• AliceLa

Äggdonation 2021

Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.

• Svar på tråden Äggdonation 2021
  • vårsommarhöstvinter

Mata inte trollet. Hen är uppenbarligen en djupt olycklig människa som bara är ute efter att provocera. Anmäl inläggen istället för att bemöta dem, är mitt förslag ...

• Kaninbunny
    Sofia95 skrev 2021-04-08 15:56:09 följande:

Kaninbunny, du verkar besitta en ilska över systemet och det känns inte som att du hittat rätt forum för sådan. Jag tror att de andra i denna tråd, likt mig själv, övervägt beslutet med äggdonation med delade känslor men uppenbarligen landat i att vilja gå vidare. Din åsikt om att äggdonation är fel kommer inte att ändra någons beslut, du skapar däremot en dålig stämning och får gärna vända dig någon annanstans.

Nej såklart man får heller inte diskutera barnrättsfrågor för då blir det lite obekvämt för alla som försöker fullända sin självbild genom att på alla sätt skaffa ett barn. Oavsett hur det blir för barnet.
  • Kaninbunny
    vårsommarhöstvinter skrev 2021-04-08 16:57:52 följande:

Mata inte trollet. Hen är uppenbarligen en djupt olycklig människa som bara är ute efter att provocera. Anmäl inläggen istället för att bemöta dem, är mitt förslag ...

Ja såklart, anmäl allt som inte går i linje med dina kränkta känslor. Det som gör mig djupt olycklig är hur vuxnas egoism gång på gång ska gå före barns rättigheter. Och sexan helt ogenerat sitter man på ett forum och diskuterar äggdonation, ärligt talat. Som om det vore som att köpa en jäkla väska.

#nu har jag åkt med båten och provat att sätta in en helt främmande kvinnas ägg i mig# utan en jäkla tanke på vad det kan innebära för det potentiella barnet. Tycker detta borde förbjudas.
  • Kaninbunny

Och man kan anmäla och blunda hur mycket man vill men det tar inte bort faktumet att man berövar ett barn sin genetiska och kulturella identitet. Vilket är både oetiskt och inte följer de lagar som finns om barns rättigheter att få reda på sitt ursprung.

• Sofia95

Nu är jag ruvare! de sa att allt såg fint ut, både slemhinna och embryo. Officiell testdag 23/4.

• Sussna85
    Sofia95 skrev 2021-04-09 18:56:37 följande:

Nu är jag ruvare! de sa att allt såg fint ut, både slemhinna och embryo. Officiell testdag 23/4.

Jamen yeey! Vad härligt! Nu håller jag tummarnaHjärta
  • Livskamraten
    Sofia95 skrev 2021-04-09 18:56:37 följande:

Håller tummarna ! Vilken bra start att allt ser bra ut <3
  • Livskamraten

[quote=81050390][quote-nick]Sofia95 skrev 2021-04-05 13:25:33 följande:[/quote-nick]

Livskamraten - så himla tråkigt att det släppte, jag beklagar :'( Har du fått någon ny plan för nästa försök ännu?

Tack för omtanken :) kollade värden igår och då låg ferritin lågt och även blodvärde. TPK lite för högt också. Men bra att veta tänker jag för det går att göra något åt det. Tänker att jag vill få mina värden på "fötter" och vänta 2 menstruationer för att sedan ta tag i det framåt maj om mensen kommer igång :)

• Sofia95
    Sussna85 skrev 2021-04-09 20:14:23 följande:

Jamen yeey! Vad härligt! Nu håller jag tummarna

Tack snälla!! <3 <3 betyder massor!
  • Sofia95
    Livskamraten skrev 2021-04-09 22:45:06 följande:

Håller tummarna ! Vilken bra start att allt ser bra ut <3

Jättemycket tack <3<3 Jag vet inte hur ni gör, men jag pratar inte med många i min närhet om det här. Liksom, de känner till vår situation, men vi berättar inte var i processen vi befinner oss. Tycker det blir för jobbigt att riskera att få frågor när man lyckas tänka på annat. Då är det skönt med stödet härifrån!

Tucker det låter klokt av dig att vänta tills det känns hundra. Säkert mår kroppen också bra av det. Gällande järn kan jag rekommendera "Järn plus" från alpha plus. Den innehåller järnbisglycinat som är lättupptagligt och förutom järn även C-vitamin och folsyra :)
Svar på tråden Äggdonation 2021