Äggdonation 2021
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Ja det är verkligen en enda lång uppförsbacke, särskilt nu när corona är inslängt i mixen också! Men så himla bra för er att ni kunnat köra på som vanligt i och med att ni är finska medborgare. Jag håller alla tummar och tår för att din lilla eskimå nu fäster! Jag gick på Linnekliniken tidigare och fick då också ta Bisolvon.Känns verkligen som nåt som inte kan skada.
Men ananas - det har jag aldrig tidigare hört talas om! :)
Vi tänkte be om embryo glue nästa gång - bara för att få göra nåt annorlunda.
Livskamraten - så himla tråkigt att det släppte, jag beklagar :'( Har du fått någon ny plan för nästa försök ännu?
Lumila- håller tummarna för plus! När har du testdag?
Pixie78- håller tummarna även för dig, att ni kan få köra igång snart!
Mitt vul förra veckan gick över förväntan(!). Jag har lyckats bygga en alldeles jättefin slemhinna och har fått tid för FET på fredag! Känns fantastiskt, efter ett halvår med enbart avbrutna stimuleringar!
Livskamraten - så himla tråkigt att det släppte, jag beklagar :'( Har du fått någon ny plan för nästa försök ännu?
Mitt vul förra veckan gick över förväntan(!). Jag har lyckats bygga en alldeles jättefin slemhinna och har fått tid för FET på fredag! Känns fantastiskt, efter ett halvår med enbart avbrutna stimuleringar!
Oj wow! Grattis! Så himla roligt att höra! Håller tummarna för er lilla eskimå! <3
Jag har testdag på söndag, alltså 11.4. Så tummarna håll för fullt här också. :D
Sussna: Vi har ett tredagars embryo kvar i frysen. Vi fick tre embryon totalt. Hoppas få spara det till syskonförsök, så klart. Men känns skönt att ha en till i reserv ifall eskimå nummer 2 inte skulle fästa. Men det hoppas vi ju att den gör! :D <3
Pixie: Jo vi är otroligt tacksamma för det. Jag är ju ändå 40 nu så klockan tickar ju. Speciellt då vi gärna skulle ha ett syskon sen också. I Finland är den övre gränsen 45, men det inte ristat i sten dock utan det finns lite flexibilitet där, enligt läkaren.
På Felicitas sätter de alltid embryoglue. Det fick jag veta när jag bad om att få det till vår andra FET. Minst 4 timmar får embryot ligga i embryoglue innan själva transfern.
Hej, jag har alltid blivit väldigt obekväm bara jag hör ordet äggdonation. Har sett reklam för det på mitt arbete. Man får betalt om man donerar ägg till par som till vilket pris som helst ska ha ett barn. Så jag har en fråga till er insatta: Vad har barnet egentligen för rättigheter i det här fallet? Har barnet rätt att få veta vem dess riktiga mamma är?
Lycka till imorgon med ET,härligt att äntligen slemhinnan ville samarbeta <3
Hej, jag har alltid blivit väldigt obekväm bara jag hör ordet äggdonation. Har sett reklam för det på mitt arbete. Man får betalt om man donerar ägg till par som till vilket pris som helst ska ha ett barn. Så jag har en fråga till er insatta: Vad har barnet egentligen för rättigheter i det här fallet? Har barnet rätt att få veta vem dess riktiga mamma är?
Det är som om barn vore någon leksak eller prydnad. Jag vill ha barn då har jag RÄTT att få barn oavsett hur det går till.
Jag tycker folk ska skämmas som håller på ta ägg från andra. Det är inte snällt mot barnet. Och är ingen garanti att man är en bra förälder för att man minsann har gått genom eld för att få till en graviditet till varje pris.
Kaninbunny, du verkar besitta en ilska över systemet och det känns inte som att du hittat rätt forum för sådan. Jag tror att de andra i denna tråd, likt mig själv, övervägt beslutet med äggdonation med delade känslor men uppenbarligen landat i att vilja gå vidare. Din åsikt om att äggdonation är fel kommer inte att ändra någons beslut, du skapar däremot en dålig stämning och får gärna vända dig någon annanstans.