Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

    Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män

    Anonym (Q 40+) skrev 2022-01-24 16:12:45 följande:
    Tack för dina vänliga och värmande ord.
    Jag ser mig verkligen inte som någon stjärna men jag är mycket glad att mitt bidrag är uppskattat.
    Jag blir faktiskt lite rörd och jag erkänner gärna också stolt av att få denna bekräftelse som jag suger åt mig.

    Det skulle kännas jättefint för mig om bara någon enda kvinna, och par, kunde finna lite uppmuntran från mina erfarenheter. Kanske om det för någon är bara den extra lilla uppmuntran som är den sista hjälpen som krävs för att våga ta första steget till att testa något. Och kanske att just detta något senare leder till ytterligare steg som medför härliga och livsavgörande upplevelser.
    Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att fler kvinnor ska få chansen att uppleva något liknande som jag får vara med om och allt det som jag upplever.

    När jag själv klickar "Visa endast", för att hitta vad det var jag skrev, så ser jag att jag har skrivit ganska mycket. Självkritiskt kan jag enkelt se att allt kanske inte riktigt hänger ihop, vissa saker kan tom vara lite motsägelsefulla. Men jag hoppas ändå att de flesta kan se positivt på mina försök att berätta om min syn på saken och mina försök att beskriva min/vår situation och erfarenheter.
    Om allt skulle beskrivas så kanske mängden av information skulle räcka till en bok, en liten bok, men det skulle ju ändå bli en rätt så enahanda bok om mest bara ett enda ämne.
    Och aldrig i världen att jag inbillar mig att min skrivförmåga skulle ens vara i närheten av tillräcklig.

    Jag vet själv att jag har haft massor av behållning, och funnit mycket uppmuntran, från att söka på nätet och få läsa om erfarenheter från andra verkliga kvinnor i liknande situation. Särskilt då i början av vår utveckling.
    Det finns mycket att läsa, särskilt om man som jag är beredd att inte bara söka på Svenska utan också på Engelska och Franska. Jag hade också utbyte och konversationer med flera kvinnor på olika forum, vilket var till hjälp för mig. Jag har intryck av att man t ex i Frankrike är mycket mera öppen för och tycker det är mycket vanligare med en livsstil som liknar min/vår. För mig var det nyttigt att få ta in intrycken och få bekräftat att jag och min make inte var onormala på något sätt utan tvärtom att livsstilen är uppskattad och kanske bra mycket vanligare än vad de flesta av oss kan tro.

    Jag är glad och stolt att mina försök uppskattas av andra.
    Det har också varit mycket givande och nyttigt för mig själv att tänka igenom allt, att försöka sätta det på pränt, att försöka beskriva mina egna känslor och erfarenheter, att svara på frågor, en del väldigt kloka frågor som kräver eftertanke, också en del svåra frågor, allt detta har gjort att jag har fått reflektera och att många saker och tankar har klarnat, har givit ökad förståelse, också för mig själv.

    Jag känner att jag reagerar lite eftertänksamt och känslomässigt på ditt uttryck "bortanför tvåsamheten".
    Det har jag inte riktigt tänkt på och har inte riktigt sett det så.
    Men du har ju uppenbarligen rätt.
    Rent känslomässigt tror jag att jag inte har tänkt så, kanske mest tack vare att min och min makes tvåsamhet har stärkts av allt detta, vår ömsesidiga kärlek mellan bara oss två har stärkts, vår närhet till varandra har stärkts.
    Hoppas du förstår när jag säger att jag inte på något sätt känslomässigt befinner mig bortom den tvåsamheten.
    Trots att du så uppenbart har rätt, jag har ju utan tvekan relationer med två män, så faktum är att jag och vi befinner oss bortom den traditionella tvåsamheten. Men känslomässigt är alltså min och min makes tvåsamhet starkare än någonsin.
    Hoppas mina ord och tankar går att förstå? För mig blev ditt uttryck intressant att tänka på...
    Ja, någon bok förväntar jag mig inte, men vill bara att du ska veta, att det du berättar och på sättet du berättar det utan tvekan förtjänar att finnas i bokform.
     Ja, det kanske blir en en bok om bara ett ämne, men det är inte det minsta enahanda. Det är ju det vi vill läsa om. Ungefär hur mycket som helst!

    Trodde inte du skulle reagera så starkt på mitt uttryck "bortanför tvåsamheten" Kändes ganska naturligt att skriva det. Även om jag själv befinner mig i tvåsamhet, så hoppas jag att du ser uttrycket som något positivt. Så som jag har skrivit det, så är det lite som att nå nästa steg i en mänsklig sexuell utveckling. Vet att det sannerligen inte är alla som ser det så, men i ditt fall, så känns det så.

