• Anonym3323

BF September 2021

Den här tråden är för oss som väntar barn i september 2021. Berätta gärna om er själva och när ni plussade :)

Själv väntar vi vårt andra barn nu och har en son som är 9 månader. Vi har planerat för att få täta syskon om allt gått bra med första, vilket det verkligen har gjort hittills. Vi är otroligt lyckliga och glada nu över att blivit gravida igen. Fick positivt grav test på juldagen som var BIM och ser ut att bli BF runt den 5/9. <3

• Svar på tråden BF September 2021
  • niiinis

Här är en till. Plussade 5 januari, 8 dagar efter äl. Beräknad 19 september. Fick ett missfall i vecka 11 i november. Hade kraftiga smärtor från vecka 5 tills jag fick missfallet i vecka 11. Låg dubbelvikt å grät om nätterna. Det är inget jag vill uppleva igen. Vi väntade iaf på en mens å försökte igen. Det tog sig direkt å vi hoppas nu på att det håller sig hela vägen.

• Tokan123

Här har vi 7 startat med illamåendet från hell, även förstoppningen har traopats upp ett snäpp och jag har inatt inte sovit en blund, kallsvettats och haft kramper högt upp i magen...inte kunna äta vanlig mat på ett dygn. är helt knäckt av det och dessutom kan jag sova nästan hela dygnet, hoppas detta ger sig snart jag klarar ju inte av att jobba...

• Juney

Nu har jag varit frånvarande ett tag.. Har haft fullt upp med att orka med livet xD är nu i v

.10 och illamåendet är värre än innan, men nu främst på em/kväll. Somnar runt 19 på kvällen och är dötrött efter 15 på dagarna.. trodde liksom illamåendet skulle vända åt det bättre snart :'( aldrig sugen på något och det enda jag ätit på flera veckor som faktiskt smakat gott var en kiwi xD Hoppas på att man får må lite bättre snart :P Och börja orka med vardagen igen :P Har inbokat UL sista veckan i februari, både längtar och fasar för det xD

• Tokan123
    RobinSparkles skrev 2021-01-31 13:27:58 följande:

Hej alla!

Jag är i lite chock här borta i inlandet av Västerbotten.

I onsdags plussade jag efter att ha tagit test för att utesluta graviditet, trodde jag var i början på menopuasen. (Är 39 år)

17 år samma partner, aldrig några preventivmedel. Vår son är född via IVF (1.5 år)

Så nu 7 v gravid... nästintill inga symton

Förstår ingenting. Jag kunde inte bli gravid, har missfall i bagaget.

Grattis till er!
  • Tokan123
    niiinis skrev 2021-01-31 19:51:37 följande:

Här är en till. Plussade 5 januari, 8 dagar efter äl. Beräknad 19 september. Fick ett missfall i vecka 11 i november. Hade kraftiga smärtor från vecka 5 tills jag fick missfallet i vecka 11. Låg dubbelvikt å grät om nätterna. Det är inget jag vill uppleva igen. Vi väntade iaf på en mens å försökte igen. Det tog sig direkt å vi hoppas nu på att det håller sig hela vägen.

Håller tummarna för er!
  • Tokan123
    Juney skrev 2021-02-01 19:57:35 följande:

Nu har jag varit frånvarande ett tag.. Har haft fullt upp med att orka med livet xD är nu i v

.10 och illamåendet är värre än innan, men nu främst på em/kväll. Somnar runt 19 på kvällen och är dötrött efter 15 på dagarna.. trodde liksom illamåendet skulle vända åt det bättre snart :'( aldrig sugen på något och det enda jag ätit på flera veckor som faktiskt smakat gott var en kiwi xD Hoppas på att man får må lite bättre snart :P Och börja orka med vardagen igen :P Har inbokat UL sista veckan i februari, både längtar och fasar för det xD

Uh, hoppas det vänder för dig snart! Själv är jag i v7 och har varit trött och mått dåligt i en vecka drygt, idag började kräkorna..
  • Tokan123
    Snickesnack skrev 2020-12-30 21:52:05 följande:

Nu finns det en facebookgrupp för BF september 2021 som är privat och dold. Man kan alltså inte söka fram den, endast medlemmar kan se vilka som är medlemmar och man måste få inbjudan för att kunna gå med. Som en hemlig grupp var innan alltså.

Vill ni vara med kan ni skicka pm :)

Jah har skickat ett pm, citerar så att fler ser att det finns en grupp som kommit in senare i tråden..
  • mittuppeilivet
    Juney skrev 2021-02-01 19:57:35 följande:

Åh hoppas det släpper snart. Jag är också i v9-10 och känner att mitt illamående peakar. Jag har läst nånstans att hormonnivåerna peakar runt v9-10. Och förhoppningsvis går det över när moderkakan tar över. Jag längtar så tills man känner sig levande igen och mat slutar smaka så konstigt :/
  • ChrisSarla

?????????????? BF 8/9 skulle vi gissa på. Har KUB om 1 månad och hade VUL i torsdags där vi såg en liten plutt vibrera för glatta livet. Går snart in i v.10 men har kommit undan lindrigt enligt min åsikt, min första grav med dottern var en mardröm med kräk o illamående som höll i sig hela vägen till förlossning.

Innan det hade vi ca 6 MF bakom oss utöver det så dottern var ett mirakel. Nu är det en ny partner o första försöket så vi håller alla tummar allt ska gå vägen helt enkelt ????

Med dottern var jag också medlem här så det ska bli kul att följa igen! Är där fler som har svårt att sova och redan en jävla nästäppa? Mardröm!!! Kan inte andas och jag jobbar tidigt så jag måste få min sömn, min chef vet om det tack o lov så jag har fått jobba hemifrån en hel del dessa veckor det varit lite tuffare. Utöver det åkte jag på en jävla förkylning så är hemma i karantän o testa mig för covoid idag..

• idissgirl

Hej, ny här i tråden :) plussade dagen innan julafton, bästa julklappen någonsin då jag velat ha barn i över 4 års tid, varit utan p-piller i nästan 3 år och trott att jag inte kunde få barn.. Känns overkligt och vill bara ha ett ultraljud så jag får se att det faktiskt är ett litet liv där inne <3 

Mina symptom; 
    Illamående dagligen (spyr inte) 
    Tuttarna känns som de är gjorda av taggtråd 
    Ttrött är bara förnamnet 
    Sug efter röda äpplen 
    Måste gå upp å kissa på nätterna 
    Blött näsblod 2ggr 

Ska på inskrivning om 2,5 vecka och dessutom göra cellprov då, då jag hade cellförändringar för 1 år sedan. Så de känns både bra å skrämmade.. 

Svar på tråden BF September 2021