• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • ElinVanessa12
    hejhejkola skrev 2021-05-10 18:25:32 följande:

Hej på er!

Idag är jag på bim-4 och när jag vaknade imorse kände jag att jag bara var tvungen att ta ett gravtest eftersom jag har haft molvärk och jätteömma bröst de senaste dagarna... och det var solklart positivt!!! Tog ett till när jag kom hem efter jobbet och det var också starkt positivt. Vet inte vad jag känner (glad, såklart) men eftersom jag fått 3 mf dagarna efter bim är jag såklart orolig och vågar inte känna efter för mycket... Ringde bm direkt men de tyckte det var för tidigt att komma in på samtal/kontroll, men om det går vägen ska jag dit om två veckor.

Hoppas att det går vägen för alla er andra<3

Åh, grattis till dig! Håller tummarna för att det går bra <3
  • Weloty

Hej alla! Jag och min man är inne på försök nummer 13 och jag är på dag 14 i min cykel just nu.

Jag började använda ÄL-tester först förra månaden så detta är lite nytt för mig, men jag blir inte riktigt klok på hur det funkar. Enligt instruktionerna ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket för att vara positivt, men detta har jag inte lyckats få en enda gång. Jag har regelbunden mens på 28-29 dagar och får tydliga ÄL-flytningar varje månad, så jag har svårt att tro att jag inte har någon ägglossning alls. 

Skulle ni bedöma detta som ett positivt eller negativt ÄL-test?

• Linneado
    Weloty skrev 2021-05-11 10:47:39 följande:

Hej alla! Jag och min man är inne på försök nummer 13 och jag är på dag 14 i min cykel just nu.

Jag började använda ÄL-tester först förra månaden så detta är lite nytt för mig, men jag blir inte riktigt klok på hur det funkar. Enligt instruktionerna ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket för att vara positivt, men detta har jag inte lyckats få en enda gång. Jag har regelbunden mens på 28-29 dagar och får tydliga ÄL-flytningar varje månad, så jag har svårt att tro att jag inte har någon ägglossning alls. 

Hej. Jag skulle bedöma det som negativt. Behöver inte betyda att du inte har ägglossning dock.

Jag kör på de digitala, skulle rekommendera dig att göra samma. Framförallt i början.

Rosa cleaeblue funkar för mig, blir inga frågetecken iaf.
  • MAKL
    Weloty skrev 2021-05-11 10:47:39 följande:

Negativt skulle jag säga.

Ibland är peaken under en väldigt kort tid så man kan missa den. Jag har använt äl test under flera cykler och har bara en gång fått lika starkt/starkare än kontrollstrecket. Jag brukar gå på att teststrecket är så nära som möjligt i styrka. Testar ju under flera dagar så kan se stegringen och att den sen blir svagare igen, så jag har lärt mig hur mina positiva äl test ser ut. Det ser iaf ut som att det inte är långt ifrån att vara positiv så fortsätt testa idag och imorgon så kanske du kan se en skillnad :)
  • Weloty
    Linneado skrev 2021-05-11 11:20:11 följande:
    Hej. Jag skulle bedöma det som negativt. Behöver inte betyda att du inte har ägglossning dock.

Jag kör på de digitala, skulle rekommendera dig att göra samma. Framförallt i början.

Rosa cleaeblue funkar för mig, blir inga frågetecken iaf.
    Tack för tips! Glad Jag har försökt hålla mig borta från ÄL-tester för att minska pressen, så jag köpte bara de billigaste jag kunde hitta för att prova. Om jag gör ett nytt försök med ÄL-tester så blir det definitivt digitala!
  • NatMar005
    Msofie skrev 2021-05-10 11:37:57 följande:

Hoppas att din akne är ett tecken på att det är denna månaden för er!

Jag förstår precis vad du menar, jag har tre personer i min närhet som är runt den veckan. Det är tufft, men olika tufft beroende på relationen. Sen kan och kan, skulle du verkligen känna att det inte går just nu så försök sätta dig själv i första rum!

Tack, det hoppas vi med! Har dessutom börjat bli öm i tjejmagen, det liksom sticker och målar precis som det brukar göra vid den här tiden om det har tagit sig. Jag hoppas att det är bebis jag väntar och inte ytterligare ett mf men vi är inställda på det senare som sagt.

Ja men precis. Nu ska jag hem till min svägerska som är i v36. Men de gick igenom samma utredningar som vi gör nu så det känns rätt skönt att kunna pratade henne med och viktigt på nåt sätt också att omge mig med solskenshistorier. Påminna mig själv om att de faktiskt också finns. Bara hon inte frågsr om jag vill känna på magen, en spark eller så för det kostar jag nog fan inte..
  • Weloty
    MAKL skrev 2021-05-11 11:22:11 följande:
    Negativt skulle jag säga.

Ibland är peaken under en väldigt kort tid så man kan missa den. Jag har använt äl test under flera cykler och har bara en gång fått lika starkt/starkare än kontrollstrecket. Jag brukar gå på att teststrecket är så nära som möjligt i styrka. Testar ju under flera dagar så kan se stegringen och att den sen blir svagare igen, så jag har lärt mig hur mina positiva äl test ser ut. Det ser iaf ut som att det inte är långt ifrån att vara positiv så fortsätt testa idag och imorgon så kanske du kan se en skillnad :)
    Tack för svaret! Glad Jag ska fortsätta testa några dagar till och se om det blir någon skillnad. Sedan blir det nog antingen stopp för ÄL-tester för min del, eller att jag övergår till digitala istället. 
  • Emmalucy
    DrLavernius skrev 2021-05-10 11:58:42 följande:
    Hoppas att du slipper mensen och får ett positivt test istället! :)

Hade BIM igår, blankt test både igår och idag, men ingen mens ännu. Jag avvaktar med testerna nu och inväntar mensen, sedan flyttar jag över till junitråden. Skulle den mot förmodan inte ha kommit i helgen testar jag nog igen då.
    Tack! Jag håller tummarna, BIM imorgon så jag letar efter spottings hela dagen haha! Oj, vad frustrerande att gå förbi BIM utan resultat! Har du koll på exakt när du hade äl?

hejhejkola skrev 2021-05-10 18:25:32 följande:

Hej på er!

Idag är jag på bim-4 och när jag vaknade imorse kände jag att jag bara var tvungen att ta ett gravtest eftersom jag har haft molvärk och jätteömma bröst de senaste dagarna... och det var solklart positivt!!! Tog ett till när jag kom hem efter jobbet och det var också starkt positivt. Vet inte vad jag känner (glad, såklart) men eftersom jag fått 3 mf dagarna efter bim är jag såklart orolig och vågar inte känna efter för mycket... Ringde bm direkt men de tyckte det var för tidigt att komma in på samtal/kontroll, men om det går vägen ska jag dit om två veckor.

Hoppas att det går vägen för alla er andra<3

Stort grattis, hoppas lilla frön stannar kvar! <3

• Emmalucy
    NatMar005 skrev 2021-05-11 11:30:01 följande:
    Tack, det hoppas vi med! Har dessutom börjat bli öm i tjejmagen, det liksom sticker och målar precis som det brukar göra vid den här tiden om det har tagit sig. Jag hoppas att det är bebis jag väntar och inte ytterligare ett mf men vi är inställda på det senare som sagt.

Ja men precis. Nu ska jag hem till min svägerska som är i v36. Men de gick igenom samma utredningar som vi gör nu så det känns rätt skönt att kunna pratade henne med och viktigt på nåt sätt också att omge mig med solskenshistorier. Påminna mig själv om att de faktiskt också finns. Bara hon inte frågsr om jag vill känna på magen, en spark eller så för det kostar jag nog fan inte..
    Men det låter ju som ett bra tecken :) även om du har dina reservationer, hoppas verkligen att det kommer bli något! Oof hoppas det går/gick bra, du har helt rätt att solskenshistorier är super viktigt <3 men jag tror att jag skulle bita armen av nån som frågade mig om jag vill känna deras gravidmage, oavsett omständigheterna hahah
  • DrLavernius
    Emmalucy skrev 2021-05-11 11:39:58 följande:

Tack! Jag håller tummarna, BIM imorgon så jag letar efter spottings hela dagen haha! Oj, vad frustrerande att gå förbi BIM utan resultat! Har du koll på exakt när du hade äl?

Väldigt frustrerande! Nej, inte exakt. Hade lite ägglossningstester kvar, så testade ett par dagar runt beräknad äl. Negativt dagarna närmast, men kunde se en svag linje (men inte positivt) 27/4. Sedan tog testerna slut, så vet inte om det kom någon stegring efter det...

Vet inte vad man ska gissa på för datum i sådana fall? Kanske 29-30/4 någon gång isf? Om det faktiskt blev någon äl dvs.
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet