• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • tinz

Hej! Grattis alla som plussat! <3 Fick ett tidigt mf hösten 2018 och ett mf 15 december 2020 (tror det var i vecka 5+3).

Använder Flo appen, så den gjorde en beräkning att jag skulle få äl runt 1.1, så vi myste flera gånger den veckan ;) skulle få mens 15-16.1, plussade svagt 17.1, tog ett cb test 19.1 som visade mycket starkt + (aldrig fått ett så starkt +).

Vi är lite rädda att vara glad över detta, vi tror väl att detta också ska bli ett mf :(

Har inte ringt mvc ännu, tänkte kanske ringa på måndag ifall man inte fått ett mf innan det :( vi är 30 och 31år, så känns som vi börjar bli gamla, vi försöker med första barnet.

Enligt Flo är jag i v.5+3 och enl. Preglife 5+0, vet inte hur man räknar när man inte fått mens emellan, vet någon?

• Jolisia

Hej! Grattis till alla er som plussat! Jag vågar inte riktigt gå med här eftersom jag är livrädd för att något ska gå fel. Testar såklart alldeles för mycket också. Tycker ni det ser ok ut? Känns som det slutat öka senaste dagarna. Äl +13 till äl +16. Tack för hjälpen och jag hoppas att det går bra för er alla!

• Gravidtjej92

Gravid för första gången i vecka 6. Jag är så orolig för Mf.. känner inte jättemycket symtom mer än kissar mer än vanligt, trötthet och stickningar i magen (barnmorska sa det var för livmodern växer).. någon mer än jag som är i V.6 och har liknade känsla och dom tankar om att det ska bli mf?

• fluffan84
    Gravidtjej92 skrev 2021-01-21 20:47:09 följande:

Gravid för första gången i vecka 6. Jag är så orolig för Mf.. känner inte jättemycket symtom mer än kissar mer än vanligt, trötthet och stickningar i magen (barnmorska sa det var för livmodern växer).. någon mer än jag som är i V.6 och har liknade känsla och dom tankar om att det ska bli mf?

Jag tror de flesta tänker så, imget ovanligt. Jag har haft två MF själv förut, en i v.5 o en i v.9.

Nu gravid i v.6 igen o hoppas det går vägen denna gång
  • Tokan123

Är också i v6 tankarna kommer och går men jag tänker att man inte kan göra så mycket , så försöker att inte tänka ohjälpsamma tankar.
  • mittuppeilivet

Hej alla, hoppar in här lite sent. Jag är ny på familjeliv också och satt och läste igenom denna tråd igår och så skönt att höra tankar från personer som är i samma sits och ungf lika långt gångna. Det kommer en liten novell här nedan, jag har mkt att berätta XD

Jag plussade 2/1, på BIM+2 tror jag. Jag väntade tills missad mens då jag var HELT övertygad om att det inte skulle bli något. Jag hade haft MF i v5 i okt/nov förrförra cykeln innan denna (jag har långa cykler >30), och cykeln efter MF var jag däremot helt övertygad om att jag var gravid men det var jag inte. Så jag tänkte att jag inte kunde lita på mina symptom, de var samma som för förväntad mens. Jag var därefter så övertygad om att det inte skulle bli något denna gång att jag gick och köpte en flaska vin på nyårsafton som jag skulle dricka om mensen kom. Men den kom aldrig och det blev en nykter nyårshelg. Tillslut behövde jag ta ett gravtest. Och det var instant positivt :) min app (natural cycles) säger BF 10/9.

Nu är jag i 7+1, gick alltså in i v8 igår. Sen v6 har jag mått jätteilla. v7 var det helt olidligt och fruktansvärt, fick knappt i mig någonting och satt bara och visste inte var jag skulle ta vägen. Har varit på akupunktur nu som hjälpt, kände hur jag blev mer mig själv medan jag låg där. Och igår fick jag utskrivet legrigan comp som jag hoppas ska hjälpa. Känns som för vissa hjälper det inte? Men jag testade en tablett igår em och det hjälpte, blev VRÅLHUNGRIG, och kunde äntligen få i mig vanlig mat. Vi beställde thai och jag satt och tryckte i mig som att jag inte ätit på år och dar. Behövde även äta kvällsmat på det 2 gånger. Nu är det morgon och jag har tagit en tablett ihop med en banan och väntar tills jag vågar gå upp. Det brukar vara på morgonen efter jag gått upp som jag brukar spy.

