• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • Myntan
    GrodanS77 skrev 2021-03-18 09:57:49 följande:

Grattis till bra skörd! Hoppas att många blir befruktade också och en bunt till frysen!

Jag är inte så insatt i endometrios med jag har fått för mig att man helst tillsätter så lite hormoner som möjligt. Så utifrån det så låter det vettigt att köra i naturlig cykel. Men som sagt, kan för lite för att våga säga något mer om det. Nån annan kanske vet mer?

Tack för ditt svar. :)

Ja, nu håller jag tummarna att många blir befruktade!

Det låter ju himla smidigt om jag slipper så mycket hormoner inför insättning, jag blev bara förvånad. Är dock inte så insatt. Har bara gjort ett IVF-försök en gång och då fick jag inte ut några egna ägg alls.
  • Mallone

Hej
    Hoppar in här nu. Har inte läst hela tråden än, men ska plöja genom den. Vi har precis bestämt oss att försöka få till graviditet med äggdonation i Riga. Vi får väl se hur det blir med tanke på Corona.. 
    Jag har massor med frågor men ska kolla tråden om många svar redan finns.
    En sak jag skulle vilja få svar på om någon har ett är:
    Hur får man tag på en läkare i Sverige (nära Skellefteå) som kan hjälpa till med mediciner mm?

• GrodanS77
    Mallone skrev 2021-03-19 11:59:48 följande:

Hej

Hoppar in här nu. Har inte läst hela tråden än, men ska plöja genom den. Vi har precis bestämt oss att försöka få till graviditet med äggdonation i Riga. Vi får väl se hur det blir med tanke på Corona.. 

Jag har massor med frågor men ska kolla tråden om många svar redan finns.

En sak jag skulle vilja få svar på om någon har ett är:

Hur får man tag på en läkare i Sverige (nära Skellefteå) som kan hjälpa till med mediciner mm?

Hej o välkommen!

Har tyvärr ingen läkare att rekommendera i de trakterna.

Men har du andra frågor så kan jag försöka svara!
  • Livskamraten

God morgon <3 Trött idag, var till akuten igår med kraftiga blödningar. De vet inte än hur det gått, svårt se med ultraljud (Är idag 5 +1). Fick ta prov på hcg och skanta i morgon igen. Blodtrycket högt, fick extra blodtrycksmedicin igår. Började äta Trandate förra veckan när de misstänkte propp I benet, men kom på mig med högt blodtryck och ingen propp tack och lov. Bara muskler som bråkar antar jag då.

Urs är så nervös, kan inte sätta ord på känslorna, men får hålla tummarna att det gått bra.

Välkomna Ni som är nya här inne :)

• GrodanS77
    Livskamraten skrev 2021-03-22 06:58:58 följande:

God morgon <3 Trött idag, var till akuten igår med kraftiga blödningar. De vet inte än hur det gått, svårt se med ultraljud (Är idag 5 +1). Fick ta prov på hcg och skanta i morgon igen. Blodtrycket högt, fick extra blodtrycksmedicin igår. Började äta Trandate förra veckan när de misstänkte propp I benet, men kom på mig med högt blodtryck och ingen propp tack och lov. Bara muskler som bråkar antar jag då.

Urs är så nervös, kan inte sätta ord på känslorna, men får hålla tummarna att det gått bra.

Välkomna Ni som är nya här inne :)

Usch va jobbigt! De där jäkla blödningarna! Att man inte kan få slippa dem!! Ja det kan vara svårt att se så tidigt. Men de såg en hinnsäck och gulkropp? Bra att de följer upp med hcg också!

Jag hade blödningar i V5+2 och 5+4. Än så länge har det gått bra. Är nu i v11. Hoppas att det går bra för dig också!
  • Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-03-22 08:57:05 följande:

Usch va jobbigt! De där jäkla blödningarna! Att man inte kan få slippa dem!! Ja det kan vara svårt att se så tidigt. Men de såg en hinnsäck och gulkropp? Bra att de följer upp med hcg också!

Jag hade blödningar i V5+2 och 5+4. Än så länge har det gått bra. Är nu i v11. Hoppas att det går bra för dig också!

Skönt att höra att det gått bra för sig efter blödningarna, det ger hopp <3 v11, vilken känsla!!

Det läkaren sa (det var lite svårt att höra vad han sa) var att han såg livmodern och förtjockad vägg. Så det känns sådär, men jag håller tummarna än. Håller med man vill inte ha blödningar. Inte konstigt trycket går upp då heller.
  • Livskamraten
    GrodanS77 skrev 2021-03-22 08:57:05 följande:

Skönt att höra att det gått bra för sig efter blödningarna, det ger hopp <3 v11, vilken känsla!!

Det läkaren sa (det var lite svårt att höra vad han sa) var att han såg livmodern och förtjockad vägg. Så det känns sådär, men jag håller tummarna än. Håller med man vill inte ha blödningar. Inte konstigt trycket går upp då heller.
  • Lumila
    Livskamraten skrev 2021-03-22 09:33:28 följande:

Åh, håller verkligen tummarna för er! <3 
    När slemhinnan ser så tjock och fin ut så finns det ju hopp!
  • Lumila

Så fint att läsa ikapp hur det går er alla och så roligt att det går så bra för så många. :) <3 Hoppfullt för oss alla!

Jag var tvungen att ta en liten paus. Jag upptäckte nämligen två knölar i brösten för en tid sen som jag nu äntligen fått svar att är ofarliga vattencystor. Fy tusan vilken oro och ångest innan läkaren sa att allt var okej. Hann nästan bli lite bitter och tänka att det nu var droppen. Att resultatet av alla hormoner skulle ge c, men inga barn... Mörka tankar. Men jag hade tur! 

Och hoppas turen håller i sig för jag är iallafall igång med ÄD-behandling nummer 2 nu med östrogenplåster.

Idag är cd 11 kommer nyss från ultraljud som visade 9,3 mm treskiktad slemhinna och vilande ovarier.

Så nästa veckas måndag blir det dags för FET med ett 3-dagars emsbryo. Jag har nyss bokat coron-test och Åbo-färja och startar med progesteron på fredag.

Så nu håller vi tummarna igen! :)

• Livskamraten
    Lumila skrev 2021-03-22 13:10:25 följande:

Åh, håller verkligen tummarna för er! <3 

När slemhinnan ser så tjock och fin ut så finns det ju hopp!

Tack, ja än finns hoppet <3

Idag ska jag ta nytt hcg prov. Blöder lite fortfarande, och försöker intala mig att det är mens. Då det ligger i tiden för det, samt samma jobbiga blodmängder blöder jag vid mens. Kan knappt stå upp då, och kroppen värker i varje lite led. Men ja nu gäller det.

Lumila, vilken resa du fått göra känslomässigt med knölarna du upptäckte. Tack ock lov de var ofarliga, men så jobbigt.

Håller tummarna för eran ÄD nu <3
Svar på tråden Äggdonation 2021