• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • NatMar005
    Carina82 skrev 2021-05-03 15:55:16 följande:

Hej, usch vad jobbigt det låter! Jag har samma problem här hemma, min kille känner en ganska stor press även om jag verkligen försöker vara avslappnad till det hela. Men man blir ju SÅ BESVIKEN när man har ägglossning och han är totalt osugen ?man vet direkt att det är kört ytterligare en månad.. Och jag kan inte dölja mina känslor aaaaalls. I ert fall har ni ju även ett missfall i bagaget också vilket kanske har satt sina spår hos honom, låter som att han skulle behöva prata med nån men det är ju lättare sagt än gjort. Det där med strutsmetoden alltså, så himla jobbigt :( Jag tror iaf inte ALLS att det handlar om avsaknad om känslor för dig, utan om stora jobbiga känslor som han inte kan få ur sig <3

Vet precis vad du menar och tack för dina ord. Känner mig så mycket mindre ensam nu. <3 kanske har du rätt. Vi ska äta middag nu så får vi se om vi får pratat någon. Typiskt nog fick jag positivt på äl-test precis. Suck så taskig tajming! Kan bara gråta åt eländet..
  • Emmalucy
    NatMar005 skrev 2021-05-03 18:40:32 följande:

Alltså det här måste vara murphys lag eller nåt. Fick precis fast gubbe på äl-test. Chansen att få ligga ikväll hade varit större om jag befunnit mig på mars och sambon kvar här på jorden... #jagärintebitter

Hoppas att du kommer antingen ha äl senare ikväll eller imorgon, så det blir inte helt körd :) ägget överlever minst 12timmar efter den släpptes, så chansen lär ju finnas kvar imorgon! lycka till <3
  • NatMar005
    Emmalucy skrev 2021-05-03 19:24:13 följande:

Hoppas att du kommer antingen ha äl senare ikväll eller imorgon, så det blir inte helt körd :) ägget överlever minst 12timmar efter den släpptes, så chansen lär ju finnas kvar imorgon! lycka till <3

Får la hoppas vi hinner bråka och det färdigt tills dess heje
  • Linneado
    NatMar005 skrev 2021-05-03 18:40:32 följande:

Alltså det här måste vara murphys lag eller nåt. Fick precis fast gubbe på äl-test. Chansen att få ligga ikväll hade varit större om jag befunnit mig på mars och sambon kvar här på jorden... #jagärintebitter

De slår aldrig fel inte :(

Ni kan inte testa heminsiminering? Förstår känslan att inte vilja vara nära när man bråkar men om ni båda vill försöka kan det ju bara värt att testa, dock ingen aning hur man gör eller vad som krävs så kanske är mer jobb än jag tänker...
  • Linneado
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-03 18:07:16 följande:

Hade BIM igår och mensen har fortfarande inte kommit än. Jag var helt säker på att den skulle komma idag, men än så länge har den inte dykt upp. Har den inte kommit imorgon får jag åka in till stan och köpa mig ett test.

Spännande! Hoppas det är något ändå.

Själv hade jag aldrig kunnat hålla mig från att testa, har köpt hem 20 tidiga tester via babyplan, 10 RFSU vanliga och 2 vecko digitala. Plus äl test. Och har precis börjat ???? lär ju testa dagligen from äl+6
  • Soff
    Gulgja skrev 2021-05-03 18:21:20 följande:
    På tal om spermaprov. Min man ska på sitt första imorgonbitti. Vet ni hur lång till det brukar ta tills man får svar och i vilken formulering han får svar? Ger dem förklaring bakom svaren eller är det endast bra/dåligt?

Får jag fråga hur det också kommer sig att han ska på spermaprov nr 2?
    Min sambo gjorde det i Uppsala och fick svar på en gång. Men verkar vara väldigt olika. 
  • Anonym (lite halvt)
    Linneado skrev 2021-05-03 19:54:06 följande:

Spännande! Hoppas det är något ändå.

Själv hade jag aldrig kunnat hålla mig från att testa, har köpt hem 20 tidiga tester via babyplan, 10 RFSU vanliga och 2 vecko digitala. Plus äl test. Och har precis börjat ???? lär ju testa dagligen from äl+6

Jag är så inställd på att det är negativt att det känns onödigt på något sätt. Det var seglivade spermier om det blivit nåt, haha. Vi hade sex 4-5 dagar innan ÄL, om jag ska tro min app, sen var ju min sambo sjuk. Jag vill helst inte hoppas för mycket, utan jag antar bara att mensen blivit sen. Jag har lite molande värk, men bara som en lightversion av mensvärk som aldrig riktigt kommer igång. Den kommer och går hela tiden och har gjort så sen i lördags, vilket är konstigt. Min plan var ju att beställa hem en massa test när vi ska börja försöka ordentligt, haha.

Jag är ändå helt inställd på att mensen kommer senast imorgon, men jag lovar att hålla er uppdaterade!
  • Msofie
    Molybden skrev 2021-05-03 18:31:48 följande:

Är nog olika, såg att någon fått svar direkt. På rmc i Malmö tar de ca en månad, efter test nr 2 är lämnat. Min läkare förstår inte hur det kommer sig då analysen görs på en gång och de bara inte lämnar ut resultaten enligt henne. Så jag vet inte vilket format man får resultaten i. Vi har bokat besök med läkaren och ska gå igenom resultaten då!

Jag vet faktiskt inte varför men här lämnar man tydligen 2 prover med 2 veckors mellanrum.

Vi lämnade också på RMC, vi fick inte provsvaren förens vårt första läkarbesök, vilket var 3 månader efter provet lämnades. Katastrof om du frågar mig.
  • Msofie
    Molybden skrev 2021-05-03 18:31:48 följande:

Är nog olika, såg att någon fått svar direkt. På rmc i Malmö tar de ca en månad, efter test nr 2 är lämnat. Min läkare förstår inte hur det kommer sig då analysen görs på en gång och de bara inte lämnar ut resultaten enligt henne. Så jag vet inte vilket format man får resultaten i. Vi har bokat besök med läkaren och ska gå igenom resultaten då!

Jag vet faktiskt inte varför men här lämnar man tydligen 2 prover med 2 veckors mellanrum.

Vi lämnade också på RMC, vi fick inte provsvaren förens vårt första läkarbesök, vilket var 3 månader efter provet lämnades. Katastrof om du frågar mig.
  • Emmalucy
    Anonym (lite halvt) skrev 2021-05-03 20:09:25 följande:
    Jag är så inställd på att det är negativt att det känns onödigt på något sätt. Det var seglivade spermier om det blivit nåt, haha. Vi hade sex 4-5 dagar innan ÄL, om jag ska tro min app, sen var ju min sambo sjuk. Jag vill helst inte hoppas för mycket, utan jag antar bara att mensen blivit sen. Jag har lite molande värk, men bara som en lightversion av mensvärk som aldrig riktigt kommer igång. Den kommer och går hela tiden och har gjort så sen i lördags, vilket är konstigt. Min plan var ju att beställa hem en massa test när vi ska börja försöka ordentligt, haha.

Jag är ändå helt inställd på att mensen kommer senast imorgon, men jag lovar att hålla er uppdaterade!
    Känner du till din menscykel? Har glömt om du svarat förut :) det är inte många som har äl prick på cd14 och mens prick på cd28. Lycka till! <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet