• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-02-24 14:22:59 följande:
    Å va skönt att få röra lite på sig. Det gör jag alldeles för lite!

Jag kommer inte riktigt ihåg utfasningen när jag väntade dottern. Men jag har för mig att det utfasningen började i v10 och slutade v12. Nu senast när jag fick missfall v9 så hann jag inte börja nedfasning utan skulle ha börjat med den en vecka senare ungefär. Hittar tyvärr inte lappen med anteckningarna från kliniken.

Menar din klinik att du ska sluta tvärt med medicinerna annars? Har inte hört om det förut utan jag trodde man alltid körde nedtrappning?
    Ja, jag tränar mycket annars,så att varit nästan helt inaktiv nu tär på mitt psyke lite haha, så tänkte försiktigt börja nu igen. De menar på en nedtrappning på 2-3 dagar bara,vilket jag känner att är lite väl snabbt kanske
  • Z2020

Jag och min man har hållit på sedan 2015. Sökte hjälp 2020. Äggplock x 3 2019 och 2020 utan befruktade ägg. Nu väntar på äggdonation 2021.

När man väntat länge så får man sysselsätta sig för att inte längta ihjäl sig. Vi har tagit över gård med jordbruk, skogsbruk, startat nytt företag båda två 2021, och vi renoverar. Vi kör så det ryker och bygger bo tills vi också äntligen kan få en liten en. ??

• Zwillinge86

God morgon! Har planerat att testa för första gången idag, FET var den 16/2. Får jag inget plus skulle det bli ett riktigt antiklimax, inte bara för att jag typ blivit gravid vid samtliga insättningar utan för att jag i så fall är galet skengravid denna gång. Vet ju också att mängden hormoner jag tar kan skapa grav.symtom. Men är lättiriterad, törstig, kissnödig på nätterna, vaknar på nätterna, ömma bröst och metallsmak i munnen. Det jag saknar, och som gör mig nervös är att jag inte känner så mycket i livmodern. Men jag har också haft mkt på jobbet så kanske jag bara varit mindre uppmärksam än vanligt.... ååååh, vad jag är trött på den här delen av mitt liv!. Så mkt investerat på så många olika plan som så snabbt kan vara över. Hatar också hånet av mitt uppsvullna ansikte (pga kortisonet) om jag inte är gravid, en liten uppoffring om det blir en bebis såklart men med typ 10 missfall i bagaget så är det en deprimerande påminnelse under de månader jag får kämpa med viktnedgång igen.

• Zwillinge86
    Zwillinge86 skrev 2021-02-25 05:54:06 följande:

God morgon! Har planerat att testa för första gången idag, FET var den 16/2. Får jag inget plus skulle det bli ett riktigt antiklimax, inte bara för att jag typ blivit gravid vid samtliga insättningar utan för att jag i så fall är galet skengravid denna gång. Vet ju också att mängden hormoner jag tar kan skapa grav.symtom. Men är lättiriterad, törstig, kissnödig på nätterna, vaknar på nätterna, ömma bröst och metallsmak i munnen. Det jag saknar, och som gör mig nervös är att jag inte känner så mycket i livmodern. Men jag har också haft mkt på jobbet så kanske jag bara varit mindre uppmärksam än vanligt.... ååååh, vad jag är trött på den här delen av mitt liv!. Så mkt investerat på så många olika plan som så snabbt kan vara över. Hatar också hånet av mitt uppsvullna ansikte (pga kortisonet) om jag inte är gravid, en liten uppoffring om det blir en bebis såklart men med typ 10 missfall i bagaget så är det en deprimerande påminnelse under de månader jag får kämpa med viktnedgång igen.

Helblankt.....
  • GrodanS77
    Zwillinge86 skrev 2021-02-25 07:11:47 följande:

Helblankt.....

Nej men ååå! Fan va tråkigt! Beklagar!

Jag känner igen mig i så mycket du skriver. Man är så less på allt detta, hormoner, mediciner, viktuppgång, humörsvängningar, hopp o platt fall!

Hoppas att du hämtar kraft och orkar fortsätta! För visst hade ni några stycken till i frysen?
  • Sussna85
    Zwillinge86 skrev 2021-02-25 05:54:06 följande:

Onej vad tråkigtGråter Stor kram till dig!
  • Lumila
    Zwillinge86 skrev 2021-02-25 07:11:47 följande:
    Helblankt.....
    Nej så tråkigt!

Men min läkare sa att det kan ibland bli falsk negativt, så om det visar neg så ska man ta blodprov innan man slutar med hormonerna.
  • Lumila

Kom nyss hem från Åbo. Resan gick utan missöden och jag hade tagit in på Sokos hotel som låg andra sidan vägen så jag kunde ta det lugnt där hela dagen.

Så sen igår eftermiddag ligger den en liten eskimo (5 dagars blastocyst) och gosar sig i min livmoder. Känns magiskt! De sa att den såg jättefin ut och hade klarat upptinandet jättebra. 

Åååh! Nu hoppas, hoppas, hoppas jag bara att den fäster. Gud så fantastiskt det vore om det gjorde det! Men jag är helt inställd nu på att få ett plus. Jag måste vara det! <3 <3 

Jag tänker nu bara ta det jättelugnt i helgen och äta massor av lever och grönkål! Ha ha!

• GrodanS77
    Lumila skrev 2021-02-26 09:42:30 följande:

Kom nyss hem från Åbo. Resan gick utan missöden och jag hade tagit in på Sokos hotel som låg andra sidan vägen så jag kunde ta det lugnt där hela dagen.

Så sen igår eftermiddag ligger den en liten eskimo (5 dagars blastocyst) och gosar sig i min livmoder. Känns magiskt! De sa att den såg jättefin ut och hade klarat upptinandet jättebra. 

Åååh! Nu hoppas, hoppas, hoppas jag bara att den fäster. Gud så fantastiskt det vore om det gjorde det! Men jag är helt inställd nu på att få ett plus. Jag måste vara det! <3 <3 

Jag tänker nu bara ta det jättelugnt i helgen och äta massor av lever och grönkål! Ha ha!

Härligt att allt gick bra och att du känner dig positivt inställd!

Men ööörk, lever och grönkål! Kan du inte hitta något godare?
  • Sussna85
    Lumila skrev 2021-02-26 09:42:30 följande:

Grattis till en fint ET av en fin blastis!{#emotions_dlg.flower} Hejja hejja nu lilla ägget! Men ja jag håller med Grodan,lever och grönkålFoten i munnen Det är bra att vi alla har olika smaklökar,hahaSolig
Svar på tråden Äggdonation 2021