Alltså det här med att räkna ut vecka, för mig blir det så stor skillnad när man räknar på senaste mensens första dag och när jag troligen blev befruktad. Första dagen på senaste mensen var den 3dje december. Enligt appen jag följer/földe så skulle äl vara den 24de, på självaste julafton. Började testa den 22a, ingenting, bara en trött cirkel. Vi låg endå, och varje dag fram tills den 26e, med samma utslag på älstickan. Gav typ upp och började oroa mig över mina långa cyklar (slutade med ppiller i augusti, efter att ha tagit dom regelbundet i 12), första var 34 dagar och nästa 40.
På jobbet på nyårsafton strax efter lunch så var jag på toaletten, toapappret gled iväg. Ah! Så dry var nu det var dags alltså. Tog ett test när jag kom hem och mycket riktigt, aldrig har väl den där smileyn sett så glad ut. Vi låg både den dagen och dagen efter, den 1a.
Den 10de januari plussade jag, efter att jag hade ett illamående som kom och gick. Jag mår aldrig illa annars så det var konstigt. Köpte också lakrits, som jag aldrig äter. Strecket var knappt märkbart, men där. Dagen eftet var det ännu svagare och jag vat övertygad om att jag inbillat mig. Den 12e var det som på den 10de. Den 13de orkade jag inte tyda streck och tog ett digitalt. Gravid. 2-3 veckor.
Sååå, ska jag räkna från den 3dje, så är jag ju i vecka 6? Men egentligen, förmodligen, vecka 2-3, kanske 3 typ i övermorgon? Vill ju följa i appar osv men blir ju inte rätt om man kollar på tex vecka 6.
Vad långt det blev, har du orkat läsa så tack. Har inte berättat för någon än, mer än sambon så kan inte riktigt kolla med nära heller.