    Du lyckas på ett utmärkt sätt förklara, vad du menar med, när du säger att du känslomässigt inte befinner dig bortom tvåsamheten. Men så som du skriver och berättar om ditt liv, så är du definitivt långt borta från en traditionell tvåsamhet, även om det för dig känns på ett annat sätt.

    Tack för dina insikter
  • Anonym (Nyfiken)

    Det finns inte så mycket nytt att rapportera. Vi fortsätter våra fantasier och tankar, jag och min man, men fortsatt, så har jag inte tagit något faktiskt steg att förverkliga det hela. Jag skulle behöva en riktig stor spark i baken, för att våga/vilja ta detta steget. Jag vet att min man fortfarande vill, även om han försöker undvika att tjata på mig?.

  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Intresserad) skrev 2022-07-26 16:47:34 följande:
    När jag läser din kommentar får jag känslan att du verkligen vill men inte kommer för dig att göra det.
    Vad är det som lockar och vad är det som håller dig tillbaka?
    Hejsan,
    Känns som jag har redogjort ganska mycket i detalj och vridit och vänt på detta i tidigare inlägg i tråden.

    Kort sammanfattning:

    Håller mig tillbaka: Uppfostran och samhällsnormer avseende monogami. Vad kommer hända med min och min mans relation? Kommer jag må bättre av att göra detta? Vad har min man för bakomliggande syften för att han vill att jag gör detta? Hitta någon man som man verkligen klickar med.

    Lockar:
    Spänningen. Möjligheten att vara med andra män, och förhoppningsvis upptäcka nya saker om min sexualitet. Tror min man har ärliga avsikter med detta, och verkligen vill att jag gör detta både för hans och min skull.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ilse) skrev 2023-01-28 16:57:41 följande:
    Jo jag håller faktiskt med. Jag har också läst hela tråden men kanske inte allt på slutet men jag har skrivit i den från början och den har på sitt sätt betytt ganska mycket för mig. Jag tycker det är viktigt med en tråd där man kan ta upp olika aspekter och att allt inte hela tiden är rosaskimrande men det blir tråkigt när det blir för ensidigt negativt. Nu har TS inte skrivit på ett tag tyvärr, vore roligt med en uppdatering. 
    Roligt att se dig tillbaka i denna tråden! Så fina, tänkvärda och intressanta inlägg. Uppdatering från mig önskas. Ja, anledningen är väl att det inte händer så jättemycket. Livet har kommit emellan med allt vad det innebär. Så, nej, jag har ej tagit steget ännu. Men det innebär inte att elden har slocknat. Jag och min man fantiserar fortfarande om att jag är med andra män, samtidigt som jag tänder på det.

    Det jag har gjort, som är lite nytt är att jag anonymt har chattat med några män från olika forum. Det har blivit riktigt hett i några chattar. Det är verkligen en fantastisk känsla att läsa om vad andra män tycker om mig, och vad de vill göra med mig. Det har gett mersmak att gå vidare. Vi får se vad som händer. Tröskeln finns där fortfarande.

    Intressant att reflektera över dina kommentarer. Att du har tänker för mycket på sex dessa dagar, så att det nästan känns jobbigt, som jag tolkar dig.

    Jag funderade på en annan sak du skrev om. Att det är trekant som oftast gäller för dig. Bara för att vara extra tydlig, så att jag förstår: Är det trekant, där din man är med, eller är det trekant med två andra män?

    Jag måste säga att du är verkligen en förebild för mig i dina tankar, funderingar och handlingar
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ilse) skrev 2023-01-29 09:12:17 följande:
    Kul att höra från dig. Ja chattande kan vara hett. 

    Min mans lust har gått ner senaste åren vilket inte berodde på detta men det sammanföll olyckligt med andra omständigheter. Jag hade ganska hög lust innan men den ökade och hans minskade vilket gjort att vi hamnat lite i ofas. Inget vi inte kunnat hantera men det har ändå påverkat. Kanske det som gjort att jag blivit mer sexfixerad också? Men grejen att träffa andra är också ganska stark och ffa att han tänder på det vilket han fortfarande gör men mer i perioder. 

    Jag har främst träffat män själv men målet har mer varit trekant men då utan min man. Han vill inte vara med och han vill hellre att jag har trekant än träffar någon själv. När jag träffat olika män har det ibland varit mycket bra och ibland inte lika bra men jag har haft en känsla av att det ändå kan bli bättre även då det varit bra och så hade jag en perfekt trekant för en dryg månad sedan. Den blev bättre än jag kunnat föreställa mig. Inte helt lätt att hitta män som man passar med men det gjorde jag. 

    Så sammanfattningsvis har det varit upp och ner. Men ändå mer positivt än negativt så här långt. Och tack för dina fina ord!
    Tack för ditt svar. Du tar verkligen steg hela tiden för att utveckla dig och din sexualitet. Spännande! 

    Jag är inte på din plats i livet, men jag kan ända relatera till vad du skriver om. Jag kan verkligen förstå dina tankar och hur du agerar. I mina fantasier så finns tankar om två män som får mig att njuta, även om det är väldigt långt från att förverkligas.

    Att överlämna sig till två män, och känna alla händer som finns på min kropp, hur de styr och ställer med mig. 

    Jag kan verkligen förstå dig. Hoppas verkligen att du får fina upplevelser även framåt i tiden. Tack för att du delar med dig.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ilse) skrev 2023-01-29 15:40:43 följande:
    Ja två män är faktiskt något alldeles extra. Jag är glad att det blev så bra. 

    Är din man sugen på att vara med på trekant eller vad vill han nu? Jag tror trekant med maken är bättre att börja med än utan. Har man inte haft sex med någon ny på länga så kan det ta lite tid att komma på vad som är viktigt för en. Med maken kan saker vara självklara som man inte tänkt på inte är det för en annan. Jag gillade som sagt att ha två extramän men det hade nog inte blivit lika bra om det var första gången. Då är nog det bäst att bara träffa en man själv eller tillsammans med maken.  Men ha full uppmärksamhet från två män som du funkar med är en väldigt speciell och fin upplevelse.
    Tack för ditt svar. Nja, min man är inte så sugen på att vara aktiv part i någon trekant - i alla fall så som han lägger fram det till mig. Han vill antingen inte ens vara närvarande eller en helt passiv betraktare.

    Min väg till detta hade då sannolikt gått via att träffa en annan man först, och att han får mig att börja njuta av passionerad sex tillsammans med honom, precis som du säger. Jag kan tänka mig, att när vi har njutit av varandra ett antal gånger samt testat och tänjt visa gränser tillsammans, så kanske det vore läge att introducera ytterligare utveckling i form av trekant. Men, men långt ifrån min verklighet idag.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ilse) skrev 2023-01-30 17:03:12 följande:

    Jag har lite svårt att förstå varför denna tråd väcker så starka reaktioner. En kvinna har en man som vill att hon ska ligga med andra och hon startade en tråd för två år sedan. Nu har hon kommit till att ha sexchattat några gånger med makens uppmuntran. Visst kan det vara många som inte tycker det är något för dem men att det är vidrigt känns lite starkt. Jag har själv först levt monogamt i 20 år och inte ens kramat en man på ett opassande sätt. Aldrig varit i närheten av att vara otrogen. Jag gör bara saker när min man vill det och när han inte vill låter jag bli även om lusten nu finns där. Har jag då dålig karaktär? Det finns väl bra mycket värre saker att göra? Jag har som jag skrivit svårt för ett alltför svartvitt synsätt. Visst finns det kanske saker med hotwifing som är problematiska men diskutera det då. Eller bara hoppa över tråden och ägna er åt något annat. Finns så mycket elände i världen som man kan fördöma vilket jag försöker göra men säg inte att jag har dålig karaktär!


    Jag kan bara hålla med dig. Uppenbarligen väcker detta starka känslor. Det väckte starka känslor inom mig också, när det dök upp i min och min mans diskussion. Det finns så mycket skuld och sociala stigman runt detta ämne. Men det är ju det som jag har försökt bearbeta, bl a genom att diskutera i denna tråden. Om alla mår bra av det, och ingen far illa, så har jag lite svårt att förstå de starka reaktionerna. Sedan kan det självklart gå fel av många skäl, men då känner jag att både jag och min man finns där för varandra, och fångar upp varandra. Även om jag inte har tagit steget fullt ut i fysisk handling, så har jag mycket tankar, fantasier, och on-line aktivitet. Jag känner mig så levande av det, och min man gillar det, och uppmuntrar mig att gå vidare. Jag känner mig verkligen inte som någon missbrukare, eller som att jag sviker min man på något sätt.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ilse) skrev 2023-01-31 21:04:20 följande:
    Ja samhällsnormer och ens föreställningar är något att tänka över. Vad i det känns viktigt? Hur vill jag leva och kan jag vara en bra människa men leva livet som jag vill. Eller som jag och de människor jag omger mig med vill. Jag tycker du verkar klok och förståndig så vilket väg du och din man tar så tror jag det blir bra. 
    Just att du känner dig levande av det är något jag känner igen mig i. Att få känna att man bejakar sin lite vildare sida och sin lust. 
    Samhällsnormer och sociala konventioner betyder ju egentligen inte ett skvatt, egentligen. Men samtidigt så är vi alla del av ett socialt sammanhang. Det finns en osynlig förväntan, som inte är helt enkelt att göra upp med. Även om jag inte märkbart förändrar mitt utseende eller hur jag klär mig i min normala sociala kontext, så är det trots allt en faktor som påverkar.

    Har du ändrat utseende, klädsel och liknande i samband med att du nu är icke-monogam och bejakar din vildare sida?

    Det låter så härligt, när du skriver att du bejakar din vildare sida och din lust. Så underbart befriande!
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nyfiken man 44) skrev 2023-01-31 20:03:59 följande:

    Kul att denna tråden kommit tillbaka på rätt köl igen, så att säga.

    Jag vill bara säga att den här tråden har lärt mig så mycket, särskilt från en kvinnas perspektiv.

    För ett år sen skulle jag inte kunna tänka mig att min fru skulle få kyssa någon under samlaget. (I min fantasi alltså.) Men sen efter att läst på lite så förstod jag att ett sånt upplägg skulle vara allt för stelt och tråkigt. 

    Sen när jag började prata med min fru om min vilja av att se henne ligga med en annan man så har hon förklarat flera gånger att hon inte kan ligga med någon utan att ha känslor involverade. Så hon har förklarat för mig att skulle hon ligga med en annan man skulle hon vilja gå på dejt först och lära känna mannen. Bygga upp känslor, lust och spänning helt enkelt. Helst innan jag träffar mannen. 

    Jag har haft väldigt svårt att förstå detta upplägget, för som ?man? kan jag ha ganska lätt stänga av dom känslorna. 


    Min fru har också skojar om att han då skulle bli hennes ?pojkvän? vilket jag också har tyckt låtit alldeles vansinnigt.

    Men som sagt, efter ha läst lite olika upplägg här och hur olika vi kanske tänker så har jag verkligen tvingats att tänka om. 


    Okay, jag tror fortfarande inte jag skulle vilja att min fru skaffade just en pojkvän, men kanske en stadig älskare. Kanske samma sak men i mitt huvud låter älskar bättre. 


    Hur som helst ett stort tack till alla, särskilt TS, för alla kloka tankar och funderingar. Verkligen insiktsfull information! Solig


    Ja, vi är nog lika din fru och jag. Känns som jag också måste ha någon form av känslor och attraktion, för att kunna gå vidare med detta. Men som Ilse skriver, så är det nog viktigt att du känner dig komfortabel med vad som sker i form av dejtande, känslor, och fast älskare.

    Min man är nog lite knäpp, men när vi har pratat, så har han uppmuntrat mig att dejta. Han verkar inte bara tända på att jag sexuellt är med en annan man, utan  även känslor och allt annat som kommer med det.

    Lycka till med det som passar er!
  • Anonym (Nyfiken)
    Nipus81 skrev 2023-02-01 17:51:23 följande:

    @TS
    @Nyfiken man 44

    Ni är inne på något som är intressant. Min sambo nämnde också sist vi pratade om detta att hon måste ha någon form av attraktion till en ny sexpartner. Det har alltid varit min tanke också och därav att hon har veto för vem vi bjuder in även om hon vill att jag tar ett större ansvar att hitta en kandidat. Att de skulle kyssas har jag nästan haft i tanken hela tiden, det går inte ha sex utan att kyssas och det var nog först när tanken slog mig att jag skulle vilja vara med om detta innan jag fattade att så måste det bli. När vi var yngre, låt säga 10 år sedan fanns det inte på kartan att någon annan man skulle få kyssa eller ligga med henne. Något har hänt de sista åren på den fronten. 


    Men just attraktion måste finnas men jag tror inte hon vill ha en pojkvän, möjligen en stadig älskare hon kan träffa flera gånger men knappt det. Men jag tror inte heller att hon är sugen att träffa honom först och framförallt inte själv innan. 


    Det låter verkligen som du älskar din fru. Du verkar väldigt lik min man, i hur ni ser på lust, kärlek och sex. Hoppas ni hittar en väg framåt, som passar både dig och din fru
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ilse) skrev 2023-02-01 14:50:20 följande:
    Jag är väldigt ointresserad av kläder och mode och har väl fått skärpa till mig lite. Fått köpa lite nya kläder och skor som går att ha på en kemiträff och de har väl kommit till användning i andra sammanhang med. Men i vardagen har inte mycket ändrats. Kanske lite mer på sommaren med t ex en sexigare bikini eller sommarklänningar. Lite mer intresserad av att klä upp mig har jag nog blivit men går mest i ganska tråkiga kläder. Uppskattar nog kontrasten där med. Jag har inte på andra sätt ändrat mitt utseende.
    Jag känner också ett lite större allmänt behov av att vara social eller så är det bara för att barnen blivit större. Men lite mer allmänt social har jag nog blivit.

