• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Emmalucy
    Gulgja skrev 2021-05-04 10:04:17 följande:

Hur lång lutealfas har ni?

10-11 dagar :/
  • NatMar005

Alltid 13 dagar.
  • Vickan31
    NatMar005 skrev 2021-05-04 09:14:44 följande:

Hörrni, så lustigt hur allt kan vända. Kom hem till en fin middag med levande ljus och en flaska vin. En sambo som öppnade upp sig. Fina samtal och en TV som var avstängd tills vi gick och la oss. Bara vi och en massa härliga skratt. Och ett positivt ägglossningstest på det.

Tack för allt stöd och goda råd! Visade sig att mina farhågor var helt obefogade och att bristen på närhet ifrån min sambo och avståndstagandet berodde på något helt annat så som stress och skam. Det och ilskan/sorgen över alla våra MF. Stressen över remissen till Ivf osv. Känns så otroligt skönt att ha rert ut allt och extra skönt att der kom på hans initiativ. Blev så lättad och överraskad att jag började gråta när jag kom hem och såg vad han hade gjort. Min älskade, älskade sambo och livspartner. Gud, känner mig plötsligt som nykär igen, haha.

Ååh, det har verkligen gjort så ont i hjärtat att läsa dina inlägg om oron för sambons beteende som du beskrivit så hjärtskärande och levande - och så nu det här fina, hoppingivande inlägget som vekligen berör till tårar! Hjärta Är så glad för din skull att du fått en förklaring och en så fin kväll med din sambo!
  • MAKL

13 dagar är den väl jämt på skulle jag säga :)
  • Link92

14 dagar är mitt vanligaste :)

Har varierat mellan 12-15 dagar men skulle säga att det är pga svårt att fastställa exakt ÄL ibland.
  • NatMar005
    Vickan31 skrev 2021-05-04 10:45:05 följande:

Ååh, det har verkligen gjort så ont i hjärtat att läsa dina inlägg om oron för sambons beteende som du beskrivit så hjärtskärande och levande - och så nu det här fina, hoppingivande inlägget som vekligen berör till tårar!  Är så glad för din skull att du fått en förklaring och en så fin kväll med din sambo!

Vad du or gullig, tack så hemskt mycket! Ja det känns verkligen så bra. Han är ju helt fantastisk på så många vis och det finns verkligen ingen annan jag någonsin skulle vilja dela livet med. Tänk om han bara kunde komma ihåg hur lite som krävs för att reda ut en svår situation och att jag aldrig dömer honom. Men vi har alla våra hjärnspöken ochbdet gäller ju honom också. Npväl, slutet gott allting gott ochbjag är så tacksam för den här tråden och er i den. <3
  • StoraMy

12 dagar enligt NC. Är du orolig över din lutealfas? Vad jag har förstått är ca 10-16 dagar inom ett "normalspann". Men någon får gärna rätta mig om jag har fel!
  • Gulgja

Intressant med ni som har en lutealfas som är mindre än 10 dagar. Min gyn vill att den ska vara på 14 dagar. Och jag har mellan 7-8 dagar, kan vara därför jag inte blivit gravid. Ni som har 10 dagar och mindre, har ni fått någon behandling?

• Molybden
    Gulgja skrev 2021-05-04 11:12:42 följande:

Intressant med ni som har en lutealfas som är mindre än 10 dagar. Min gyn vill att den ska vara på 14 dagar. Och jag har mellan 7-8 dagar, kan vara därför jag inte blivit gravid. Ni som har 10 dagar och mindre, har ni fått någon behandling?

Min gyn nämnde att de helst ser att den skulle bli 14 dagar men att 10 inte behöver vara något problem. Däremot så vet jag ju att den blir 7-8 dagar när det blir långt mellan mina ägglossningar (över 40 dagar). Genomgår utredning och väntar just nu på att få diskutera detta och alla andra problem jag tydligen har så har inte fått hjälp än.
  • Emmalucy
    Gulgja skrev 2021-05-04 11:12:42 följande:

Jo, 7-8 dagar är absolut för kort, ägget brukar försöka implantera mellan 7-12 dagar efter äl ungefär, så mensen kommer innan ägget har haft en chans. Jag fick testa progesteron utskrivit, men det stoppade inte min mens från att börja, även de månader jag fick svaga plus på gravtestet. Har du möjlighet till utredning? Konstigt att din gyn sa det men gav dig ingen hjälp... Skulle nog tycka att du skulle få något utskrivet att testa iaf :)
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet