• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Tokan123
    Ängamat skrev 2021-01-16 07:48:46 följande:

Stort grattis till alla plus!

Jag var på supertidig inskrivning hos bm igår, var förvånad över att de ville ha dit mig så pass tidigt. Fick dock förklaringen när jag kom dit, i min region har man börjat ta thyroideaprover så tidigt som möjligt enligt bm är det viktigt att börja med medicinering så tidigt som möjligt för att bla minska risken för missfall.

Vilka vecka fick du komma dit?
  • Lillamy993

Plussade igår med BF 24/9. Är 27 och det är mitt första. Känns helt fantastiskt men ofattbart på samma gång!!

• Ängamat
    Tokan123 skrev 2021-01-16 11:09:54 följande:

Vilka vecka fick du komma dit?

Jag var i vecka 5+2 när jag var där.
  • Breakaleg2021
    Lillamy993 skrev 2021-01-16 12:38:42 följande:

Plussade igår med BF 24/9. Är 27 och det är mitt första. Känns helt fantastiskt men ofattbart på samma gång!!

Åh, en till :D Grattis!!!
  • barnlängtan2021
    Lillamy993 skrev 2021-01-16 12:38:42 följande:

Åh va roligt! Grattis :D
  • barnlängtan2021
    Ängamat skrev 2021-01-16 15:36:45 följande:

Jag var i vecka 5+2 när jag var där.

Oj det var tidigt! Jag ska på hälsosamtalet på måndag och är i vecka 6+3 om det stämmer då.
  • Diosali

Hej!

Jag har också plussat efter ett tidigt missfall i december. Är i vecka 6 nu så tycker fortfarande att det känns lite oroligt men såklart också superkul!

Hur mår ni runt vecka 6? Tycker att alla varnar för extrem trötthet men är det någon som känt tvärtom? Alltså att ni är extremt pigga runt vecka 6? Jag har supermycket energi och det har jag inte i vanliga fall :D

• lillainna
    Ängamat skrev 2021-01-16 07:48:46 följande:

Stort grattis till alla plus!

Jag var på supertidig inskrivning hos bm igår, var förvånad över att de ville ha dit mig så pass tidigt. Fick dock förklaringen när jag kom dit, i min region har man börjat ta thyroideaprover så tidigt som möjligt enligt bm är det viktigt att börja med medicinering så tidigt som möjligt för att bla minska risken för missfall.

Får man fråga vilken region du bor i?
  • barnlängtan2021
    Diosali skrev 2021-01-16 20:16:59 följande:

Hej!

Jag har också plussat efter ett tidigt missfall i december. Är i vecka 6 nu så tycker fortfarande att det känns lite oroligt men såklart också superkul!

Hur mår ni runt vecka 6? Tycker att alla varnar för extrem trötthet men är det någon som känt tvärtom? Alltså att ni är extremt pigga runt vecka 6? Jag har supermycket energi och det har jag inte i vanliga fall :D

Enligt min senaste mens så gick jag in i vecka 7 igår men varken känt mig trött eller pigg hahaha. Illamåendet som alla pratar om också känner jag inte heller till
  • Breakaleg2021

Alltså det här med att räkna ut vecka, för mig blir det så stor skillnad när man räknar på senaste mensens första dag och när jag troligen blev befruktad. Första dagen på senaste mensen var den 3dje december. Enligt appen jag följer/földe så skulle äl vara den 24de, på självaste julafton. Började testa den 22a, ingenting, bara en trött cirkel. Vi låg endå, och varje dag fram tills den 26e, med samma utslag på älstickan. Gav typ upp och började oroa mig över mina långa cyklar (slutade med ppiller i augusti, efter att ha tagit dom regelbundet i 12), första var 34 dagar och nästa 40.

På jobbet på nyårsafton strax efter lunch så var jag på toaletten, toapappret gled iväg. Ah! Så dry var nu det var dags alltså. Tog ett test när jag kom hem och mycket riktigt, aldrig har väl den där smileyn sett så glad ut. Vi låg både den dagen och dagen efter, den 1a.

Den 10de januari plussade jag, efter att jag hade ett illamående som kom och gick. Jag mår aldrig illa annars så det var konstigt. Köpte också lakrits, som jag aldrig äter. Strecket var knappt märkbart, men där. Dagen eftet var det ännu svagare och jag vat övertygad om att jag inbillat mig. Den 12e var det som på den 10de. Den 13de orkade jag inte tyda streck och tog ett digitalt. Gravid. 2-3 veckor.

Sååå, ska jag räkna från den 3dje, så är jag ju i vecka 6? Men egentligen, förmodligen, vecka 2-3, kanske 3 typ i övermorgon? Vill ju följa i appar osv men blir ju inte rätt om man kollar på tex vecka 6.

Vad långt det blev, har du orkat läsa så tack. Har inte berättat för någon än, mer än sambon så kan inte riktigt kolla med nära heller.

Svar på tråden BF September 2021