• Anonym (Molly)

    Upptäckte via PM att min man är otrogen

    Jag gick igenom min mans pm och upptäckte att han skriver med andra tjejer, han skriver i stil med att han älskar dem, saknar dem, vill träffa dem. Vissa ska han ha träffat och då står det att dem hade det mysigt. ???? vad ska jag göra? ???????????? är det jag som är paranoid? ????????

  • Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 16:30:11 följande:
    Japp, hur du argumenterar är upp till dig. 
    Det är ändå något vi är överens om.
  • Anonym (man)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-02-03 16:34:57 följande:
    Nu pratar du i nattmössan. Jag har inte frågat dig om något som jag inte redan vet hur du tänker svara på. Helt enkelt rätt meningslöst att konversera med dig. Jag styrs av en helt annan moral och helt andra värderingar än vad du gör. Kommer aldrig att accepterar snokande och att man kan tänka sig att bryta mot lagar och regler för att hitta bevis på en otrohet och jag ser inte på otrohet på samma sätt som du gör och kommer aldrig att göra det.
    Jo jag har förstått at du har en annan moral än jag, du har varit otrogen, det har inte jag, du sitter i andra trådar och tipsar andra om hur man bäst bedrar sin partner utan att åka fast, det gör inte jag.

    Med det i åtanke är det väl kanske föga förvånande att du ser på att snoka reda på sanningen om en tänkbar otrohet som du gör. Du har ju själv en hel del i bagaget. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 16:56:58 följande:
    Jo jag har förstått at du har en annan moral än jag, du har varit otrogen, det har inte jag, du sitter i andra trådar och tipsar andra om hur man bäst bedrar sin partner utan att åka fast, det gör inte jag.

    Med det i åtanke är det väl kanske föga förvånande att du ser på att snoka reda på sanningen om en tänkbar otrohet som du gör. Du har ju själv en hel del i bagaget. 
    Jag ser på det på samma sätt, jag har inte varit otrogen.
    Så hur förklarar du det då?

    Jag har "bara" en mycket stor integritet.
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 16:56:58 följande:

    Jo jag har förstått at du har en annan moral än jag, du har varit otrogen, det har inte jag, du sitter i andra trådar och tipsar andra om hur man bäst bedrar sin partner utan att åka fast, det gör inte jag.

    Med det i åtanke är det väl kanske föga förvånande att du ser på att snoka reda på sanningen om en tänkbar otrohet som du gör. Du har ju själv en hel del i bagaget. 


    Det har inte med varandra att göra. Har idag inget att dölja när det gäller otrohet men jag skulle aldrig acceptera någon form av snokande i telefoner, datorer och liknande en person som ens kan tänka tanken att snoka i andras privatliv vill jag inte ha med att göra så enkelt är det och det har som sagt inget att göra med att jag har någon affär att dölja men jag har väldigt mycket i mail och annat som kan vara känsligt för andra och det är information jag fått i förtroende. Om min man skulle vara otrogen så skulle vi förmodligen reda ut det men om han av någon anledning skulle snoka runt i mitt privata så finns det inget att diskutera. Relationen skulle varsma död i samma sekund som jag upptäckte det. Finns i mina kretsar väldigt tydliga hederskodex och att snoka och lägga näsan i blöt är fullständigt oacceptabelt.
  • Anonym (Doris)

    Om du är paranoid? Asså va är detta ett skämt... vad är det för dum fråga när du skrivit vad du hittat?

  • Anonym (man)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 17:06:26 följande:
    Jag ser på det på samma sätt, jag har inte varit otrogen.
    Så hur förklarar du det då?

    Jag har "bara" en mycket stor integritet.
    Hur jag förklarar det?

    Väldigt ensidigt sätt att se på saker där du enbart fokuserar på att det är fel att snoka men struntar i anledningen till varför.

    En naiv tro på att folk snokar som hobby

    Svårigheter med att sätta dig in i vilken situation personen som snokar befinner sig i och vilka alternativ som finns tillgängliga

    Oförmåga att förstå sambandet mellan öppenhet och tillit.

    Extremt behov av "secrecy".

    En gnutta paranoia?....
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (man) skrev 2021-02-03 17:33:11 följande:
    Hur jag förklarar det?

    Väldigt ensidigt sätt att se på saker där du enbart fokuserar på att det är fel att snoka men struntar i anledningen till varför.

    En naiv tro på att folk snokar som hobby

    Svårigheter med att sätta dig in i vilken situation personen som snokar befinner sig i och vilka alternativ som finns tillgängliga

    Oförmåga att förstå sambandet mellan öppenhet och tillit.

    Extremt behov av "secrecy".

    En gnutta paranoia?....
    Fel, fel, fel... som Brasse skulle sagt.

    Men kul att du ändå tog dig tid att gissa.

    Nej, nu ska jag fila lite på min text om något som min sambo inte har med att göra.

    Ha en fin kväll, hoppas att tanten inte hoppar i fel säng bara.
  • Phalaenopsis
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-02-03 09:52:42 följande:
    En trygg make ger sig inte in i dina privata saker.
    Skulle du låta honom öppna dina privata brev också?
    Naturligtvis är han inte trygg om han känner behov av att läsa. Men har han chans att BLI när jag visat honom mina privata saker. Inklusive brev, naturligtvis. Vi delar liv och framtid, han får se precis vad han vill om det får honom att må bättre.
  • Anonym (FL-virus)

    Molly
    Otroligt hur tråden engagerat  ALLA proffstyckare här på FL och totalkapat den utan att ha annat än inlägg för inbördes beundran.

    Nu undrar jag hur det går för dig/er?

  • Anonym (Mimmi)
    Phalaenopsis skrev 2021-02-12 04:02:45 följande:
    Naturligtvis är han inte trygg om han känner behov av att läsa. Men har han chans att BLI när jag visat honom mina privata saker. Inklusive brev, naturligtvis. Vi delar liv och framtid, han får se precis vad han vill om det får honom att må bättre.
    Tja, alla är vi olika.
    Är det ok för dig så är det väl inget att säga om saken.
  • Svennebanan75

    Nej, inte paranoid... det är precis som du läste i PM

Svar på tråden Upptäckte via PM att min man är otrogen