Inalina skrev 2021-09-23 09:39:09 följande:
Usch ja kan inte ens föreställa mig att få det beskedet, vet att flera i tråden vart med om det. låter som att ni har ett sunt synsätt på nojandet! Hoppas du får positivt besked från kliniken, stå på dig och säg att den andra sjukvårdsinstansen som du berättade om också tyckte det var väldigt sent. I v 10 kan man ju t.o.m. göra NIPT för att få reda på vilket kön bebisen har, och kromosonavviklser etc!
ja jag håller med om att det är sjukt med sprutan, tydligen kan det bli så om man redan är nära klimakteriet, att mensen försvinner helt
Planen nu är att ha möte med kliniken om 2 v. sedan förhoppningsvis köra igång med ny stimulering med menopur med kort protokoll med oktobermensen. MEN min syster ska komma hit och hälsa på i början av nov så jag skulle vilja skjuta på stimuleringen någon vecka om det går så jag ska höra hur de ställer sig till det, vet att man kan göra det då jag gjort så här i Schweiz. Så jag är den här lite krångliga personen som alltid ska ha det på mitt sätt haha! (brukar dock få det så med....) kram!
Ja det va tufft, särkilt när vi hade fösökt i över ett år och lyckades bli gravida på egen hand. Började blöda här om dagen igen, vilket sätt fart på nojandet igen. Men jag ringde kliniken igen då och frågade om jag kunde komma tidigare på vul. Anledningen till att jag fick så sent är för att de ska flytta avdelningen och hade inte möjlighet att göra vul under vissa veckor, den enda tidigare tiden de hade var på måndag och den bokade sköterskan in mig på.. Men det känns också nästan lite väl tidigt.. Men jaja, de borde ju kunna se något förhoppningsvis..
Ja vad skönt att ni fick ny tid så snabbt, håller tummarna att det funkar nästa gång med ny behandlingsplan! Tycker att det är bra att du står på dig, du ska ju göra behandligen när det känns rätt för dig! Det är ju liksom redan jobbigt som det är att vara i den här sisten och då tycker jag att det är all rätt att få vara med och påverka din situation! Kram och trevlig helg!