    Och ja det känns härligt att bejaka de sidorna mer!
    Tack för ditt intressanta svar. Även om jag inte har tagit min resa så långt som du har gjort, så har nog jag gjort en del synliga utseende förändringar också. Som det brukar vara så är det min man som har uppmuntrat mig och pushat mig. Det känns galet när man tänker på det, men har en väldig stor önskan och lust att visa upp mig så sexig som möjligt för andra män. Jag vet ärligt talat inte riktigt var hans gräns går. Sannolikt så vill han det ännu mer, när han vet hur tveksam jag är. Jag har väl alltid känt att min kropp inte är helt perfekt (som de flesta kvinnor känner), vilket har resulterat i att jag snarare skyler den, än framhäver den. Min man ser detta helt annorlunda. Han menar på att kläder som framhäver kroppens former och exponerar kroppen alltid är snyggare, finare och sexigare. Jag förstår mycket bättre idag vad han menar och har ändrat mig en del, men är något som sitter djupt i min själ.  Han har bl a köpt ett par bikini till mig. Det är definitivt sexigare bikinis än jag hade förut. Jag använder inte dem vid varje tillfälle, men ibland. Även när det gäller andra kläder så klär jag mig lite annorlunda idag, men enligt min man så finns det mycket potential kvar. Ja, herregud, vågar knappt tänka på hur min kropp skulle se ut, och vilka klädval jag skulle göra, om min man fick styra fullt ut. Helt klart är det spännande och lustfyllt att tänka på, men fortfarande en bit från min personlighet
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ilse) skrev 2023-02-07 08:53:39 följande:
    Kul att du börjar se lite annorlunda på din kropp och inte vill dölja den på samma sätt längre. Det finns nog ändå en frihetskänsla i det. Sen måste man kanske inte alltid framhäva den men att du kan göra det när du vill och tycka det är roligt är ju ändå härligt. Jag själv har inte varit missnöjd med min kropp. Jag är ganska vältränad men har kanske mer sett på kroppen tidigare som funktionell och ganska neutral. Jag tror också att jag blivit stoltare över min kropp nu. Just detta med en sexigare bikini känner jag igen, det har jag också nu. Har du även sexigare underkläder?
    När det gäller raggande på sexkontaktsidor så brukar jag visa nakenbilder. Inga vulgära men som ändå visar hur jag ser ut och bilder jag då är nöjd med. Jag var mer kluven till det i början. Kändes lite konstigt att bli så medveten om hur man såg ut men har nu vant mig mer och tycker det är lite roligt med uppskattningen. 
    Sexiga underkläder har jag nog haft under en ganska lång tid, men nog är det så att jag använder lite sexigare lite oftare. Även där är min man ofta framme och köper åt mig. Helt klart så är väl det han köper lite dyrare och alltid det mest sexiga jag har.

    Vad du är tuff och modig i allt du berättar. Söker du som en ensam kvinna på kontaktsidor, eller tillsammans med din man? Vilka sajter använder du? Att söka aktivt på kontaktsidor känns väldigt långt borta för mig just nu, men jag ska aldrig säga aldrig.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Q 40+) skrev 2023-03-14 20:07:15 följande:

    Nyfiken man 44, m fl...


    Hoppas du/ni har haft tid och lust att läsa mina tidigare inlägg.
    Om du vill dela din fru med en annan man, eller vill att hon ska ha en älskare, så är mitt råd att prioritera ned (helst släppa helt) att låta dina egna drömmar och fantasier styra dig. 


    Mitt råd, och jag tror det är mycket enklare för dig att lyckas, är att du i stället lägger dig vinning om att verkligen på djupet förstå vad det är HON önskar sig, hur ska det gå till och med vilken typ av man ska det vara för att hon ska bli tillräckligt nyfiken, och känna sig trygg nog, för att vilja göra det. 


    Jag vet att min egen make också en gång för länge sedan fantiserade om att se mig med en annan man och att den mannen såg ut och var precis så som min make fantiserade om (t ex ung, vältränad och välutrustad). Men så småningom var han klok nog att inse att för att lyckas så måste han fokusera mycket mera på vad det var jag önskade mig, eller hur och med vem det skulle ske för att jag skulle känna mig tillräckligt trygg, att jag ens skulle acceptera, ha lust, bli tillräckligt nyfiken, för att ens vilja våga testa det. 


    Hoppas jag kan uttrycka mig så att du förstår denna mycket fundamentala skillnad?
    Jag har också skrivit i tidigare inlägg att jag är övertygad att det skiljer väldigt mycket mellan manligt och kvinnligt, och hur vi tänker och känner, gällande detta ämne.


