Äggdonation 2021
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Nej men ååå! Fan va tråkigt! Beklagar!
Jag känner igen mig i så mycket du skriver. Man är så less på allt detta, hormoner, mediciner, viktuppgång, humörsvängningar, hopp o platt fall!
Hoppas att du hämtar kraft och orkar fortsätta! För visst hade ni några stycken till i frysen?
Onej vad tråkigt Stor kram till dig!
Beklagar Zwillinge86 :( <3
Och hejar på er andra som det går bra för <3
För mig går det värdelöst. Förra stimuleringen gick åt skogen, vi avbröt och började om. Denna gång progynon i kombination med plåster, men inte heller det gick vägen. Jag känner mig extremt uppgiven, som inte ens når fram till start. Det har snart gått 6 månader sedan vår första och enda återföring och de fyra blastos vi har i frysen känns som något vi sträcker oss efter men liksom inte kan nå.
Jag har läst jättemycket om svårigheter med att bygga slemhinna nu och inser att det är mer vanligt förekommande än jag trodde, men jag hittar liksom inte hur de som haft problem kommit vidare, eller om de avslutats som olyckliga historier.
Har inte fått exakt plan för hur kliniken tänker att vi går vidare, men en hint om att jag ska addera menopur. I kombination med vad är jag ännu oviss om och likaså förstår jag inte syftet med det överhuvudtaget. Jag läser att det är FSH och LH. Mitt FSH är redan skyhögt och att framkalla ägglossning är ju inte syftet (vilket hur som helst inte skulle vara möjligt).
Finns det någon som har något att dela med sig till mig för att inge något slags hopp? Jag skulle verkligen verkligen behöva det.
(Kritik mot klinik osv undanbedes dock, jag orkar inte sånt just nu, det stjälper mer än det hjälper)
Tack <3
Va jobbigt att du inte blir av med dina blödningar! Stort lycka till på ultraljudet i morgon! Hoppas att allt ser tipptopp ut!
Tack för tips om fb grupp. Jag är dock en sån som inte har fb. Håller mig i från det så länge jag kan
Jag har bara tack o lov ändå så länge haft lite svagt färgade flytningar och nån liten brunaktig strimma på lutinusstaven. Men de flesta dagar har det ändå varit utan. Har nytt vul på torsdag. Är skönt att få en ny koll. Det är egentligen det vul som är standard efter graviditet med ivf eller äd. Om pyret lever då så ska jag ändå försöka boka in ett till mellan detta och kub. Känns som jag behöver ha den bekräftelsen för att kunna vara lite lugnare. Vid två graviditeter när jag gjorde ivf fick jag MA och då gick det ca 4-5 veckor innan jag fick reda på att fostret dött. Så händer det så vill jag veta tidigare.
Sofia95 - det är väldigt vanligt att ha svårt att bygga slemhinna, ja. Så du är inte ensam. Vad jag har förstått är det mängden österogen som avgör. Du kanske helt enkelt behöver betydligt större mängder än vad du har fått hittills?
Sofia95 - det är väldigt vanligt att ha svårt att bygga slemhinna, ja. Så du är inte ensam. Vad jag har förstått är det mängden österogen som avgör. Du kanske helt enkelt behöver betydligt större mängder än vad du har fått hittills?
Fick se knodden idag. V7+5, 13 mm. Ett pickande litet hjärta också. Det verkligen pickade. Förra graviditeten, som blev missfallet, så tyckte jag hjärtat mer pulserade om ni förstår skillnaden. Vet att jag reagerade och inte tyckte att det slog tillräckligt fort men slog bort det och sa inget under ultraljudet då. Undrar om det var magkänslan som sa mig något då?
Läkaren kunde se spår av blödning i livmodern men inget som verkade pågående. Hon sa att jag kunde få lite färgade flytningar framöver. Inget som verkade vara något problem tack o lov!
I v10+0 ska jag börja med utfasningen och tydligen göra det väldigt snabbt. Minska till hälften i två dagar, sen till hälften igen i två dagar och sen vara medicinfri. Förutom att de ville att jag skulle fortsätta med trombylen typ hela graviditeten. Hade för mig att när jag väntade dottern så minskade man en vecka i taget innan man ändrade dosen igen. Stod i och för sig på högre doser då så kan ju ha varit det. Men annars känns det väldigt snabbt. Lite läskigt!
Fick se knodden idag. V7+5, 13 mm. Ett pickande litet hjärta också. Det verkligen pickade. Förra graviditeten, som blev missfallet, så tyckte jag hjärtat mer pulserade om ni förstår skillnaden. Vet att jag reagerade och inte tyckte att det slog tillräckligt fort men slog bort det och sa inget under ultraljudet då. Undrar om det var magkänslan som sa mig något då?
Läkaren kunde se spår av blödning i livmodern men inget som verkade pågående. Hon sa att jag kunde få lite färgade flytningar framöver. Inget som verkade vara något problem tack o lov!
I v10+0 ska jag börja med utfasningen och tydligen göra det väldigt snabbt. Minska till hälften i två dagar, sen till hälften igen i två dagar och sen vara medicinfri. Förutom att de ville att jag skulle fortsätta med trombylen typ hela graviditeten. Hade för mig att när jag väntade dottern så minskade man en vecka i taget innan man ändrade dosen igen. Stod i och för sig på högre doser då så kan ju ha varit det. Men annars känns det väldigt snabbt. Lite läskigt!
Nej nu dubbelkollade jag,tur det,jag ska oxå börja utfasning i vecka 10+0,alltså den 10.3! Och som du göra det snabbt,2-3 dagar bara skrev min läkare.