• Anonym (Molly)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

• Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 11:59:06 följande:

Även om du nu trollar... kan inte din man ha kvinnliga vänner som du inte känner till?

Är du hans övervakare?

Du verkar inte ens veta själv om det handlar om datorn eller mobilen. 

Han kan mycket väl ha det, men skicka bild på sig naken brukar inte vara okej när man är gift redan
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 11:56:39 följande:

Jag tror du har helt rätt.

Fast tråden har varit intressant ändå.

Det förvånar mig mycket hur lätt folk tar på att bryta mot lagen, man får hoppas att de skyldiga får sona sina brott.

Absolut. Lite märkligt att folk blir så primitiva i sitt sätt att tänka när man för otrohet på tal att normalt sätt begåvade människor helt plötsligt tycket att det är helt ok att bryta mot lagen för att få reda på hur det ligger till. Det riktigt komiska är att den som är otrogen på sin höjd är omoralisk för vuxna människor som har sex under samtycke bryter inte mot en enda svensk lag.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 12:02:46 följande:
    Absolut. Lite märkligt att folk blir så primitiva i sitt sätt att tänka när man för otrohet på tal att normalt sätt begåvade människor helt plötsligt tycket att det är helt ok att bryta mot lagen för att få reda på hur det ligger till. Det riktigt komiska är att den som är otrogen på sin höjd är omoralisk för vuxna människor som har sex under samtycke bryter inte mot en enda svensk lag.
    Touché! 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:01:06 följande:

Haha, nu kom det ultimata beviset på att detta inte kan vara sant!

Det begriper väl vem som helst att det saknar betydelse i vilken enhet dataintrånget sker i!

Godmorgon yxskaft.

Du behöver inte svara mig mer om du inte vill göra bort dig ännu mer.

Så är det. Men på en gemensam dator blir det svårt att fälla någon för datorintrång.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Molly) skrev 2021-02-03 11:58:36 följande:
    Har aldrig sagt att det var på hans mobil

Jag skrev om lagen som mimmi delade stod om mobil. Och inte gemensamma dator.
    Anonym (Molly) skrev 2021-02-03 11:39:50 följande:
    Fast det gäller mobilen och inte våran gemensamma dator, han hade glömt logga ut och jag skulle logga ut, då var en av hans älskarinnor uppe och det var på den vägen jag upptäckte

Inte?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Molly) skrev 2021-02-03 12:06:26 följande:
    Så är det. Men på en gemensam dator blir det svårt att fälla någon för datorintrång.
    Nej.
  • molly50
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 12:02:46 följande:
    Att otrohet inte är olagligt gör det inte mer rätt.
  • Anonym (Mimmi)
    molly50 skrev 2021-02-03 12:10:10 följande:
    Att otrohet inte är olagligt gör det inte mer rätt.
    Det är ingen som har påstått heller.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:08:18 följande:

Inte?

Ja den kommentaren gällde laglänken. Blev något felformulerat dock så jag kan förstå att tolkningen kan ske som att jag använt mobilen.

Och jo det är svårare att fälla för darorintrång vid gemensam dator. Båda har tillgång till. Jag logga inte aktivt in i hans konto. Hade fliken inte varit uppe, så hade jag aldrig sett det.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:11:32 följande:
    Det är ingen som har påstått heller.
    Det har ni väl eftersom ni kallar att tycka att otrohet är fel för "primitivt". Ungefär som att det skulle vara modernt och coolt att tycka otrohet är helt ok.

Vore bra om man slutar hyckla och säga vad man tycker istället. Är det ok att gå bakom ryggen på sin partner, svika och ljuga?

Om inte, varför allt snack om lagligt/olagligt och primitivt då? Är det fle så är det ju fel oavsett om det är lagligt. Och att snacka om primitivt är ju totalt hål i huvudet.
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen