• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • vårsommarhöstvinter
    Sofia95 skrev 2021-03-04 09:50:37 följande:
    Tack för svar! Jag tänker likadant. Jag verkar inte kunna ta upp progynon. Kanske högre dos plåste4 skulle fungera. Men förstår du tanken med menopur? För tydligen ska jag använda det ensamt, alltså utan komplettering med östrogen?
    Vet tyvärr inte vad Menopur gör.
  • Sussna85
    GrodanS77 skrev 2021-03-04 21:30:37 följande:

Tur att du dubbelkollade då! Ok, då har vi ungefär samma plan. Känns ju ändå lite betryggande!

Jo...hade tänkt slarvigt,det stod 10+0,tänkte då vecka 10,men det blir ju vecka 11 det! :D Ja absolut,känns bra när fler har samma.
  • Lumila

Hej på er alla!

Så fint för er som fått se hjärtslag och allt nu på ultraljud. Underbart!

Så tråkigt att slemhinnan inte vill samarbete för dig Sofia. Jag fick använda bioidentiska östrogenplåster. Kanske kan det fungera bättre om du fick bioidentiska hormoner istället för syntetiska? Jag vet inte, men bara en tanke? 
    Progesteronet (vagitorierna) är ju också bioidentiskt.

Vad gäller egen del ser det dåligt ut...

Jag har idag tagit graviditetstest (enligt den dag läkaren ville jag skulle ta test) och det visar negativt. Idag är embryot 16 dagar gammalt såp det borde verkligen synas nu.
    Jag köpte ett test som visar graviditet 5-7 dagar före beräknad mens, så jag testade också lördag och söndag med samma resultat.
    Så tyvärr ser det inte ut att ha lyckats. Lördag och söndag har jag mest gått runt och deppat, gråtit och legat på soffan. Idag hoppas jag kunna ta nya tag.
  • Sussna85
    Lumila skrev 2021-03-08 07:41:51 följande:

Hej på er alla!

Så tråkigt att slemhinnan inte vill samarbete för dig Sofia. Jag fick använda bioidentiska östrogenplåster. Kanske kan det fungera bättre om du fick bioidentiska hormoner istället för syntetiska? Jag vet inte, men bara en tanke? 

Jag har idag tagit graviditetstest (enligt den dag läkaren ville jag skulle ta test) och det visar negativt. Idag är embryot 16 dagar gammalt såp det borde verkligen synas nu.
    Jag köpte ett test som visar graviditet 5-7 dagar före beräknad mens, så jag testade också lördag och söndag med samma resultat.
    Så tyvärr ser det inte ut att ha lyckats. Lördag och söndag har jag mest gått runt och deppat, gråtit och legat på soffan. Idag hoppas jag kunna ta nya tag.
    Tänkte på dig häromdagen och skulle just gå in och skriva och fråga hur det ha gått. Och tråkigt att läsa att det inte verka ha fäst,en stor kram till dig! <3

På't igen bara när det känns rätt! Ni hade några till i frysen juh :) <3
  • GrodanS77

Hej på er alla!

Nej va tråkigt att det inte gick! Var det här första försöket? Deppa och på det igen! Håller tummarna för nästa försök!!
  • Lumila

Tack hörni! <3

Ja, det var första försöket med ÄD.

Vi gjorde 3 st IVF 2020, men bara ett av de tre äggplocken resulterade i en enda insättning... Därför rekommenderade läkaren ÄD.

Innan dess har jag genomgått flera IUI:s och IVF:s i ett tidigare förhållande, utan resultat där också.

Under dessa 14 år med barnlängtan har jag ännu inte lyckats plussa en enda gång... Just nu känns det som att det aldrig kommer att ske. Men jag vet att det går över snart och så början man kämpa och hoppas igen.

Vi har 2 st tredagars embryon i frysen, så det känns bra iallafall. Månne inte det ska lyckas till slut!

• GrodanS77
    Lumila skrev 2021-03-08 10:18:24 följande:

Tack hörni! <3

Ja, det var första försöket med ÄD.

Vi gjorde 3 st IVF 2020, men bara ett av de tre äggplocken resulterade i en enda insättning... Därför rekommenderade läkaren ÄD.

Innan dess har jag genomgått flera IUI:s och IVF:s i ett tidigare förhållande, utan resultat där också.

Under dessa 14 år med barnlängtan har jag ännu inte lyckats plussa en enda gång... Just nu känns det som att det aldrig kommer att ske. Men jag vet att det går över snart och så början man kämpa och hoppas igen.

Vi har 2 st tredagars embryon i frysen, så det känns bra iallafall. Månne inte det ska lyckas till slut!

Just ja så var det. Ni hade gjort en massa ivf tidigare men första äd.

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bättre framöver! Skönt att ni har ett par till i frysen också!

Fick du kortison? Annars kan det ju vara ett alternativ att prova. Ursäkta mitt dåliga minne men ibland kommer jag inte ihåg allas behandlingsplaner.
  • Sofia95

Hej på er alla!

Jättreåkigt att höra. Håller tummarna för nästa försök <3

Nu sista gången kombinerade jag syntetiskt och bioidentiskt (progynon och estradot). Jag hade hoppats på att få testa med högre dos plåster denna gång, enbart eller åtminstone med lägre dos tabletter. Jag vet inte riktigt hur de tänker med planen nu..
  • Sofia95
    GrodanS77 skrev 2021-03-12 06:21:12 följande:

Hur går det för alla? Är det någon som gör behandling nu?

Ja, om stimulering räknas så är jag igång (igen). (Eller fortfarande..). Utan östrogen. Högst märkligt.
Svar på tråden Äggdonation 2021