• Anonym (Molly)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

• Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • molly50
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 13:33:45 följande:
    Med tanke på att Swing for fun själv varit otrogen och sitter i en annan tråd och ger tips på hur man bäst kan vara otrogen utan att ens partner får reda på det så är det ju föga förvånande att såna argument dyker upp tillsammans med alla andra pärlor om "primitivt" och "lagligt/olagligt". Flört

Jag tror att vi därmed fått svar på vad vederbörande tycker om otrohet.

Såhär skriver hen i en annan tråd...

" Idag 09:30

Nu är det många år sedan jag var otrogen och det var i en annan relation men det absolut flesta är att skaffa en dedikerad knullmobil. En epost som man bara har i den mobilen och liknande enkla saker. Sedan skall man vara väldigt försiktig med att ha en affär med någon som är ogift. Man måste vara säker på att båda har lika mycket att förlora på att det blir konstiga rykten och samtal till partner och liknande. Jag hade ofta första träffarna på swingersklubbar då det är en trygg miljö att träffas diskret i och självklart lämnar man inte ut uppgifter om vart man bor och arbetar innan man fått en bra magkänsl...

Vilken tråd är det här taget ifrån?
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:31:41 följande:

Jag har läst dina inlägg och har inte sett att du har svarat på frågorna.

Så du får gärna göra det igen.

Det är ändå olagligt. Precis som dataintrång.

Sen tror jag också att det kan spela roll vilken slags överenskommelse man har med sin partner.

Är båda ok med att den andra tittar i ens mobil eller dator så tvivlar jag på att polisen kan göra så mycket åt det.

Och jag tvivlar på att parterna då skulle anmäla varandra.

Det blir självklar ett riktigt kul bevisläge. Har du papper på att det är ok att läsa den andres mail och liknande. På jobbet skriver vi på papper för att få tillåtelse att i speciella fall så som sjukdom och liknande få tillgång till andras mail. Du är märkligt naiv får jag lov att säga. Kan garantera att när det blir konflikter mellan personer som ligger i separationsfejd så är alla medel tillåta så att räkna med att folk drar sig för att anmäla skulle i alla fall inte jag sätta min tilltro till.
  • molly50
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 13:40:46 följande:
    Det blir självklar ett riktigt kul bevisläge. Har du papper på att det är ok att läsa den andres mail och liknande. På jobbet skriver vi på papper för att få tillåtelse att i speciella fall så som sjukdom och liknande få tillgång till andras mail. Du är märkligt naiv får jag lov att säga. Kan garantera att när det blir konflikter mellan personer som ligger i separationsfejd så är alla medel tillåta så att räkna med att folk drar sig för att anmäla skulle i alla fall inte jag sätta min tilltro till.
    Man behöver väl inte skriva på aper för att ha överenskommelser med sin partner.
    Det låter ärligt talat som paranoia.
    Min man och jag har inga problem med att den ena tittar i den andres mobil eller dator. 
    Vi har varandras lösen osv.
    Men det innebär inte att vi snokar ingående.
    Vi tittar bara om den andre ber om det eller vill visa något.
    Vi är öppna med varandra.
    Är det också fel,enligt dig?
  • Anonym (Swing for fun)
    molly50 skrev 2021-02-03 13:48:49 följande:

Man behöver väl inte skriva på aper för att ha överenskommelser med sin partner.

Det låter ärligt talat som paranoia.

Min man och jag har inga problem med att den ena tittar i den andres mobil eller dator. 

Vi har varandras lösen osv.

Men det innebär inte att vi snokar ingående.

Vi tittar bara om den andre ber om det eller vill visa något.

Vi är öppna med varandra.

Är det också fel,enligt dig?

Nej absolut inte så länge allt är frid och fröjd i relationen men i väldigt många relationer hamnar man i läget att allt inte hejsan hoppsan längre och din tidigare bästa vän är helt plötsligt din värsta fiende och då är det minst sagt bra att ha papper på det man var överens om. Samma sak så har vi äktenskapsförord och liknade om nu det som idag känns otänkbart ändå händer.
  • Anonym (Örnie)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 13:40:46 följande:
    Det blir självklar ett riktigt kul bevisläge.
    Det är ju inte helt lätt att bevisa att ex-sambon kollat i ens mobil eller i den gemensamma datorn heller.

• Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Örnie) skrev 2021-02-03 14:06:55 följande:

Det är ju inte helt lätt att bevisa att ex-sambon kollat i ens mobil eller i den gemensamma datorn heller.

Om han tänk använda det för att bevisa en otrohet så är det väl rätt uppenbart att han snokat och även snokare lämnar spår efter sig. Hamnar man i jobbiga lägen och konflikter spelar man självklart in konversationer och sparar mail, PM och liknande utifall det bli bra att ha.
  • Anonym (Mimmi)

Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 14:00:59 följande:
    Nej absolut inte så länge allt är frid och fröjd i relationen men i väldigt många relationer hamnar man i läget att allt inte hejsan hoppsan längre och din tidigare bästa vän är helt plötsligt din värsta fiende och då är det minst sagt bra att ha papper på det man var överens om. Samma sak så har vi äktenskapsförord och liknade om nu det som idag känns otänkbart ändå händer.
    "Jamen älskling, såklart delar vi om vi skulle skiljas. Inte behöver vi papper på det!"

X antal år senare... 

"Nejdu, så fan heller. Det har jag aldrig sagt."
  • Anonym (man)

Hmmm man kan nästan börja misstänka att det finns ett samband mellan hysterisk propagerande för beskydd av "det privata" och egna hemligheter som man inte vill ska komma fram Drömmer

• Anonym (Örnie)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 14:12:44 följande:
    Om han tänk använda det för att bevisa en otrohet så är det väl rätt uppenbart att han snokat och även snokare lämnar spår efter sig. Hamnar man i jobbiga lägen och konflikter spelar man självklart in konversationer och sparar mail, PM och liknande utifall det bli bra att ha.
    Bevisa otrohet i rätten? Lämnar spår - som går att skilja från mobilens ägares egna spår? Osannolikt att detta skulle hamna i domstol.

Och vem som varit otrogen vill stå i rätten och vittna om omständigheterna kring den bedragnes dataintrång?

Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen