• Anonym (KalleP)

    Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

    Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

    Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

    Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

    Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

    Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

    Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

    Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

    Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

    Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

    Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

    Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

    Det är nog bra att jag jobbar hemma.

  • Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Anonym (Bästa sex, är inget sex)
    Anonym (Konrad) skrev 2021-05-04 09:37:59 följande:

    Jag måste inte komma varje gång, jag har ibland svårt att nå klimax och då är det bättre att vänta till nästa gång. Min frus njutning är viktigare för mig än min egen. Hur svårt är det att ta 30min en kväll i veckan att massera och smeka varandra sex måste inte alltid innebära knull, älskar du din respektive borde detta inte vara ett problem, vill du inte göra det så är det dags att gå vidare för då finns det ingen kärlek kvar.


    Äntligen EN man som förstår. Det är bara 1/5 av männen som fattar att förspel, massage, beröring, smek, läsa på och testa hur man utvecklar kyssar, i 30 min, 1-2 kvällar i veckan INTE behöver leda till sex. För då VILL kvinnan ha sex när kravet försvinner. Förspel är allt för kvinnan! Mannen vill ha "main act" och kvinnan vill åt kreativiteten innan main act, annars finns det ingen f*n ingen kvinna som inte får nog.
  • Anonym (laddad)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-05-04 09:49:51 följande:

    Man kan också vända på det. Hade min man behövt en halvtimme eller en timme (ostört) för att njuta och komma - som jag gör - hade han nog heller inte orkat mer än någon gång i veckan. Han är inte bättre på att prioritera än jag, sex är bara mindre energikrävande för honom. Dock är ju ts problem inte att de vill olika mycket, utan att frugan inte vill alls. Det är något annat.
    så det är som det är mer eller mindre och du/ni ser inga möjligheter eller har ingen direkt vilja eller möjlighet till att ändra på det. Menar väl, så ta det på ett välmenat sätt :)...känner man lika inför läget just nu är det väl inget problem tänker jag...är ju först när balansen blir för obalanserad det kan bli lite jobbigt. Att vända på det eller jämföra med andra löser ju inget. Om man vill lösa något. 
    Vad gäller TS, så tror jag att han och hans partner behöver mötas och lyssna på varandra och det tror jag alla mer eller mindre i liknande situation skulle behöva...inte alltid det lättaste. 
  • Anonym (Nähä)
    Anonym (Bästa sex, är inget sex) skrev 2021-05-04 10:05:48 följande:

    Äntligen EN man som förstår. Det är bara 1/5 av männen som fattar att förspel, massage, beröring, smek, läsa på och testa hur man utvecklar kyssar, i 30 min, 1-2 kvällar i veckan INTE behöver leda till sex. För då VILL kvinnan ha sex när kravet försvinner. Förspel är allt för kvinnan! Mannen vill ha "main act" och kvinnan vill åt kreativiteten innan main act, annars finns det ingen f*n ingen kvinna som inte får nog.


    Jag håller inte alls med. Förspel är ingenting för mig. Jag föredrar en snabbis och uppskattar penetrationen. Utan det kan jag lösa mina sexuella behov själv.
  • Anonym (anonym)
    Pope Joan II skrev 2021-05-04 09:31:26 följande:

    Jag är oerhört kär i min man och älskar honom fruktansvärt mycket. Jag skulle, trots det, lämna honom om han inte ville knulla och heller inte ansträngde sig för att komma tillrätta med vad det nu var som minskat hans lust. För mig är det verkligen en vattendelare. Skulle han gå omkring och känna sig nöjd med eller likgiltig inför ett uteblivet sexliv så skulle jag avsluta förhållandet.

    Så kär att jag ens för en sekund skulle fundera på att ta livet av mig eller känna mig frågande inför vad jag har att leva för blir jag aldrig. Jag lever det liv jag vill leva och jag väljer att vara med min man men bara så länge jag är nöjd med vårt gemensamma liv och det skulle jag inte vara om vi inte hade sex med varandra.


    Du sätter verkligen fingret på problemet här. Att tappa sexlusten är en sak, men att inte göra något åt det trots att partnern lider är inte särskilt smart om man vill behålla förhållandet. Jag fattar inte att vissa försvarar denna passivitet så ivrigt samtidigt som de misstänkliggör och kastar skit på dem som är ledsna över att ständigt bli avvisade. Blir man ratad sexuellt av den man lever med måste man tydligen bli ett självutplånande helgon som aldrig får ställa några krav och aldrig känna mänskliga känslor som förtvivlan och ilska.
  • Anonym (Frun som inte vill (orkar))
    Hardy hoppsan skrev 2021-05-04 07:54:25 följande:
    Hej frun, Ja Sex ligger på olika behovsnivå för män och kvinnor. Som man kan det kännas precis tvärtom att ett bra sexliv gör att man orkar med hamsterhjulet.

    Har du berättat det du skrev för din man? 
    Jag tänker att risken är att han ger upp.
    Han kanske villig att göra förändringar i livet för att komma till ett sexliv igen.

    Jag kan bara prata för mig själv och eftersom jag är i en liknande situation har jag verkligen tänkt igenom vad jag själv vill och bestämt att inte vara kvar i ett förhållande utan sex, ett förhållande som i övrigt är rätt bra. Antingen kommer vi tillbaka till sex (och jag skulle mycket väl tänka mig att leva som särbo med min fru) eller så går vi skilda vägar.
    Hej :) Jadå, han vet vad det uteblivna sexlivet beror på. Vi är egentligen lika trötta båda två och vi båda vränger oss ut och in varje vecka för att tillsammans klara av det här hamsterhjulet vi har försatt oss i.

    Skillnaden är, precis som "Tvillingmamma" beskrev, att sex är mycket mer energikrävande för mig än vad det är för min man.

    Min kärlek och min attraktion till min man är inte mindre än innan vi fick barnen, utan det är detta med den bristande orken som är grejen. Hade min man, under dessa tuffa år som dessutom har varit utan sex, agerat enbart utifrån sitt perspektiv.. om han hade "gnällt" över sexbristen, om han hade agerat ego på det sättet, valt att inte se "the big picture", så hade min attraktion och kärlek till honom släckts omedelbart.

    Men så gör han inte. Han är förstående, vill mig och hela familjen väl, sätter laget framför egot. Pga att han är så fin och sätter laget framför egot så vet jag att vi kommer att ha ett tillfredsställande sexliv igen den dagen vår totala börda lättar.

    Men det finns nog många män där ute som aldrig skulle orka uthärda detta under flera år, som istället begär skilsmässa. Efter skilsmässan behöver kvinnan endast ta hand om barnen på halvtid och vips, så har hon helt plötsligt lite mer energi och kan då träffa en ny man som hon, pga att den totala bördan har lättat, orkar ha sex med 3-4 gånger varannan vecka, dvs när hon inte har barnen hos sig.

    Att kvinnan blir mer sexuellt aktiv efter en skilsmässa pga att den totala bördan har lättat är inte ovanligt. Jag kan tänka att det då är synd att mannen inte orkade uthärda, att skilsmässan hade gått att undvika och att sexlivet så småningom hade återkommit i samband med att barnen flyttat hemifrån. Den frånskilde mannen kanske inte hittade någon ny varaktig relation och fick därför inte det sexliv han drömde om. 

    Det jag menar är att finns det fortfarande kärlek kvar så känns det så synd att slänga bort något fint bara för att man inte får sex. Speciellt om det är fruns ork som är problemet. Orken kommer ju åter när barnen flyttar hemifrån. Om mannen inte har varit ego och inte tjatat sönder detta om sex längs vägen, så kommer antagligen även kvinnans sexlust tillbaka igen.
  • New  Dawn
    Martinetto skrev 2021-05-04 07:34:11 följande:

    Du har rätt.

    Jag gör misstaget att läsa in mig i TS text. Har formulerat mig som honom även om det i allra högsta grad var så mycket mer.

    Så i hans text känner jag igen den förtvivlan och hopplöshet jag kände då jag var gift. 

    Tror inte att jag är ensam om att läsa in mer än vad som står men kan bara stå för mig


    Jag kan också "läsa in mer" och för mig är det uppenbart att kärleken är slut. Troligen från båda, men mest tydligt från henne.

    Jag tror inte det finns någon annan väg än skilsmässa, men om de skulle försöka, måste de tala om känslor. Det går liksom inte att bara ha sex på samma sätt som födelsedagsfirande.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (Bästa sex, är inget sex)

    NU har jag det!!! Lyssna TS, ägna en kväll av ditt liv för att göra såhär så löser sig mycket ska Du se (Lyssna på en erfaren kvinna, inte på unga män i tråden som ropar att Du ska lämna): När frun är iväg och Du vet någon tid hon kommer hem, t.ex. kl 21 på kvällen, så förberedd i god tid så att hemmet är städat, Du är nyduschad och doftar mans-parfym, och Du har SNYGGA kläder som skriker maskulinitet (men glöm inte att lukta gott som sagt, många kvinnor blir kära av en god lukt av mannen). Strö rosen-blad från dörren hela vägen till sängen och snåla inte! Släck lampor och tänd LEVANDE LJUS. Köp hem hämt-mat den kvällen och säg : Välkommen hem honey. Ikväll vill jag inget hellre än att vi sitter och äter ihop, och sen masserar varandra 15 minuter vardera i sängen som har mycket rosen-blad.

    Förvänta Dig bara inget sex. Vissa individer säger att sex och pengar är allt. Tänker Du kräva sex kan hon sätta igång och kräva din försörjning, och då lovar jag Dig att kärleken försvinner snabbt. INGET SEX. Men om hon kommer med förslaget efter massagen att hon vill ha sex, så säg genast "bara om Du vill". (Men för DIG ska hennes svar inte spela någon roll, för Du har ställt Dig in på att inte ha sex). Om hon inte vill ha massage utbyte under den här kvällen med rosenblad och levande ljus, så säger Du att " Varenda kvinna där ute skulle velat ha det här. Jag begär inte ens sex. Det är inte rätt att säga nej när någon verkligen försöker." Säg i neutral ton utan att låta som en cry-baby. Kom ihåg: Försöka är allt, att försöka räcker hela vägen. Du ska vara stark i Dig själv och veta att det är DU som har rätt och hon som har fel, om hon inte vill ha massage den kvällen.

    Vill hon inte, så gör ett försök till massage någon annan kväll igen. OM detta upprepar sig att hon inte vill.... Då säger Du återigen att Du gör ditt bästa, att Du handlar rätt på ett sätt som kvinnor gillar (ha andra kvinnors stöd i din åtanke så man får det att låta på dina ord som att det är Du som är den som gör rätt och inte hon), och man måste fortsätta försöka göra sitt bästa när man är i ett förhållande! Säg det till henne! Och lägg även till att "Om Du inte vill att jag masserar Dig så känns det för mig som att Du VILL att jag går vidare." Börja sakta, sakta gå mot en deadline med henne. Klockan tickar helt enkelt och ditt tålamod kommer ta slut, nu när Du handlar på ett sätt som alla kvinnor gillar. Du begär ju inte sex! Du begär massage eller liknande intimitet, you name it, och Du FÅR ställa krav om Du gör hemmet snyggt innan och dina intentioner är "rena" och inte perversa.

  • Mimosa86
    Anonym (Nähä) skrev 2021-05-04 10:12:13 följande:

    Jag håller inte alls med. Förspel är ingenting för mig. Jag föredrar en snabbis och uppskattar penetrationen. Utan det kan jag lösa mina sexuella behov själv.


    Du missar poängen. Hon menar förspel i form av kyssar, beröring på en vardaglig basis som inte behöver vara sexuellt laddat för stunden.

    Jag hatar också traditionellt förspel. Tycker om aktion och penetration, inte någon som håller på och pillar och filar minutrarna innan sex. Då blir jag bara irriterad.

    Men för att kunna bli sugen på detta sex behöver iallafall jag en kram av min man då och då, ett leende, ett skratt tillsammans, en hej då puss innan jobbet, en omtanke. Kärlek och uppskattning generellt. Inte två personer med var sin mobil som lever separata liv under samma tak som 10 min innan sängdags ska få till ett knull.
  • Anonym (K special)
    Anonym (Bästa sex, är inget sex) skrev 2021-05-04 10:05:48 följande:

    Äntligen EN man som förstår. Det är bara 1/5 av männen som fattar att förspel, massage, beröring, smek, läsa på och testa hur man utvecklar kyssar, i 30 min, 1-2 kvällar i veckan INTE behöver leda till sex. För då VILL kvinnan ha sex när kravet försvinner. Förspel är allt för kvinnan! Mannen vill ha "main act" och kvinnan vill åt kreativiteten innan main act, annars finns det ingen f*n ingen kvinna som inte får nog.


    Men det är ju det här som är så jä**a underbart. Att börja dagen med att egga henne, ligger hon på mage i sängen och sover så krypa ner i fotändan och kyssa sig upp från fötterna och upp hela vägen till örat. Viskar sedan i hennes öra hur sexig hon är och att man vill ha henne....men inte nu osv osv oavsett hur sprängkåt båda två är. Visa sedan under dagen med ord, beröring, sms osv hur mycket man längtar efter henne (och varandra). Ta ledigt halva dagen från jobbet utan att hon vet om och fixar middag till hon kommer hem. Ja alltså det finns hur mycket som helst man kan göra och det är så galet underbart att se hennes ögon när hon blir glad och ler.
  • New  Dawn
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-05-04 09:49:51 följande:

    Man kan också vända på det. Hade min man behövt en halvtimme eller en timme (ostört) för att njuta och komma - som jag gör - hade han nog heller inte orkat mer än någon gång i veckan. Han är inte bättre på att prioritera än jag, sex är bara mindre energikrävande för honom. Dock är ju ts problem inte att de vill olika mycket, utan att frugan inte vill alls. Det är något annat.


    Är det samma för dig med onani? Tar det lika långt tid? Krävs det lika mycket.

    Jag är också kvinna men har absolut inget problem att njuta, komma, snabbt med min man. Även om vi börjar från noll. Även om jag inte är sugen innan.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?