• Anonym (Molly)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

• Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:26:46 följande:
    Nej, det är inte svårare.
    Det privata är inte mindre privat för att enheten delas.

Anmäler han dig så kommer du troligen att fällas. Det är olagligt hur mycket du än slätar över det och kommer med ursäkter.
    LOL, det var det fjantigaste jag hört på länge. Som om snuten skulle bry sig om att A läst B sms och chattar. För givetvis kommer de ju lägga undan alla mord, inbrott, droghandel, etc, etc för att någon läst andras sms. Jag kan nästan se framför mig hur larmen ljuder på alla polishögkvarter i Sverige och alla bara släpper allt för fokusera på just detta oerhört allvarliga brott.Drömmer

Kom igen nu, lite verklighetsförankring skulle inte skada. Alla har inte en lika uppblåst syn på "det privata" som du och vissa andra verkar ha.
  • Anonym (Blomman)

Kan förstå många tar lätt på otrohet. Får förslag från upptagna män då och då. De verkar inte ha minsta problem med att ha detta dolt för sin fru/sambo.

När det gäller snokande i partners telefon hade jag gärna tagit ett straff, om det gick den vägen, och få svårt på vitt. Är ju ändå början till slutet för relationen.

En lustig tvist i detta är att en pojkvän jag hade för många år sedan brevväxlade med en annan tjej i början av vårt förhållande. Han sa att det var avslutat men min magkänsla så motsatsen. Letade i hans rum efter fler brev, och hittade såklart. En kopia av ett brev han skickat till mig.

Kändes riktigt bra. Om jag var nöjd? Ja. Vill inte ha en falsk räv till pojkvän.

• Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 12:24:02 följande:
    Är du nu igång igen. Som tidigare nämnts av andra, det är riktigt skoj att läsa dina inlägg.
    Ja och det är riktigt skoj att se hur du undviker att svara på frågor med ditt vanliga BS.

Jag ställer dem igen se om du kan svara på dem istället för att ducka.

På vilket sätt menar du att det är primitivt att tycka att folk borde vara ärliga med sin partner och ge fan i att gå bakom ryggen, ljuga och missbruka sin partners förtroende?

Menar du att det är modernt att vara en falsk lögnare?

Så om otrohet är moraliskt fel, varför tar du upp såna urbota korkade argument som lagligt/olagligt? Låter mest som att du försöker säga att otrohet är helt ok men försöker linda in det i en massa löjliga argument om lagligt/olagligt och primitivt/modernt. Stämmer det? Eller vad är det du vill ha sagt med dina löjliga argument?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 12:32:23 följande:
    LOL, det var det fjantigaste jag hört på länge. Som om snuten skulle bry sig om att A läst B sms och chattar. För givetvis kommer de ju lägga undan alla mord, inbrott, droghandel, etc, etc för att någon läst andras sms. Jag kan nästan se framför mig hur larmen ljuder på alla polishögkvarter i Sverige och alla bara släpper allt för fokusera på just detta oerhört allvarliga brott.Drömmer

Kom igen nu, lite verklighetsförankring skulle inte skada. Alla har inte en lika uppblåst syn på "det privata" som du och vissa andra verkar ha.
    Läs länken #56.

PM betyder "personal message", inte "partners misstänksamhetsmeddelande".

Skriv inget mer till mig tack. Jag är inte intresserad av en diskussion, jag är trött på dig. Det är min anledning. Så adios, och ta det lugnt med snokandet om du inte vill bli anmäld.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 12:24:02 följande:
    Är du nu igång igen. Som tidigare nämnts av andra, det är riktigt skoj att läsa dina inlägg.
    Enligt "man" är du löjlig och jag är fjantig.

Vad spelar det för roll vad en brottsuppviglare tycker liksom? Solig
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:23:10 följande:
    Det gör det ju inte, det är de facto helt lagligt.
    Personliga åsikter står inte över lagen och när du gräver i någons privata mail/chatt/fb/whatever så begår du ett brott.
    Att gå mot röd gubbe är oxå de facto olagligt. Hur många tror du sitter inne för att ha gått mot röd gubbe?

Personliga åsikter står absolut över lagen om man väljer att skita i lagen och göra som man tänkt sig ändå. Precis som en person kan skita i att hålla sig till det man kommit överens med om sin partner och smyga runt bakom ryggen och hoppas på att det inte upptäcks så kan en person skita i vad lagen säger och hoppas på att det inte upptäcks.

Men enligt dig så är det möjligt att skita i överenskommelser med sin partner men helt omöjligt att skita i lagen. Vad får dig att tro det?
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:38:40 följande:
    Enligt "man" är du löjlig och jag är fjantig.

Vad spelar det för roll vad en brottsuppviglare tycker liksom? Solig
    Enligt man är vederbörandes ARGUMENT oerhört löjliga ja. Och det var därför jag ställde några frågor så vederbörande kan förtydliga vad hen menar.

Men vederbörande verkar inte vara så pigg på att svara på frågor utan svara med en mass irrelevant BS istället.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:36:08 följande:
    Läs länken #56.

PM betyder "personal message", inte "partners misstänksamhetsmeddelande".

Skriv inget mer till mig tack. Jag är inte intresserad av en diskussion, jag är trött på dig. Det är min anledning. Så adios, och ta det lugnt med snokandet om du inte vill bli anmäld.
    Jag förstår att det är jättejobbigt att få  dina argument ifrågasatta men detta är en öppen tråd och där alla kan kommentera allas inlägg, om du inte kan hantera det så är det kanske bäst om du inte skriver i öppna trådar.
  • molly50
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 12:23:10 följande:
    Det gör det ju inte, det är faktiskt helt lagligt.
    Personliga anser står inte över lagen och när du gräver i någons privata mail / chatt / fb / vad som helst som börjar du ett brott.
    Ja,men det spelar ju ingen roll för den som blir bedragen.

Varför är det så viktigt att påpeka att det bryter mot lagen när det handlar om att avslöja en otrohet och inte när det gäller andra saker som t ex att gå mot röd gubbe eller cykla utan lyse på cykeln?
    Sen tycker jag att det är en sak att gå in och rota i andras mail,pm osv och på att råka se en konversation som ligger uppe.
    Att gå in och snoka utan orsak tycker inte jag heller är ok.
    Men att råka se en konversation som ligger öppen tycker jag inte är att bryta mot lagen.

Men eftersom det nu är olagligt så undrar jag hur du tycker att man ska göra för att få reda på om ens partner är otrogen,om man har misstankar?
    För du tror väl inte att den som är otrogen erkänner det själv på en rak fråga om man inte har bevis?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 12:54:38 följande:
    Jag förstår att det är jättejobbigt att få  dina argument ifrågasatta men detta är en öppen tråd och där alla kan kommentera allas inlägg, om du inte kan hantera det så är det kanske bäst om du inte skriver i öppna trådar.
    Kram, återkom när du läst det jag tipsade om.
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen