• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Lillamy993
    Tokan123 skrev 2021-01-24 18:32:31 följande:

Åh vad jobbigt med illamående, jag har klarat mig hittils men haft väldigt ömma bröst och molvärk varje dag. Väldigt trött, v 6 nu, så väntar bara på att illamåendet ska komma. Ska också be om tidigt ul då jag tror jag vill göra nipt.

Har samma symtom som dig och är i vecka 6 nu. Känns lite skumt att ha så ont, men! Vi har bokat in ett ul i vecka 8 för att känna lugnet
  • Tokan123
    Lillamy993 skrev 2021-01-24 19:33:16 följande:

Har samma symtom som dig och är i vecka 6 nu. Känns lite skumt att ha så ont, men! Vi har bokat in ett ul i vecka 8 för att känna lugnet

Jag ska till bm i v 7, tänker fråga henne om hur, var man kan boka ett ul för att få se att där är ett foster och att det än så länge ser bra ut.
  • Tokan123
    Lillamy993 skrev 2021-01-24 19:33:16 följande:

Jag ska till bm i v 7, tänker fråga henne om hur, var man kan boka ett ul för att få se att där är ett foster och att det än så länge ser bra ut.
  • Tokan123
    Sockerikaffet skrev 2021-01-25 01:25:31 följande:

Idag i vecka 7+1 kräktes jag för första gången. Blä, jag hade gärna sluppit. Hur mår ni andra?

Hade en jag kommer få menskänsla under gårdagen, testade ett jättepositivt test, nu på morgonen så kom det ljusrosa blod på pappret. Så orolig och mår dåligt just nu.. mår illa men vet inte om det är för att det är morgon och har startat eller för att det blev typ ångestjobbigt.
  • mittuppeilivet
    Tokan123 skrev 2021-01-25 07:50:23 följande:

Hade en jag kommer få menskänsla under gårdagen, testade ett jättepositivt test, nu på morgonen så kom det ljusrosa blod på pappret. Så orolig och mår dåligt just nu.. mår illa men vet inte om det är för att det är morgon och har startat eller för att det blev typ ångestjobbigt.

Skickar många styrkekramar! Förstår det är jätteoroligt, men måste inte betyda nåt!
  • Tokan123
    mittuppeilivet skrev 2021-01-25 09:45:32 följande:

Skickar många styrkekramar! Förstår det är jätteoroligt, men måste inte betyda nåt!

Tack! Har inte kommit något mer... men fortfarande orolig! Blev att må så dåligt att jag stannade hemma från jobbet idag, det plus att jag inte sovit en blund inatt blev för mycket...
  • Tokan123

Har ni vart på inskrivningssamtal än? Hur tänker ni kring tidiga ul? Kommer ni göra kub/nipt?

• Anonym3323
    Tokan123 skrev 2021-01-25 10:02:16 följande:

Tack! Har inte kommit något mer... men fortfarande orolig! Blev att må så dåligt att jag stannade hemma från jobbet idag, det plus att jag inte sovit en blund inatt blev för mycket...

Förstår precis hur du känner! Det behöver absolut inte vara något som sagt, men jag förstår verkligen känslan. Man blir orolig. <3

Jag ska på inskrivning nästa vecka :) nu får ju inte sambon följa med, men det blir bra ändå. Jag har bett min BM om tidigt ultraljud för att i början kände jag ju inget, men ni känns det mer. Mitt på dagarna dalar illamåendet, men har inte kräks än så det känns bra. Det har börjat spänna i magen mer nu på ett sätt att man fattar att det händer något där inne, så det känns bra. Jag vill gärna ändå göra ett VUL så man får kolla att det är okej. :)
  • Breakaleg2021
    Tokan123 skrev 2021-01-26 19:18:24 följande:

Har ni vart på inskrivningssamtal än? Hur tänker ni kring tidiga ul? Kommer ni göra kub/nipt?

Inte varit på inskrivningssamtal än, men hälsosamtal hade jag idag. Inskrivning 24 februari. Kubsamtal den 4e. Vi kommer kanske att boka ett tidigt ultraljud, dels för att se och höra bebis, men också så att sambon får följa med. Kub ska vi boka in. Kanske nipt, beror lite på kub och hur orolig jag blir/är.
Svar på tråden BF September 2021