• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Lusselelle123
    smulis85 skrev 2021-09-24 19:36:49 följande:
    Tänka sig precis vad jag tänkte fråga dig också har ganska ont i äggstockarna så som jag brukar ha under själva ägglossningen. Och även svullen som en ballong haha. äl flytningar har jag dock inte men avslutat min mens idag så de kanske är blandat med den. Skönt att allt såg bra ut på vul :)

Så kan det ju mycket väl vara. Jag hade bara mens i 3 dagar så förmodligen därför jag märkte av dem så tidigt, men nu har både dom och smärtorna försvunnit.. vill hellre att det ska kännas rejält så man får bekräftelse på att det händer något än ingenting som nu, men får försöka lita på att kroppen sköter sig där inne ändå! Hur gick det med Fyremadelen? :) 

Amelia84 skrev 2021-09-25 11:59:35 följande:
    Vad härligt att VULet gick bra! Skönt att det inte fanns risk för överstimulering heller, utan att hon kunde justera upp dosen lite nu istället. För mig hände det mycket de sista dagarna. Så vi håller tummarna på ett fint resultat på ditt äggplock :)

Visst är det en spännande resa :) jag kände mig också så taggad inför varje moment. Man känner ju ett helt nytt hopp som man kanske inte känt på väldigt länge <3

Ja det känns otroligt skönt, och jag hoppas verkligen att det händer mycket för mig nu med så att vi kan få ut många ägg. Vill verkligen få ett gäng till frysen! Ja superspännande resa och jag känner verkligen ett helt annat hopp än vad jag gjort under tidigare hormonbehandlingar {#emotions_dlg.flower}

• smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-26 08:53:35 följande:

Så kan det ju mycket väl vara. Jag hade bara mens i 3 dagar så förmodligen därför jag märkte av dem så tidigt, men nu har både dom och smärtorna försvunnit.. vill hellre att det ska kännas rejält så man får bekräftelse på att det händer något än ingenting som nu, men får försöka lita på att kroppen sköter sig där inne ändå! Hur gick det med Fyremadelen? :) 

Ja det känns otroligt skönt, och jag hoppas verkligen att det händer mycket för mig nu med så att vi kan få ut många ägg. Vill verkligen få ett gäng till frysen! Ja superspännande resa och jag känner verkligen ett helt annat hopp än vad jag gjort under tidigare hormonbehandlingar 

Ja här försvann smärtorna också efter första fyremadelen. Fyremadelen gick bra tycker dock den svider lite efteråt men inte så att de gör ont bara lite obehag. Förstår vad du menar vill också känna nått för att veta att de faktiskt händer nått. Är nervös inför vul imorgon att de inte ska ha växt nått och måste fortsätta med sprutorna massa dagar.
  • Lusselelle123
    smulis85 skrev 2021-09-26 09:47:53 följande:
    Ja här försvann smärtorna också efter första fyremadelen. Fyremadelen gick bra tycker dock den svider lite efteråt men inte så att de gör ont bara lite obehag. Förstår vad du menar vill också känna nått för att veta att de faktiskt händer nått. Är nervös inför vul imorgon att de inte ska ha växt nått och måste fortsätta med sprutorna massa dagar.
    Då kanske det är fullt normalt, eftersom de försvann för oss båda. Vad skönt att det gick bra, kom på igår att det påminner om känslan efter ett "getingstick" haha. Förstår din nervositet, känner mig också nervös men jag tror och hoppas verkligen att vi får se fina resultat imorgon så får vi uppdatera då! :) 
  • Amcc

Idag är ruvardag 16 och testdagen.. det visade ett starkt + ? testade tidigare negativt på rd 9 och tänkte då att det kanske inte funkat men testade sedan positivt på rd 11. Har haft tydliga symtom som molvärk, stickningar, spänningar i brösten och illamående :) Detta är vår första ivf och vi fick tillbaka ett 3 dagars med 8-10 celler. Ett tips är att testa äta färsk annanas varje dag efter et. Jag håller mina tummar och tår för er andra! <3

• Dibella
    Clemmentina skrev 2021-09-26 06:48:32 följande:

Tyvärr blev det inget för oss den här gången. Testet är så negativt det bara kan vara på testdagen! :( Känns extra tomt och ledsamt eftersom detta var vårt sista embryo. Nu ska vi bryta ihop och fundera kring vad som blir nästa steg! Tänker att det blir en paus härifrån! Håller tummarna för er andra!

Vad tråkigt att läsa :( <3 låter som en vettig plan att sörja och försöka landa igen, särskilt tråkigt när det är sista i frysen med. Hoppas pausen kommer göra dig gott och ta hand om dig.
  • Dibella

Ikväll blir det gonal, menopur och den icke omtyckta fyremadelen. Känner mig inte så pepp som jag gjort de andra IVF cyklerna. Man bara kör sprutorna och väntar på plocket för att få det överstökat känns de som. Som att avverka försöken för att sen kunna gå vidare med sitt liv, tråkig känsla.

Har VUL på onsdag och får hoppas det växer något vettigt där inne.

• Anonym1Ha

Tyvärr blev det inget för oss den här gången. Testet är så negativt det bara kan vara på testdagen! :( Känns extra tomt och ledsamt eftersom detta var vårt sista embryo. Nu ska vi bryta ihop och fundera kring vad som blir nästa steg! Tänker att det blir en paus härifrån! Håller tummarna för er andra!

Usch Näe va tråkigt! Paus och ladda om, jag hoppas ni fortsätter orka kämpa men ibland måste man bort från den här bebisverkstaden <3
  • Anonym1Ha
    Amcc skrev 2021-09-26 12:41:39 följande:

Idag är ruvardag 16 och testdagen.. det visade ett starkt + ? testade tidigare negativt på rd 9 och tänkte då att det kanske inte funkat men testade sedan positivt på rd 11. Har haft tydliga symtom som molvärk, stickningar, spänningar i brösten och illamående :) Detta är vår första ivf och vi fick tillbaka ett 3 dagars med 8-10 celler. Ett tips är att testa äta färsk annanas varje dag efter et. Jag håller mina tummar och tår för er andra! <3

Heja plusset! Grattis! Skönt att det dök upp i rättan tid <3 lycka till!!
  • Anonym1Ha
    Dibella skrev 2021-09-26 17:57:10 följande:

Ikväll blir det gonal, menopur och den icke omtyckta fyremadelen. Känner mig inte så pepp som jag gjort de andra IVF cyklerna. Man bara kör sprutorna och väntar på plocket för att få det överstökat känns de som. Som att avverka försöken för att sen kunna gå vidare med sitt liv, tråkig känsla.

Har VUL på onsdag och får hoppas det växer något vettigt där inne.

Ja förstår känslan. Tog sprutor i 22 dagar min första ivf och inte ens en återföring av ett befruktat ägg. Redan vid försök 2 nu var jag helt off och sa att jag vill bara ha det här överstökat våra tre gånger. Det går inte ens att beskriva va mycket kraft en ivf innebär, hoppas behandlingen går bra ändå och att det händer nu! Om man bara hade vetat att det var värt all möda och tid. Men för de allra flesta är det ju det, men ingen vet hur mycket som kommer krävas av en till målet är uppnått <3
  • Inalina

Åh nej vännen vad ledsen jag blir :( åh vad jag hoppades få se ett positivt meddelande från dig här idag, fy fasen vad orättvist livet är ibland. Förstår att ni är otroligt besvikna och ledsna, jag hoppas du kommer tillbaka hit till tråden när ni vet hur ni ska göra. Vet att det inte hjälper härifrån men skickar den största o varmaste kramen. <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021