Kronärtskocka skrev 2021-11-19 16:42:15 följande:
Ja, kanske en cykel som inte var redo. Hoppas du snart får blödningen och kan räkna ned till nästa cykel isf. Hoppas januari 2022 blir månaden för dig! ( Det är tungt och en får välja bort eller avfölja folk. Var rädd om dig!)
Har denna vecka varit på ultraljud och hade då åtta folliklar i bra storlek och en mindre. Vid uttaget fann de åtta ägg. Det gick bra även denna gång som tur var. Jag har inte så ont av det så det är skönt. Mest det psykiska som är slitigt. Vemodet över att det är sista chansen för mina ägg. Svullen och förstoppad men annars fysiskt ok. Av åtta ägg var sex mogna och de gjorde de icsi på. Tre blev befruktade och idag fick jag tillbaka ett embryo av toppkvalitet och de andra två fortsätter de odla. Är glad över att ha fått en sista chans och att det även denna gång blev ett embryo av bästa kvalité. ( Har hittills aldrig fått till frysen så det tror jag inte jag får nu heller.) Hoppas nu verkligen detta tar sig!
men vad skönt att du ruvar nu!!!

och speciellt när det är toppkvalitet, låter ju som att du har möjlighet att lyckas denna gången! när får du reda på om något gick att frysa? äter du några extra mediciner eller liknande nu vid ruvning?
här är det som vanligt, inget händer och jag har gett upp hoppet att få sätta igång med sprutor innan jul. ska på ett VUL imorgon för att se om min cysta gav med sig nu med ovitrelle för 10 dagar sedan, och även se hur slemhinnan ser ut men utan blödning har den förmodligen inte blivit tunn nog för att sätta igång med Pergoveris.
känner mig uppgiven och trött och tycker det är så jobbigt med ovissheten om när man ev. kan börja nästa gång. eftersom min blödning inte kom igång denna gången kan jag tänka mig att de vill att det går typ 3 cykler innan vi kan sätta igång igen.

känns ju även som att allt kan hända med nedstängning av länder och landsgränser etc också, speciellt då Tjeckien ligger rätt risigt till med Corona. nä jag får väl vänta o se vad kliniken säger efter mitt VUL imorgon men det känns ledsamt nu