På onsdag nästa vecka är det inskrivningssamtal hos BM, digitalt så min partner kan vara med. Så det blir inga prover då utan det får vänta vilket känns lite konstigt men förståerligt. Hur ser era inskrivningssamtal ut i corona-tider?

• mittuppeilivet

Jag förstår verkligen den känslan! Jag har haft MF i v5 och då blev mina gravtest svagare vilket var en indikation på att det var påväg att hända. Måste inte vara så dock vill jag tillägga!! Men denna gång så tog jag gravtest varannan dag för att se att den blev starkare innan jag ropade hej. Tog även clearblue som visar antal veckor för att se att den ökade från 1-2 till 2-3 och sen +3 veckor. Det lugnade mig men det kan samtidigt ge mer ångest om man inte ser det man vill eller förväntar sig, så det beror lite på hur man är.

Ett annat tips jag har, som jag från en på youtube (Bettina Rae) som gått igenom flera missfall. Hennes tips att oro för missfall är att sörja i förtid. Det kommer göra lika ont om du går runt och oroar dig och så händer det, som när du är lycklig och sen plötsligt händer det. Var inte orolig förrän du har anledning att vara det, ångesten kommer äta upp dig annars och du kommer inte kunna njuta av att vara gravid. Jag väljer därför att vara lycklig, positiv och glad :)
  • mittuppeilivet
    Jolisia skrev 2021-01-21 10:11:12 följande:

Hej! Grattis till alla er som plussat! Jag vågar inte riktigt gå med här eftersom jag är livrädd för att något ska gå fel. Testar såklart alldeles för mycket också. Tycker ni det ser ok ut? Känns som det slutat öka senaste dagarna. Äl +13 till äl +16. Tack för hjälpen och jag hoppas att det går bra för er alla!

Grattis! Tycker det ser jättebra ut!
  • barnlängtan2021

Så skönt när man ser stegringen. Första testet är från när jag plussade första gången 3/1. Andra testet är en vecka efter och sista testet är från idag :)

• Gravidtjej92
    mittuppeilivet skrev 2021-01-23 09:32:03 följande:

Jag förstår verkligen den känslan! Jag har haft MF i v5 och då blev mina gravtest svagare vilket var en indikation på att det var påväg att hända. Måste inte vara så dock vill jag tillägga!! Men denna gång så tog jag gravtest varannan dag för att se att den blev starkare innan jag ropade hej. Tog även clearblue som visar antal veckor för att se att den ökade från 1-2 till 2-3 och sen +3 veckor. Det lugnade mig men det kan samtidigt ge mer ångest om man inte ser det man vill eller förväntar sig, så det beror lite på hur man är.

Ett annat tips jag har, som jag från en på youtube (Bettina Rae) som gått igenom flera missfall. Hennes tips att oro för missfall är att sörja i förtid. Det kommer göra lika ont om du går runt och oroar dig och så händer det, som när du är lycklig och sen plötsligt händer det. Var inte orolig förrän du har anledning att vara det, ångesten kommer äta upp dig annars och du kommer inte kunna njuta av att vara gravid. Jag väljer därför att vara lycklig, positiv och glad :)

Åh skönt fler känner samma, man inte är ensam. Jag tog faktiskt ett till clearblue som visar antal veckor för några dagar sen, då stod det denna gången "gravid 3+" förra gången stod det 2-3 veckor första gången jag kollade med det, tog mitt sista jag hade hemma med sticka också idag ocj det var knallrött sträck o jättegulligt nu så känner mig lugnare. Ska försöka intr tänka för mycket på MF och kanske begära tidigare VUL, har samtal med barnmorska i veckan.
Svar på tråden BF September 2021