• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • Hwden
    Lustablong skrev 2021-01-17 10:39:06 följande:

Hej! Fyller 40 i sommar och jag tror att jag fick ett positivt test imorse BIM-2. Vad tror ni??

Detta var inte alls planerat och helt oväntat då vi skyddat oss. Tydligen är jag en av dem som inte preventivmedel hjälper på då sonen nu 10 månader blev till trots hormonspiral. Detta blir vårt fjärde barn och pseudotvilling med sonen som är född mars-20. BF sep-21.

De andra barnen är födda -09 och -12.

Ta ett test som känner av lågt hCG-värde; Babyplan Early Detection har bland det lägsta, efter det så är det Clearblue Early Detection. Men den är något högre i vad den känner av i hCG-värdet. Köpte mina på billiga-tester.se, gick supersnabbt att få hem. :) Lycka till!
  • mami1337

Hoppar in här, 27 år gammal och första barnet :)

Plussade igår med BF 29/9, känns fortfarande overkligt!

Går gärna med i FB gruppen, hur gör jag för inbjudan?

Ska bli kul att följa alla.

• fluffan84
    mami1337 skrev 2021-01-19 10:00:27 följande:

Halloj grattis!

Skriv ett meddelande till Snickesnack så bjuder hon in dig på fb ????
    mami1337 skrev 2021-01-19 10:00:27 följande:

Halloj o grattis! Skriv ett meddelande till Snickesnack så bjuder hon in dig på fb ????
  • Snobi
    Tokan123 skrev 2021-01-18 17:46:36 följande:

Ja precis, har du haft några känningar än?

Mycket mindre än mina tidigare graviditeter och idag känns det i princip ingenting. Pyttelite molvärk kanske och så har jag sovit rätt dåligt. Du då?
  • Snobi
    urba skrev 2021-01-18 18:20:13 följande:

Är i v 5 och har nu haft sparsamma blödningar sedan i går. Lite molande värk... Antar att det är mf..men ska på vul nästa vecka så får vi se. Väldigt tråkigt om det skulle vara mf men sånt är livet. Aldrig haft mf innan så svårt att veta om det verkligen är det eller nåt annat. Är dock 39 nu så det kanske är lättare att få ju äldre man är.. suck!! Men försöker vara positiv..

Hur går det? Håller tummarna för att det inte är mf på g!
  • Sunshine00

Hej!

Är det ingen som mår dåligt med illamående som varar hela dagen och försämrad psykiskt hälsa? Jag är i vecka 6+5 och mår inte alls bra. Slutade med antidepressiva så fort jag fick veta att jag var gravid så egentligen vet jag inte vad som är vad. Fy, känner mig så ensam i detta.

• Nube
    ericawberg skrev 2021-01-17 19:14:26 följande:

Stort grattis allihopa! Spännande att följa så många med BF ungefär samtidigt!

Vi väntar helt chockat vårat andra barn. Våran son föddes februari 2020 tack vare IVF! Nu 11 månader senare så har vi själva lyckats plussa utan att vi ens hade tankar på att bli 2 barnsföräldrar! Mer än välkommet dock! BF 16/9 enligt preggers appen, hoppas detta går vägen!

Grattis till dig med! Jag har också en son född i februari -20 och nu är jag gravid igen och väntar vårt tredje barn! Vårt första barn kom också till via IVF men sedan dess har jag blivit spontant gravid 3 gånger (fick ett missfall innan sonen). Helt galet! Men livet kan verkligen överraska en :)
  • Nube
    Lustablong skrev 2021-01-17 10:39:06 följande:

Hej! Fyller 40 i sommar och jag tror att jag fick ett positivt test imorse BIM-2. Vad tror ni??

Detta var inte alls planerat och helt oväntat då vi skyddat oss. Tydligen är jag en av dem som inte preventivmedel hjälper på då sonen nu 10 månader blev till trots hormonspiral. Detta blir vårt fjärde barn och pseudotvilling med sonen som är född mars-20. BF sep-21.

De andra barnen är födda -09 och -12.

Jag tycker det ser svagt positivt. Har du testat igen?
  • Tokan123
    Snobi skrev 2021-01-19 11:16:31 följande:

Mycket mindre än mina tidigare graviditeter och idag känns det i princip ingenting. Pyttelite molvärk kanske och så har jag sovit rätt dåligt. Du då?

Har som mensvärk långt ner mer eller mindre hela tiden. Är sjukt hungrig och har fått så svullna bröst att jag inte kan ha mina bh:ar. Mått lite lätt illa någon gång men inte farligt alls, man kan ju hoppas det fortsätter lika :)
Svar på tråden BF September 2021