• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Madde7324

Hej! Plussade idag och bf 27 Sept. Eller jag plussade väl för två dagar sen men va så svagt så litade inte på det ???? detta blir vårat första barn.

• ericawberg

Stort grattis allihopa! Spännande att följa så många med BF ungefär samtidigt!

Vi väntar helt chockat vårat andra barn. Våran son föddes februari 2020 tack vare IVF! Nu 11 månader senare så har vi själva lyckats plussa utan att vi ens hade tankar på att bli 2 barnsföräldrar! Mer än välkommet dock! BF 16/9 enligt preggers appen, hoppas detta går vägen!

• Snobi

Hej! Hoppar in här. Plussade igår och har bf den 24 september om allt går vägen. Var gravid förra våren men fick mf (antagligen ma) i v 12. Hoppas på mer tur den här gången

• Tokan123
    Snobi skrev 2021-01-18 16:49:30 följande:

Hej! Hoppar in här. Plussade igår och har bf den 24 september om allt går vägen. Var gravid förra våren men fick mf (antagligen ma) i v 12. Hoppas på mer tur den här gången

Grattis! Har också bf då :)
  • Snobi
    Tokan123 skrev 2021-01-18 17:03:27 följande:

Grattis! Har också bf då :)

Tack! Och grattis till dig med! Kul att kunna följas åt :)
  • Tokan123
    Snobi skrev 2021-01-18 17:17:29 följande:

Tack! Och grattis till dig med! Kul att kunna följas åt :)

Ja precis, har du haft några känningar än?
  • urba

Är i v 5 och har nu haft sparsamma blödningar sedan i går. Lite molande värk... Antar att det är mf..men ska på vul nästa vecka så får vi se. Väldigt tråkigt om det skulle vara mf men sånt är livet. Aldrig haft mf innan så svårt att veta om det verkligen är det eller nåt annat. Är dock 39 nu så det kanske är lättare att få ju äldre man är.. suck!! Men försöker vara positiv..

• Lisamalin

Jag är 20 år & jag och min sambo väntar vårt första barn med BF i början av September om allt går som det ska. :)

Vi plussade vid nyår, det var vårt andra försök till att bli gravida. Vi blev så glada och längtar sååå mycket!

Känner mig väldigt orolig att något ska gå fel men annars mår jag ganska bra. Mår lite illa på morgonen och känner mig allmänt trött.

Hoppas att det går fort till September ;)

• Hwden
    Anonym3323 skrev 2021-01-14 08:50:59 följande:

VadTufft att gå igenom allt, vet hur det känns.. beklagar <3 vad skönt att få se ett litet hjärta, den lättnaden går ju inte att beskriva. Allt blir ju så mycket mer verkligt. Längtar verkligen tills vi får se vår lilla bebis första gången! Känns lite annorlunda denna gången eftersom sambon inte får vara med, hoppas dom hinner ändra tills man ska göra RUL iaf :)

Tack <3 Det är sjukt men det var först här på FL som jag faktiskt insåg att jag inte var ensam, med alla runt omkring mig som får/föder & har så kände man sig väldigt ensam i de här även om man vet att det är vanligt.

Ja, det var helt overkligt & vilken känsla! Det är första gången jag får se någonsin, nu ska jag tillbaka imorgon bitti efter en vecka och se uppföljningen - jag hoppas allt ser bra ut <3

Ja verkligen, man vill ju uppleva det här tillsammans!
  • Hwden
    Lustablong skrev 2021-01-17 10:39:06 följande:

Hej! Fyller 40 i sommar och jag tror att jag fick ett positivt test imorse BIM-2. Vad tror ni??

Detta var inte alls planerat och helt oväntat då vi skyddat oss. Tydligen är jag en av dem som inte preventivmedel hjälper på då sonen nu 10 månader blev till trots hormonspiral. Detta blir vårt fjärde barn och pseudotvilling med sonen som är född mars-20. BF sep-21.

De andra barnen är födda -09 och -12.

Ta ett test som känner av lågt hCG-värde; Babyplan Early Detection har bland det lägsta, efter det så är det Clearblue Early Detection. Men den är något högre i vad den känner av i hCG-värdet. Köpte mina på billiga-tester.se, gick supersnabbt att få hem. :) Lycka till!
Svar på tråden BF September 2021