    Otroligt vettigt och tänkvärt inlägg. Som det brukar vara från dig. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Q 40+) skrev 2023-03-15 00:44:17 följande:
    Jag upprepar det jag skrev här ovan, i mitt första inlägg på länge:

    "en stor förändring är att min egen "perfekta" älskare inte längre är min älskare då han har inlett en seriös kärleksrelation och nu är exklusiv med en annan kvinna.

     


    Jättespännande dock att jag (vi) sedan ett par månader har påbörjat en ny relation med en särskilt utvald älskare."


    Otroligt roligt att se dig tillbaka här! Och samtidigt få en uppdatering av dig. Trist att din perfekta älskare har gått vidare, men otroligt roligt för dig att du har påbörjat en ny relation. Är arrangemanget på samma sätt, att du träffar honom utanför Sverige? Det jag blir nyfiken av, är hur du fick kontakt med din nya äskare. Om jag kommer ihåg rätt så hade din man en stor roll, när du träffade din före detta älskare. Har det varit samma sak nu?

    Du utnyttjar verkligen alla möjligheter, som livet ger dig. Jag blir både förundrad och avundsjuk på sitt sätt att vara och leva.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Q 40+) skrev 2023-03-23 18:32:58 följande:

    Tack!
    Jag har tidigare gjort valet att prioritera verkliga livet. Kanske tyckte jag också att jag hade berättat det mesta i tråden. Därför föll det sig naturligt att göra ett uppehåll, både från FL, från mycket på nätet och avstå från sociala medier.
    Jag kan intyga att det var rätt val. Jag har haft en underbar tid och jag har haft tid och möjlighet att fokusera på det som är viktigast för mig.

    Ja, lite trist att det är slut med min bästa älskare. Jag visste ju att det troligen skulle komma, men jag kan erkänna att det har medfört en del svåra känslor och en hel del saknad. Men jag väljer mer att fokusera på att vi hade en fantastisk tid tillsammans, det blev några år, massor av härliga upplevelser på så många plan. Jag förstår nu att det kanske var naturligt att det skulle hända i samband med att världen återigen öppnade upp sig efter pandemin och när det återigen blev vanligare med alla olika typer av möten mellan människor.

    Mina och våra tidigare erfarenheter gjorde det säkert lättare för mig och oss att vara öppna och nyfikna vilket ledde fram till att vi träffade en ny älskare.
    Ja det skedde i anknytning till vår semesterort i ett annat land. Vi hade tidigare sett varandra på nakenstranden och efter att vi råkat mötas några gånger så hade vi utbytt ett igenkännande leende eller ett hej. 


    En dag, vid ett tillfälle, råkade det falla sig naturligt att han på ett artigt och fint sätt tog kontakt med oss och vi började prata helt vänskapligt och naturligt, under en rätt så kort stund.
    Senare kunde jag dock ibland märka att mannen från avstånd kollade in mig lite extra och när jag råkade upptäcka att han tittade så gav han mig ett fint leende, i stället för att bara snabbt titta bort så som de flesta brukar göra.
    Min man frågade (som vanligt...) vad jag tyckte om den där mannen och han sade att han tydligt kunde märka att mannen gillade mig. Jag svarade att jag tyckte mannen var mycket trevlig och kanske att jag också kunde tycka att han var lite attraktiv.
    Min man lade också märke till att mannen tittade lite extra på mig och uppmuntrade mig att leka lite, att låtsas "råka" visa lite mera och att besvara hans leende. Min man gjorde tydligt för mig, utan att säga det rakt ut, att jag gärna fick flirta lite och kanske ta ett steg till om jag kände för det. 


    Som en uppmuntran och kanske inspiration till dig och andra ska jag försöka beskriva starten...
    Vid vårt nästa besök på stranden tog mannen återigen kontakt med oss på ett artigt sätt när han anlände, frågade om han fick lägga sin handduk på platsen intill oss, bjöd oss på en drink och snacks. Vi samtalade och hade trevligt på ett vänskapligt sätt, samtidigt som han kollade lite på mig och vi utbytte lite blickar och leenden. Vi umgicks alla tre, solade, badade, gick samtidigt till duschen. 


    Senare på eftermiddagen skulle vi tre bada igen, men precis nere vid vattnet måste min man vända tillbaka till vår plats på stranden för att fixa en sak, så jag och mannen gick ensamma i vattnet. Han frågade artigt om han fick komma nära mig och om han fick krama mig. Jag svarade ja, samtidigt som jag tittade upp mot stranden bara för att ganska långt borta se min man, med ryggen vänd mot oss, verkade han vara helt upptagen att fixa med något viktigt.
    Med ett leende förstod jag direkt att min älskade och busiga make gjorde det helt medvetet för att underlätta och ge en utmärkt chans för mig och mannen att på ett lättsamt sätt närma oss varandra. Inga andra människor var riktigt nära oss. Vi kramades, skrattade, såg in i varandras ögon, log mot varandra, pussades, och eftersom vi var nakna, solen sken och vattnet var skönt, så uppstod ett otroligt härligt ögonblick, och med kropparna mot varandra kunde jag tydligt känna att mannen verkligen uppskattade mig och vår närhet.
    Jag vill inte skriva en novell men jag tror mina ord räcker för alla att förstå att detta var inledningen.

    Ja, min make har återigen haft en stor roll.
    Det skulle visa sig att han hade haft lite kontakt med mannen, intygat att det var helt ok att han flirtade med mig, och om jag gav positivt gensvar så hade min make både gett tillåtelse och uppmuntrat honom att försöka gå ett steg till.
    Allt detta alltså i hemlighet för mig...
    I ögonblicket när jag senare fick reda på det så fick jag för en sekund lite blandade känslor. Men jag valde att försöka se det som enbart positivt och eftersom allt hade mynnat ut i något som jag gillade och som var så bra för mig så kunde jag snart se det enbart som ett jättekul bus som ledde till något mycket positivt.

    Jag försöker medvetet anstränga mig ta vara på det kärleken och livet erbjuder mig. Jag har stöd från min älskade make, vilket är en mycket god förutsättning.
    Var inte förundrad och avundsjuk utan försök sträva efter att göra medvetna val, sträva efter att vara mera öppen för chanser och möjligheter, våga ta ett steg över en tröskel, våga börja doppa tån. Att bara doppa tån lite grand är ju inte farligt, särskilt inte du också har stöd och uppmuntran från din make! Sedan hur långt du vill gå, på vilket sätt och vad ni två vill uppleva, det får väl visa sig med tiden. 


    Du behöver aldrig ångra om du väljer ta chansen att försöka något men du vet att man alltid riskerar att få ångra om man inte tar vara på chansen.
    Att vara öppen och ta chansen ger en möjlighet. Man riskerar självfallet att det inte blir bara helt bra men då är det ju bara att ta ett steg tillbaka för att sedan vara beredd att försöka igen och ta en annan chans. Chansen att lyckas bättre är ju självfallet mycket större nu när man har lärt sig något från förra gången. 


    En sak är säker, om man inte tar chansen så får man inte heller någon möjlighet, och det kan man för alltid få ångra.


    Jag tackar alla ödmjukast för ditt svar. Otroligt sällsynt att träffa på någon i ett forum, som tar sig den tiden och skriver sådana här utförliga och ärliga svar. Du har en speciell plats i mitt hjärta, för hur du skriver, och hur du beskriver dig och ditt liv.  En mer vältalig, klok och sansad representant för den livsstilen du har valt går verkligen inte att hitta. Du lyckas dessutom  att få mig att känna en stor lust och längtan till att verkligen ta ett antal steg i den här riktningen.

    Sedan att mentalt komma till den platsen du är på är ju inget som går över natten. Att som du referera till din älskare, pojkvän, andra man i samtalen med din man, utan att känna en enorm anspänning, det känns väldigt avlägset för mig.

    Jag är fullt medveten om att ansvaret för att göra detta vägval är mitt eget. Finns inget som i dagsläget tyder på att min man skulle göra något annat än att stötta och uppmuntra mig. Sedan får -som du skriver- tiden utvisa, hur långt, på vilket sätt och så vidare. 

    Helt klart behöver jag göra mer medvetna val, och sätta mig i situationer, där jag med en mer öppen attityd väsentligt sänker tröskeln och ökar mina möjligheter. När det gäller medvetna val så kan det i mitt fall handla om hur jag klär mig och presenterar mig i olika sammanhang och miljöer, som ett första steg. Vi får se vad framtiden har i sitt sköte för mig. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Man) skrev 2023-03-25 14:34:37 följande:

    Till dig, men egentligen även till andra kvinnor som läser tråden så OM er man berättar att han går igång på att du har sex med andra så kan du vara säker på att han stöttar dig när eller om så blir. Att behövs tänka på att man är otrogen eller liknande är i mitt tycke bara hjärnspöken. Det är heller inget olagligt att ha sex utom äktenskapet eller förhållandet, kanske moraliskt förkastligt om inte båda parter är med på det men inte olagligt. 


    Själv känner jag att jag vill stötta men absolut inte pressa till något. Vi har regelbundna dialoger om än kanske inte hur hon praktiskt ska komma nära någon annan utan hon stämmer av med frågor om jag skulle vilja se henne suga någon annan eller att någon annan knullar henne. Hon har aldrig fått något annat svar än att hon har mitt fulla stöd och det är något jag skulle vilja uppleva och se. 


    Det jag som man dock vill vara med och påverka är att jag vill ha vetorätt, jag vill att hon berättar innan om hon fått napp och även berättar efteråt om hur det var. Jag vill också ha vetorätt mot vem hon bjuder in även om det ska vara något väldigt speciellt för att jag ska säga nej, jag litar på henne och har hon hittat någon intressant person är inte jag den som ska komma och säga något. 


    Det jag undrar över och som jag är lite osäker på är om jag på något sätt, genom ord eller att visa i handling kan få henne att ta nästa steg och faktiskt känna sig så säker och nyfiken att hon faktiskt tar steget att ta kontakt. I värsta fall får jag vänta förjäves om hon också väntar på rätt tillfälle. Kan/ska jag på något sätt påverka hennes beslut - påverka låter hårt men jag hoppas ni förstår - hon har sagt vid flera tillfällen att hon tycker det låter spännande och hon blir kåt av tanken. Hon har också sagt att hon haft sexuella fantasier om andra som hon gärna skulle vilja uppleva. 


    Jag blir inte fullt övertygad, när jag läser ditt inlägg, att allt kommer bli så bra och att man får rätt stöttning av sin man i alla lägen. När jag läser om att du ska ha VETO rätt så får jag lite funderingar. Jag säger inte att det är så men jag får känslan av att du gärna vill att allt ska vara på dina villkor, och på det sättet du har tänkt att det ska vara. Jag tror det är viktigt att man kan ge och ta i allt detta, så att kvinnan ser och förstår att du gör detta för henne, inte bara för dig. Det är först då som jag tror att kvinnorna kan se och känna tryggheten i allt detta.

    För egen del känner jag stor trygghet i man. Jag känner att han alltid sätter mina känslor och min njutning i första hand. Jag tror dock det kan se lite olika ut i olika förhållanden.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Q 40+) skrev 2023-03-28 16:09:30 följande:
    Du kanske har rätt i att risken ligger där.

    Men utifrån min erfarenhet, och baserat på alla olika kvinnor som jag har haft kontakt med, så känner jag inte igen risken och frestelsen så som du beskriver den.
    Det finns väldigt många olika människor och olika kvinnor, och kanske någon som stämmer in på din beskrivning, men enligt mig så är de i så fall bara några mycket få undantag.

    Jag tror att du utgår från ditt manliga perspektiv när du tänker att det alltid finns någon sexigare, någon hetare (någon mera välutrustad?)
    Min erfarenhet är inte att särskilt många kvinnor skulle tänka så.
    Men jag har full respekt för att du ser saken ur ett annat perspektiv än jag, för även jag utgår ju från mig själv, från mitt kvinnliga perspektiv och från mina egna erfarenheter.

    Men jag kan hålla med om att du har rätt i att det finns många män därute som vill ligga med en kvinna, eller med många olika kvinnor. Och jag kan hålla med om att rent antalsmässigt har troligen vi kvinnor ett större utbud av partners att välja bland.
    Men vare sig jag eller någon kvinna jag känner väljer agera på detta.

    De gånger jag möjligen har uppfattat något som skulle kunna likna "jakt", något som liknar att en kvinna, eller ett par, vill vara med många olika partners, så har det i så fall endast varit i mycket utpräglade och tydliga swingers-sammanhang.
    Men jag uppfattar inte TS och den här tråden som att det är den utpräglade swingers-livsstilen vi pratar om här.
    Min egen och vår livsstil, och allt som jag har berättat i tråden, refererar inte till det som jag anser vara swingers-livsstilen.
    Jag är verkligen ingen person som jagar, och jag kan inte riktigt se mig i någon utpräglad swingers livsstil. Jag är nog på många sätt motsatsen. Sedan så är det väl som alltid att alla människor är olika. Jag kan bara prata för mig själv. Innan min man började prata om att han ville att jag skulle vara med andra män och göra mig mer attraktiv och tillgänglig för andra män, så hade jag överhuvudtaget inte andra män i mina tankar på det sättet. Nu har jag definitivt ett annat intresse för män, och hur njuta med andra män, men jag har verkligen inga tankar på att hela tiden jaga nya män
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Q 40+) skrev 2023-04-02 21:17:20 följande:
    Nej. Så du och jag är helt överens.
    Ja, vi har väldigt lika inställning till det mesta runt detta ämne, har det visat sig, även om vi är på lite olika platser i livet avseende utlevnad. Du är som en stora syster, som har gjort allt det där, som jag och min man bara har fantiserat om.

    Tack ännu en gång för din erfarenhet och visdom.
Svar på tråden Hjälp, min man tänder på att jag är med andra män