• Anonym (Molly)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

• Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • molly50
    Anonym (.) skrev 2021-02-03 12:24:11 följande:
    Fast du måste nog läsa hela tråden för  att förstå vad dom diskuteras. Nämligen det olagliga i att snoka i andras mobiler/datorer. Vissa här rättfärdigar olagliga metoder för att hitta otrohet.

Ingen har skrivit att det är ok att otrogen. Och bara för att någon säger att det inte är olagligt, så innebär inte det att man tycker det är OK. Varför drar du den slutsatsen?
    Jag har läst och vet vad som diskuteras.
    Och när det skrivs att otrohet är primitivt och lagligt så kan man lätt tolka det som att man anser det vara ok.
    Och att upprepade gånger påpeka att det är olagligt att snoka gör att man undrar om de överhuvudtaget anser att en otrohet ska avslöjas eller om den som är otrogen ska skyddas till varje pris.
    Jag tycker inte heller att det är ok att snoka.
    Men därför har jag ställt frågan hur man ska få reda på om ens partner är otrogen utan bevis.
    Alla vill ju inte leva i en lögn.
    Jag hoppas få ett svar på det.
    Jag tycker det fokuseras alldeles för mycket på TS och det hon har gjort här och inte på den som är det riktiga rövhålet. Hennes man.
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:03:42 följande:

Jag har läst och vet vad som diskuteras.

Och när det skrivs att otrohet är primitivt och lagligt så kan man lätt tolka det som att man anser det vara ok.

Och att upprepade gånger påpeka att det är olagligt att snoka gör att man undrar om de överhuvudtaget anser att en otrohet ska avslöjas eller om den som är otrogen ska skyddas till varje pris.

Jag tycker inte heller att det är ok att snoka.

Men därför har jag ställt frågan hur man ska få reda på om ens partner är otrogen utan bevis.

Alla vill ju inte leva i en lögn.

Jag hoppas få ett svar på det.

Jag tycker det fokuseras alldeles för mycket på TS och det hon har gjort här och inte på den som är det riktiga rövhålet. Hennes man.

Nu skall man vara extremt försiktig med att kalla folk för rövhål. Vi har bara TS version av detta och vet inget om hur relationen fungerar och varför hennes man påstås vara otrogen och till råga på allt är jag helt övertygad om att detta är en trolltråd så att kalla en man som förmodligen inte ens finns för ett rövhål enbart baserat på TS högst tveksamma berättelse är inte speciellt moget och balanserat. Vet dock sedan tidigare att så fort man nämner otrohet så varvar Molly50 upp på alla cylindrar på en gång och slår vilt omkring sig i sin iver att få otrogna att framstå som ondskan på jorden.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 13:00:31 följande:
    Kram, återkom när du läst det jag tipsade om.
    Bra, du är vi överens om att så länge du skriver i öppna trådar så får acceptera att dina argument ifrågasätts.... kram!
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 13:13:42 följande:
    Nu skall man vara extremt försiktig med att kalla folk för rövhål. Vi har bara TS version av detta och vet inget om hur relationen fungerar och varför hennes man påstås vara otrogen och till råga på allt är jag helt övertygad om att detta är en trolltråd så att kalla en man som förmodligen inte ens finns för ett rövhål enbart baserat på TS högst tveksamma berättelse är inte speciellt moget och balanserat. Vet dock sedan tidigare att så fort man nämner otrohet så varvar Molly50 upp på alla cylindrar på en gång och slår vilt omkring sig i sin iver att få otrogna att framstå som ondskan på jorden.
    Och man borde förmodligen vara lika försiktig med att kalla folk för primitiva. Speciellt när man sen inte ids svarar på vad man menade med det.

Man bör nog oxå vara försiktig med att kalla trådar för trolltrådar när de inte riktigt lirar med vad man själv tycker och tänker.
  • Anonym (Mimmi)
    molly50 skrev 2021-02-03 12:56:46 följande:
    Ja,men det spelar ju ingen roll för den som blir bedragen.

Varför är det så viktigt att påpeka att det bryter mot lagen när det handlar om att avslöja en otrohet och inte när det gäller andra saker som t ex att gå mot röd gubbe eller cykla utan lyse på cykeln?
    Sen tycker jag att det är en sak att gå in och rota i andras mail,pm osv och på att råka se en konversation som ligger uppe.
    Att gå in och snoka utan orsak tycker inte jag heller är ok.
    Men att råka se en konversation som ligger öppen tycker jag inte är att bryta mot lagen.

Men eftersom det nu är olagligt så undrar jag hur du tycker att man ska göra för att få reda på om ens partner är otrogen,om man har misstankar?
    För du tror väl inte att den som är otrogen erkänner det själv på en rak fråga om man inte har bevis?
    Jag tror att jag har besvarat dina frågor här i tråden redan. Du får klicka på "Visa endast".

Sen hur man hanterar situationer i sitt förhållande, det är nog högst individuellt. Det finns inget facit. Så länge man håller sig inom lagens ramar så är det ok.

Och du, det är inte straffbart att gå mot röd gubbe så länge man inte orsakat en olycka.
    Och både det och att cykla utan lyse är olagligt, dock är man inte inne i en annan persons privata sfär då.
  • molly50
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 13:13:42 följande:
    Och där kom den också.
    "Vi har ju bara TS version". 
    Ja,och eftersom det bara är TS version vi har så är det den vi får utgå ifrån.
    TS har skrivit att han själv har erkänt otroheten.
    Varför skulle det vara ett påhitt?
    Om du tror att detta är en trolltråd så är det bara att anmäla tråden.
    Det är ju emot forumets regler både att trolla och att anklaga någon för att trolla.

Baserat på ditt nick så antar jag att du och din partner är swingers.
    Och i så fall så förstår jag att du inte tar så hårt på otrohet.
    Men andra som lever monogamt tar det kanske inte riktigt lika lätt.
    Jag tycker att vill man ligga runt med andra så ska man vara ärlig om det mot sin partner alt inleda ett öppet förhållande.
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:23:24 följande:

Och där kom den också.

Det är ju emot forumets regler både att trolla och att anklaga någon för att trolla.

Jag tycker att vill man ligga runt med andra så ska man vara ärlig om det mot sin partner alt inleda ett öppet förhållande.

Ja jösses, Skule var skoj att veta mer exakt vad du råkat ut för och inte orkat bearbeta. Måste vara rätt jobbigt att vara så bitter. Har du ens förmågan att njuta av din nya relation när din gamla fortfarande tycks vara ett stort mörkt moln i ditt liv.
  • molly50
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 13:17:10 följande:
    Jag tror att jag har besvarat dina frågor här i tråden redan. Du får klicka på "Visa endast".

Sen hur man hanterar situationer i sitt förhållande, det är nog högst individuellt. Det finns inget facit. Så länge man håller sig inom lagens ramar så är det ok.

Och du, det är inte straffbart att gå mot röd gubbe så länge man inte orsakat en olycka.
    Och både det och att cykla utan lyse är olagligt, dock är man inte inne i en annan persons privata sfär då.
    Jag har läst dina inlägg och har inte sett att du har svarat på frågorna.
    Så du får gärna göra det igen.

Det är ändå olagligt. Precis som dataintrång.
    Sen tror jag också att det kan spela roll vilken slags överenskommelse man har med sin partner.
    Är båda ok med att den andra tittar i ens mobil eller dator så tvivlar jag på att polisen kan göra så mycket åt det.
    Och jag tvivlar på att parterna då skulle anmäla varandra.
  • Anonym (man)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:23:24 följande:
    Och där kom den också.

Med tanke på att Swing for fun själv varit otrogen och sitter i en annan tråd och ger tips på hur man bäst kan vara otrogen utan att ens partner får reda på det så är det ju föga förvånande att såna argument dyker upp tillsammans med alla andra pärlor om "primitivt" och "lagligt/olagligt". Flört

Jag tror att vi därmed fått svar på vad vederbörande tycker om otrohet.

Såhär skriver hen i en annan tråd...

" Idag 09:30

Nu är det många år sedan jag var otrogen och det var i en annan relation men det absolut flesta är att skaffa en dedikerad knullmobil. En epost som man bara har i den mobilen och liknande enkla saker. Sedan skall man vara väldigt försiktig med att ha en affär med någon som är ogift. Man måste vara säker på att båda har lika mycket att förlora på att det blir konstiga rykten och samtal till partner och liknande. Jag hade ofta första träffarna på swingersklubbar då det är en trygg miljö att träffas diskret i och självklart lämnar man inte ut uppgifter om vart man bor och arbetar innan man fått en bra magkänsl...

• molly50
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 13:29:08 följande:
    Ja jösses, Skule var skoj att veta mer exakt vad du råkat ut för och inte orkat bearbeta. Måste vara rätt jobbigt att vara så bitter. Har du ens förmågan att njuta av din nya relation när din gamla fortfarande tycks vara ett stort mörkt moln i ditt liv.
    Jag har berättat det flera gånger så jag tänker inte upprepa det igen.
    Men jo,jag har det bra med min man,tack.
    Det är när trådar som dessa dras upp och otrohet försvaras som jag reagerar.
    Jag har för övrigt aldrig ansett otrohet vara ok.
    Så det har inget med vad jag råkat ut för att göra.
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen