att VULet gick bra! Skönt att det inte fanns risk för överstimulering heller, utan att hon kunde justera upp dosen lite nu istället. För mig hände det mycket de sista dagarna. Så vi håller tummarna på ett fint resultat på ditt äggplock :)

Visst är det en spännande resa :) jag kände mig också så taggad inför varje moment. Man känner ju ett helt nytt hopp som man kanske inte känt på väldigt länge <3
  • Anonym1Ha
    Fogeln skrev 2021-09-24 17:13:45 följande:

Snällt av dig!

Jag var på VUL igår och kontrollerade slemhinna efter att ha ätit progynon i 12 dagar och allt såg bra ut så nu blev det start med lutinus idag och FET på onsdag. Så spännande att kanske snart få vara ruvare igen :)

Har du kunnat berätta de goda nyheterna för mannen än?

Ja han hann faktiskt få reda på det innan han åkte till jobbet men sen satt jag själv kvar där med alla känslor och tankar. Det känns fortfarande overkligt på något sätt. Börjar förstå de som testar flera gånger, får nog ta ett till snart

Åh då är det snart dags att ruva igen!! Håller tummarna!!
  • Clemmentina

Tyvärr blev det inget för oss den här gången. Testet är så negativt det bara kan vara på testdagen! :( Känns extra tomt och ledsamt eftersom detta var vårt sista embryo. Nu ska vi bryta ihop och fundera kring vad som blir nästa steg! Tänker att det blir en paus härifrån! Håller tummarna för er andra!

• Frida123123
    Clemmentina skrev 2021-09-26 06:48:32 följande:

Tyvärr blev det inget för oss den här gången. Testet är så negativt det bara kan vara på testdagen! :( Känns extra tomt och ledsamt eftersom detta var vårt sista embryo. Nu ska vi bryta ihop och fundera kring vad som blir nästa steg! Tänker att det blir en paus härifrån! Håller tummarna för er andra!

:). Nej! Vad ledsen jag blir för er skull. Det är så plågsamt det här med ivf. Ta hand om varandra! Kram
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021