• Anonym (Molly)

Upptäckte via PM att min man är otrogen

Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

• Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • Anonym (man)
    Anonym (Örnie) skrev 2021-02-02 16:32:08 följande:
    Men om man fått ett svar man inte till 100% litar på? Och man tycker man ser mer tecken på att något är fel?

Tror du alla otrogna erkänner rakt av?
    Förmodligen, Örjam är iaf helt säker på att de flesta erkänner rakt av på en gång, eller tom springer raka vägen hem och berättar det omgående.Drömmer
  • Anonym (.)
    Anonym (Örnie) skrev 2021-02-02 16:32:08 följande:
    Men om man fått ett svar man inte till 100% litar på? Och man tycker man ser mer tecken på att något är fel?

Tror du alla otrogna erkänner rakt av?
    Då får man fortsätta prata om det, vara mer observant på dennes agerande osv. 
  • Anonym (man)
    Anonym (.) skrev 2021-02-02 15:20:57 följande:
    Och då gäller det livet ut? Hon kan ju en vecka senare ligga med någon. Så hur ofta tycker du att man ska snoka, en gång i månaden?
    Givetvis inte, det är ju det som är hela poängen. Människor är inte som robotar och gör likadant livet ut. Människor förändras ofta på vägen och som partner så lägger du märke till det genom förändringar i personens beteende. Och det är DET som i så fall orsakar misstankar och skäl att luska. Så din fråga "gäller det livet ut" är givetvis omöjlig att svara på. Det beror på hur ofta ens partner ändrar beteende och beter sig suspekt.

Det är INTE som du och andra verkar tro att luskande enbart sker som någon slags hobby bara för att man känner för det. Eller som Örjam så fint påpekade, av ren lathet och bekvämlighet. Om man gör det som ren hobby kan man säkert förhålla sig till det som du gör i din fråga, där man lite godtyckligt kan avgöra hur ofta man känner för att hobbyluska ungefär som man avgör hur ofta man ska träna... om man gör det som en konsekvens av ens partners udda beteende så hänger hur ofta på hur ens partner beter sig.
  • Anonym (man)
    Anonym (.) skrev 2021-02-02 16:49:20 följande:
    Då får man fortsätta prata om det, vara mer observant på dennes agerande osv. 
    Prata om vad när du inte har något att komma med?

Och hur ska du "observera" vad din partner gör när du inte är där?
  • Anonym (.)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 17:05:32 följande:
    Prata om vad när du inte har något att komma med?

Och hur ska du "observera" vad din partner gör när du inte är där?
    Om jag inte har något att komma med, varför ska jag då fråga om något?

Antingen är man väl misstänksam och då har man något att komma med, det är ju inte så att man en dag tror att ens partner är otrogen, något måste ju den gjort för att man ska bli misstänksam. Smussla med mobilen, jobba över hela tiden etc.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 15:11:35 följande:
    Det skulle känna bra eftersom då vet jag att jag kan släppa mina misstankar och vara kvar i förhållandet och slipper fucka upp tillvaron för både mig och våra kids.

Hur skulle du känna om du 5 år senare upptäcker att din partner bedragit dig som du misstänkte då men aldrig tog reda på?

Givetvis skulle jag erkänna, förklara varför och ge henne en chans att förhålla sig till det och själv välja. Jag tror dock inte hon skulle bry sig eftersom både hon och jag är öppna med vårt privatliv, jag skulle heller inte bry mig. Varför skulle jag det, jag har inget att dölja?
    Hur jag skulle känna? Jag vet inte, mordbenägen kanske. Nej, skämt åsido så skulle jag bli arg och besviken. Men jag är iaf den stora i sammanhanget.

Du däremot, är "skurken" när du snokar. Hittar du något så visst, då är din fru också en idiot, men det gör inte dig till en mindre.

Bra iallafall att du skulle stå för det, ändå det.

Varför måste man ha allt öppet för att min inte har något att dölja menar du? Jag har inge egentliga hemligheter för sambon, men det betyder inte att jag vill ha vissa saker för mig själv. Mina tankar och funderingar t ex som jag skriver ner ibland för att gå tillbaka till efter ett tag och jämföra känslor... varför skulle han ha rätt att läsa mina "tankar"?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (.) skrev 2021-02-02 14:00:29 följande:

Varför vill man vara tillsammans med någon man inte litar på? För så är det, om man snokar, då litar man inte på sin partner. 

Exakt, helt riktigt.
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-02 17:58:31 följande:
    Hur jag skulle känna? Jag vet inte, mordbenägen kanske. Nej, skämt åsido så skulle jag bli arg och besviken. Men jag är iaf den stora i sammanhanget.
    På vilket sätt är att låta sig luras och låta bli att ta reda på sanningen och slösa bort sitt liv på en idiot detsamma som att "vara den stora"? Jag tycker det låter oerhört onödigt att slösa bort 5 år av sitt liv i onödan när man kan ta reda på sanningen istället.
    Du däremot, är "skurken" när du snokar. Hittar du något så visst, då är din fru också en idiot, men det gör inte dig till en mindre.
    Jag tycker absolut inte man är en större skurk av att luska än att vara otrogen. Otrohet är betydligt mer svinaktigt än att snoka.
    Varför måste man ha allt öppet för att min inte har något att dölja menar du? Jag har inge egentliga hemligheter för sambon, men det betyder inte att jag vill ha vissa saker för mig själv. Mina tankar och funderingar t ex som jag skriver ner ibland för att gå tillbaka till efter ett tag och jämföra känslor... varför skulle han ha rätt att läsa mina "tankar"?
    Var har jag sagt att man måste ha allt öppet? Jag skrev att JAG och min partner har det så. Hur andra väljer att göra är upp till dem. Mina tankar är oxå mina egna, skillnaden är att jag inte bryr mig om min partner ser dem oxå. Det är inte så att vi sitter och rapporterar allt vi tänker och skriver, vi bryr oss bara inte om den andra ser det man tänkt och skrivit.

Varför är det så petigt med att ens partner inte ska få veta vad man tänker eller skriver?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-02 19:36:21 följande:
    På vilket sätt är att låta sig luras och låta bli att ta reda på sanningen och slösa bort sitt liv på en idiot detsamma som att "vara den stora"? Jag tycker det låter oerhört onödigt att slösa bort 5 år av sitt liv i onödan när man kan ta reda på sanningen istället.
    Jag tycker absolut inte man är en större skurk av att luska än att vara otrogen. Otrohet är betydligt mer svinaktigt än att snoka.

Var har jag sagt att man måste ha allt öppet? Jag skrev att JAG och min partner har det så. Hur andra väljer att göra är upp till dem. Mina tankar är oxå mina egna, skillnaden är att jag inte bryr mig om min partner ser dem oxå. Det är inte så att vi sitter och rapporterar allt vi tänker och skriver, vi bryr oss bara inte om den andra ser det man tänkt och skrivit.

Varför är det så petigt med att ens partner inte ska få veta vad man tänker eller skriver?
    Det är stort att inte göra olagliga saker, bara det. Det är också stort att ge fan i att rota där man inte har att göra.
    Sen är det surt att bli bedragen men det förändrar inte det jag skrivit.

Jag tycker att det är ett större fel att snoka och luska i det man inte har med att göra. Då trampar du in i det som är för privat.
    Knullar du fel person så har du iallafall inte varit inne och snokat. Och jag, alltså jag talar för MIG själv, skulle hellre ta en otrohet än att sambon gav sig in i mina privatsaker.

För att det är privat. Det är MITT och inte vare sig DITT eller VÅRAT.  Och det angår dig inte!

Så tycker jag. Jag hade inte kunnat leva med någon som resonerar som du, precis som du säkerligen inte skulle kunna leva med någon som mig.
    Men vet du vad, kan vi inte bara vara glada för att det inte är vi som är ett par?

Jag låser oavsett mina skärmar så fort jag inte är i närheten av dem. Med långa lösenord och /eller fingeravtryck/ansiktsigenkänning.
    Så du kommer inte in oavsett, hur gärna du än vill!
  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-02 19:47:23 följande:
    Det är stort att inte göra olagliga saker, bara det. Det är också stort att ge fan i att rota där man inte har att göra.
    Sen är det surt att bli bedragen men det förändrar inte det jag skrivit.

Jag tycker att det är ett större fel att snoka och luska i det man inte har med att göra. Då trampar du in i det som är för privat.
    Knullar du fel person så har du iallafall inte varit inne och snokat. Och jag, alltså jag talar för MIG själv, skulle hellre ta en otrohet än att sambon gav sig in i mina privatsaker.

För att det är privat. Det är MITT och inte vare sig DITT eller VÅRAT.  Och det angår dig inte!

Så tycker jag. Jag hade inte kunnat leva med någon som resonerar som du, precis som du säkerligen inte skulle kunna leva med någon som mig.
    Men vet du vad, kan vi inte bara vara glada för att det inte är vi som är ett par?

Jag låser oavsett mina skärmar så fort jag inte är i närheten av dem. Med långa lösenord och /eller fingeravtryck/ansiktsigenkänning.
    Så du kommer inte in oavsett, hur gärna du än vill!
    Och lagligt / olagligt är det enda som räknas menar du?

Att gå mot röd gubbe är olagligt, är det värre än att bedra sin partner, lura personen att leva i en lögn och slösa bort 5 år av sitt liv?

Knullar du fel person har du inte varit inne och snokat men du har istället lurat din partner att leva i en lögn och slösa bort 5 år av bort sitt liv.  På 5 år hinner man göra mycket, tex skaffa barn med fel person. På vilket sätt är det bättre?

Ja ditt är ditt, att din partner ser det gör det inte mindre ditt, det betyder enbart att hen oxå vet det du vet. På vilket sätt är det skadligt om man inte har något att dölja?

Jag döljer oxå min skärm när jag inte är hemma för att jag inte vill att min dator eller telefon ska missbrukas av någon. Men min partner litar jag på inte kommer göra något dumt med min dator eller telefon, det enda som jag då riskerar är att min partner ser vad jag ser och vet det jag vet, vad är det som är så farligt med det?
Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen