Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-02 19:47:23 följande:
Det är stort att inte göra olagliga saker, bara det. Det är också stort att ge fan i att rota där man inte har att göra.
Sen är det surt att bli bedragen men det förändrar inte det jag skrivit.
Jag tycker att det är ett större fel att snoka och luska i det man inte har med att göra. Då trampar du in i det som är för privat.
Knullar du fel person så har du iallafall inte varit inne och snokat. Och jag, alltså jag talar för MIG själv, skulle hellre ta en otrohet än att sambon gav sig in i mina privatsaker.
För att det är privat. Det är MITT och inte vare sig DITT eller VÅRAT. Och det angår dig inte!
Så tycker jag. Jag hade inte kunnat leva med någon som resonerar som du, precis som du säkerligen inte skulle kunna leva med någon som mig.
Men vet du vad, kan vi inte bara vara glada för att det inte är vi som är ett par?
Jag låser oavsett mina skärmar så fort jag inte är i närheten av dem. Med långa lösenord och /eller fingeravtryck/ansiktsigenkänning.
Så du kommer inte in oavsett, hur gärna du än vill!
Och lagligt / olagligt är det enda som räknas menar du?
Att gå mot röd gubbe är olagligt, är det värre än att bedra sin partner, lura personen att leva i en lögn och slösa bort 5 år av sitt liv?
Knullar du fel person har du inte varit inne och snokat men du har istället lurat din partner att leva i en lögn och slösa bort 5 år av bort sitt liv. På 5 år hinner man göra mycket, tex skaffa barn med fel person. På vilket sätt är det bättre?
Ja ditt är ditt, att din partner ser det gör det inte mindre ditt, det betyder enbart att hen oxå vet det du vet. På vilket sätt är det skadligt om man inte har något att dölja?
Jag döljer oxå min skärm när jag inte är hemma för att jag inte vill att min dator eller telefon ska missbrukas av någon. Men min partner litar jag på inte kommer göra något dumt med min dator eller telefon, det enda som jag då riskerar är att min partner ser vad jag ser och vet det jag vet, vad är det som är så farligt med det?