• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Linneado

Har för första gången i mitt liv en oregelbunden cykel. Såklart när man väl börjat försöka.

Har alltid haft Äl på dag 16-17, är nu inne på dag 20 och hoppas på ett positivt äl test idag iaf. Varken temp, kroppen eller test tyder på att ägglossning skett eller är på gång ens.

Vad är oddsen kroppen misslyckas med ägglossning på ens första försök ????

Vi fortsätter ligga varannan dag tills bekräftat men börjar (tyvärr) bli rätt tröttsamt nu faktiskt.

• Msofie
    Linneado skrev 2021-05-09 08:27:00 följande:

Har för första gången i mitt liv en oregelbunden cykel. Såklart när man väl börjat försöka.

Har alltid haft Äl på dag 16-17, är nu inne på dag 20 och hoppas på ett positivt äl test idag iaf. Varken temp, kroppen eller test tyder på att ägglossning skett eller är på gång ens.

Vad är oddsen kroppen misslyckas med ägglossning på ens första försök ????

Vi fortsätter ligga varannan dag tills bekräftat men börjar (tyvärr) bli rätt tröttsamt nu faktiskt.

När i cyklen har ni tänkt att börja ligga? Jag har även ÄL generellt på CD 15-18, vi brukar börja ligga på CD 12.
  • Linneado
    Msofie skrev 2021-05-09 09:43:36 följande:

När i cyklen har ni tänkt att börja ligga? Jag har även ÄL generellt på CD 15-18, vi brukar börja ligga på CD 12.

Vi började på cd 12 denna gång men det var mest för vi var sugna. Hade planerat att börja med varannan dag någon dag senare (typ cd14) men fick till både 12 och 13. Kört varannan dag sen dess.

Vanligtvis snittar vi 1 ligg per 3dje vecka ungefär så vi slår på stort nu, hehe. Ger det till tisdag innan jag får acceptera att det inte blir någon ägglossning denna månad.
  • MAKL
    NatMar005 skrev 2021-05-09 08:18:01 följande:

Så ledsen för din skull, önskar att det vore annorlunda. Jobbigt att behöva ta uppehåll, eller skönt också kanske? Har själv så dubbla känslor hela tiden och alltid en oro för att vi fattat fel beslut eller inte. Puh.

Nästa gång jag hör något ifrån dig hoppas jag på att då läsa om ett plus. <3 tills dess, ta väl vara på dig själv. Kram!

Ja det är både jobbigt och skönt faktiskt. Ska försöka att bara fokusera på att må bra och göra roliga saker under uppehållet så hoppas jag att det ger mig nya krafter och energi till att försöka senare.

Det är nog lätt att tänka om man gjort rätt eller fel beslut i många saker här i livet. Oavsett vilken val man än gör i en situation så ställer man nog samma fråga, vilket gör att det spelar ingen roll vilket beslut man tar för fråga om rätt eller fel kommer nästan alltid att finnas där. Men det brukar för det mesta mynna ut i något bra, ni får försöka tänka så. Hoppas det inte blev allt för rörigt så du förstår hur jag menar.

Tack så mycket det hoppas jag med :)

Kram
  • BoringBrick92

Ingen mens ännu, men totalt blankt test nu på morgonen cd28(brukar ha 28/29 dagars cykel). Bröt sönder testet av ren besvikelse.. Vet att det finns ni som försökt bra mycket längre och gått igenom mf osv och jag känner för er så mycket. Men just nu känner jag mig bara så trött och besviken på detta försökande utan resultat. Har haft seriös barnlängtan i sådär 5-6 år, men min man ville vänta till efter vi gift oss så det gjorde vi.. Lycka till ni andra!

• Msofie
    BoringBrick92 skrev 2021-05-09 11:09:02 följande:

Ingen mens ännu, men totalt blankt test nu på morgonen cd28(brukar ha 28/29 dagars cykel). Bröt sönder testet av ren besvikelse.. Vet att det finns ni som försökt bra mycket längre och gått igenom mf osv och jag känner för er så mycket. Men just nu känner jag mig bara så trött och besviken på detta försökande utan resultat. Har haft seriös barnlängtan i sådär 5-6 år, men min man ville vänta till efter vi gift oss så det gjorde vi.. Lycka till ni andra!

Tänker att du har så rätt till dina känslor, oavsett hur långt tid de har gått för er eller för andra. Känslan är ju fortfarande den samma. Vissa kanske känner så redan efter tre försök, medan andra inte känner så förens efter ett två år. Men jag känner igen mig i vad du beskriver, jag har också haft en intensiv barnlängtan i cirka 5 års tid, en ville vänta tills vissa saker var på plats. Ibland kan jag önska att jag hade följt mitt hjärta istället.
  • Elise96

Känns konstigt att skriva detta men jag har precis plussat på ÄL+10. Fattar verkligen ingenting samtidigt som vi är så chockade och ödmjuka över att det fick på första försöket. Har likt personer som skrivit här innan sån stor respekt och skuldkänslor för alla som kämpat länge och så gick det så lätt för oss. Håller tummarna extra hårt för alla i gruppen <3
  • ElinVanessa12
    Elise96 skrev 2021-05-09 11:46:23 följande:

Känns konstigt att skriva detta men jag har precis plussat på ÄL+10. Fattar verkligen ingenting samtidigt som vi är så chockade och ödmjuka över att det fick på första försöket. Har likt personer som skrivit här innan sån stor respekt och skuldkänslor för alla som kämpat länge och så gick det så lätt för oss. Håller tummarna extra hårt för alla i gruppen <3

Grattis!!????
  • MAKL
    Elise96 skrev 2021-05-09 11:46:23 följande:

Grattis :)

Ingen ska ha skuldkänslor för att man plussar oavsett om det är på första försöket eller om man kämpat på i flera år. Alla har sin resa och i detta, likt mycket annat, så kan/ska man inte jämföra sig med någon annan. Nu ska du bara vara glad och njuta av ditt plus :)
  • ElinVanessa12
    ElinVanessa12 skrev 2021-05-09 11:58:12 följande:

Grattis!!????

Vilka konstiga tecken det blev istället för emojis? Hur som, stort grattis till plusset. :)

Håller tummarna för er som inte nått BIM än. <3
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet