• Amandannn

BIM MAJ, första barnet

Hej! Har inte sett någon bim maj tråd så tänkte att jag startar en nu för oss som ska försöka få vårat första barn. :)

Närmar ju sig ändå med stormsteg, detta blir vårat första riktiga försök.

Påbörjar listan i första inlägget. :)

Lycka till åt oss alla <3

• Svar på tråden BIM MAJ, första barnet
  • Vickan31
    hejhejkola skrev 2021-05-10 18:25:32 följande:

Hej på er!

Idag är jag på bim-4 och när jag vaknade imorse kände jag att jag bara var tvungen att ta ett gravtest eftersom jag har haft molvärk och jätteömma bröst de senaste dagarna... och det var solklart positivt!!! Tog ett till när jag kom hem efter jobbet och det var också starkt positivt. Vet inte vad jag känner (glad, såklart) men eftersom jag fått 3 mf dagarna efter bim är jag såklart orolig och vågar inte känna efter för mycket... Ringde bm direkt men de tyckte det var för tidigt att komma in på samtal/kontroll, men om det går vägen ska jag dit om två veckor.

Hoppas att det går vägen för alla er andra<3

Ååh men grattis! Jag förstår att du är orolig såklart, men vi håller verkligen tummarna för att det går hela vägen den här gången <3 
  • ElinVanessa12

Hur mycket har alla i tråden ?förberett? sig för att försöka göra bebis? :)

Jag har haft längtan att många år men känt mig redo ungefär ett år. Vi har kört säkra perioder i typ 1,5 år som preventivmedel och varit helt med på att det kan bli bebis av det men nu ska vi ?köra skarpt?. Under året jag ?väntat in? min sambo har jag lärt känna menscykeln, tagit omega 3, folat och Q10 samt börjat dra ner på koffein. Min sambo tar samma vitaminer ibland och zink. Vi har också börjat äta mer kött från att ha varit i princip vegetarianer.

• Vickan31
    Weloty skrev 2021-05-11 10:47:39 följande:

Hej alla! Jag och min man är inne på försök nummer 13 och jag är på dag 14 i min cykel just nu.

Jag började använda ÄL-tester först förra månaden så detta är lite nytt för mig, men jag blir inte riktigt klok på hur det funkar. Enligt instruktionerna ska teststrecket vara lika starkt som kontrollstrecket för att vara positivt, men detta har jag inte lyckats få en enda gång. Jag har regelbunden mens på 28-29 dagar och får tydliga ÄL-flytningar varje månad, så jag har svårt att tro att jag inte har någon ägglossning alls. 

Skulle ni bedöma detta som ett positivt eller negativt ÄL-test?

Som jag förstår det är det väldigt individuellt, men för mig är ett sånt där streck ganska långt ifrån positivt. Jag brukar ganska ofta få positivt utslag (dvs lika starka streck eller att teststrecket till och med blir starkare än kontrollstrecket), men ibland gör jag så att när jag ser att strecket börjar bli starkare än tidigare dagar så testar jag två gånger samma dag när jag tror att det närmar sig, för att inte missa peaken. Men om du har regelbunden mens och tydliga ÄL-flytningar varje månad så  behöver du inte använda ÄL-tester om det känns som en stress som du själv var inne på Glad
  • hejhejkola
    ElinVanessa12 skrev 2021-05-10 19:43:08 följande:

Åh, grattis till dig! Håller tummarna för att det går bra <3

Emmalucy skrev 2021-05-11 11:39:58 följande:

Stort grattis, hoppas lilla frön stannar kvar! <3

Vickan31 skrev 2021-05-11 17:00:01 följande:

Ååh men grattis! Jag förstår att du är orolig såklart, men vi håller verkligen tummarna för att det går hela vägen den här gången <3 

Tack så mycket!!! Känner mig faktiskt mindre orolig idag, försöker tänka att detta kommer gå bra :)
  • Anonym (bim12/5)

Hej alla.

BIM imorgon (12/5), har haft molvärk i över en veckas tid och känner mig svullen. Tog neg. test i lördags (bim-4). Sent lördag kväll fick jag lite brunt blod på papperet, sedan dess har jag haft rosa på papperet varje dag.. Men absolut inte mens-mängd, inte samma färg, inga klumpar osv.
    Känner inte heller av min PMS alls och har ingen vidrig mensvärk som jag brukar ha utan bara den lilla molvärken. Känner mig lite ledsen också, det brukar jag inte vara.

Har någon upplevt samma? Har även haft nästan 0,5c° högre temp än vanligt och är helt galet trött (ej förkyld, corona eller liknande).

Vi försöker inte, men har bestämt oss för att börja försöka de närmaste månaderna - så vi hoppas såklart på + men mest av allt blir jag så himla ledsen om min annars väldigt regelbundna menscykel börjar strula nu Rynkar på näsan  

• Emmalucy

Eurgh, mår ganska piss idag, har inga förhoppningar men jag är så värm om mina bröst och tjej magen! Och mina bröst gör jävligt ont, de borde trilla ner redan med tanke på bim imorgon, de brukar inte känns mycket alls men nu jävlar! Kommer säkert försvinna över natten bara för att jag skriver om det och imorgon ser jag ut som en idiot, men jag hoppas att jag är inte ensam i att bli lite extra crazy och små desperat precis innan mens :( aaahhhh!

• RH93

Tog ett CB Early idag när jag vaknade som var helt blankt. BiM-2. Så har nog gett upp för den här månaden. Det var längesen jag testade innan bim, men det kändes inte så jobbigt som jag hade trott. Blir nog mer ledsen om jag går och hoppas och sen kommer mensen.

• Amandannn

Hej alla! Vilken fin tråd vi har här. <3

Jag har varit väldigt frånvarande på senaste eftersom jag haft extrema magsmärtor senaste och varit inlagd på sjukhus, som tur var såg allt okej ut med graviditeten och mitt hcg har stigit som det ska. Dom misstänkte gallstensanfall.

Hur går det för alla här? Hur ser bimlistan ut? Många som plussat? Många som ännu måste kämpa vidare? <3

Önskar er all lycka.

• NatMar005
    Amandannn skrev 2021-05-12 09:27:57 följande:

Hej alla! Vilken fin tråd vi har här. <3

Jag har varit väldigt frånvarande på senaste eftersom jag haft extrema magsmärtor senaste och varit inlagd på sjukhus, som tur var såg allt okej ut med graviditeten och mitt hcg har stigit som det ska. Dom misstänkte gallstensanfall.

Hur går det för alla här? Hur ser bimlistan ut? Många som plussat? Många som ännu måste kämpa vidare? <3

Önskar er all lycka.

Åh så skönt att allt ser bra ut med pyret i magen!! Måste vara en otrolig lättnad <3 hur mår du nu? Hoppas du känner dig bättre!

6 dagar kvar till bim här och egentligen inga andra tecken än förutom acne, molvärk i tjejmagen och brösten känns tunga men inte ömma. Vi får se helt enkelt!
  • Linneado
    Emmalucy skrev 2021-05-11 20:52:36 följande:

Eurgh, mår ganska piss idag, har inga förhoppningar men jag är så värm om mina bröst och tjej magen! Och mina bröst gör jävligt ont, de borde trilla ner redan med tanke på bim imorgon, de brukar inte känns mycket alls men nu jävlar! Kommer säkert försvinna över natten bara för att jag skriver om det och imorgon ser jag ut som en idiot, men jag hoppas att jag är inte ensam i att bli lite extra crazy och små desperat precis innan mens :( aaahhhh!

Åh hur mår du idag?
Svar på tråden BIM MAJ, första barnet