• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • Hallonglass91
    mangelica skrev 2021-06-03 10:39:36 följande:

Ja, det är väll så. Jag vet ju att det är ju inte

Kört förens mensen kommer. Men känns som det borde synas något nu :(.

För övrigt har jag molvörk/mensvärk till och från. Har haft nära till kväljningar i 2-3 dagar. Ömma bröst. Kanske några små attacker med illamående, men osäker kan va inbillning.

Uppsvälld mage. Och en slående trötthet! Ka ju inte säga att det ÄR tecken på graviditet man skulle kunna vara tecken på det.

Ja, jag kommer inte sluta testa, blir ett till testbimorgonbiallafall :).

Jag har exakt samma symptom som dig och vi har ju BIM samtidigt? Testade mig igår med ett tidigt test och det var helt negativt. Så besviken för det var ändå på BIM -4. Jag väntar nu till att testa på söndag.

Har dock en fråga - om jag fick positivt ÄL test förra måndagen den 24/5 och de då säger att ÄL sker om 1-2 dagar dvs tis eller ons, betyder det då att jag idag på torsdag är ÄL +8/9? I så fall kanske det är lite tidigt att se trots att det är BIM -4? Hur skulle ni resonera/räkna?

Hoppas så mycket att jag är gravid!

Och ni alla andra också såklart ????
  • DrLavernius

Grattis till er som har plussat!!

Fick klartecken av min läkare i måndags att fortsätta med min medicin även när jag blir gravid och under hela graviditeten om jag behöver (pausade den när vi började försöka). Jättebra, och stor lättnad eftersom jag mår och fungerar så mycket med den än utan.

Men såhär i efterhand sjukt otaktiskt att börja precis mellan ÄL och BIM med tanke på att en av de vanligaste biverkningarna när man börjar med medicinen igen är just illamående... Jag VET att illamåendet förmodligen är medicinen, men det är omöjligt att inte överanalysera. ?Tänk om...?? etc.

• Elin11989
    mamma8212 skrev 2021-06-03 10:37:21 följande:

Negativt idag på bim -2. Jag vet mycket väl att jag kan plussa på lördag, har som sagt aldrig fått plus innan bim innan så varför skulle jag få det nu? ;)

Men jag blir ändå besviken, jag vill nu nu nu!

Fick veta idag att min bror och hans sambo väntar en liten tjej. Och då blir jag alldeles gråtmild, både för deras skull och för att jag själv också vill, men det vet ju ingen mer än vi..

Det är bara första månaden vi försöker, men tänk om det inte går? Bara för att det gått lätt innan..

Samma här, negativt för mig med idag. Har super mycket mensvärk sedan igår så mensen är nog på G
  • mangelica
    Juniprinsen skrev 2021-06-03 11:07:40 följande:

Wow, vad många nya plus, grattis till er alla! :)

BIM -4 idag och tog ett CB early i morse som var helt negativt (Så även vanlig RFSU sticka).

Det står på CB earls att de ska vara supersäkra, men iom att jag har sen ÄL hoppas jag att det fortfarande kan finnas möjlighet att plussa senare.

Ska försöka hålla hoppet uppe till på måndag (BIM) iaf :)

Vi har samma bim :). När hadde du äl? Jag testade oxo tok negativt imorse! Slog hårt imorse, men känns som jag har mer hopp nu, bim-4 eller äl+10 som jag är idag är fortfarande ganska tidigt att testa :)
  • mangelica
    Hallonglass91 skrev 2021-06-03 11:15:39 följande:

Jag har exakt samma symptom som dig och vi har ju BIM samtidigt? Testade mig igår med ett tidigt test och det var helt negativt. Så besviken för det var ändå på BIM -4. Jag väntar nu till att testa på söndag.

Har dock en fråga - om jag fick positivt ÄL test förra måndagen den 24/5 och de då säger att ÄL sker om 1-2 dagar dvs tis eller ons, betyder det då att jag idag på torsdag är ÄL +8/9? I så fall kanske det är lite tidigt att se trots att det är BIM -4? Hur skulle ni resonera/räkna?

Hoppas så mycket att jag är gravid!

Och ni alla andra också såklart ????

Ja vi har samma bim :).

Ja fick du positivt äl test den 24, så hadde du troligtvis äl den 25 eller 26. Och således bara på äl+8-9. :). Jag hadde bekräftad äl den 24 med tempratur. Testade oxo positivt på äl test den 22 så har 100% koll på min äl den a månaden. Jag är alltså på äl+10 idag, bim-4 och det är fortfarande tidigt att testa för mig! Så det är ju ännu tidigare för dig :). Betyder inte att du inte ka få ett plus imorgin, det kan du ju, men sannolikheten är ju mindre :). Jag har testat varje dag från äl+6 haha jag kan inte stå emot att testa så det är ingen idé att ens försöka haha xD

Ska du testa imorgin igen? :)<3
  • mangelica
    Juniprinsen skrev 2021-06-03 11:07:40 följande:

Wow, vad många nya plus, grattis till er alla! :)

BIM -4 idag och tog ett CB early i morse som var helt negativt (Så även vanlig RFSU sticka).

Det står på CB earls att de ska vara supersäkra, men iom att jag har sen ÄL hoppas jag att det fortfarande kan finnas möjlighet att plussa senare.

Ska försöka hålla hoppet uppe till på måndag (BIM) iaf :)

Ska du testa imorgon igen ? :)<3
  • Hallonglass91
    mangelica skrev 2021-06-03 11:35:15 följande:

Ja vi har samma bim :).

Ja fick du positivt äl test den 24, så hadde du troligtvis äl den 25 eller 26. Och således bara på äl+8-9. :). Jag hadde bekräftad äl den 24 med tempratur. Testade oxo positivt på äl test den 22 så har 100% koll på min äl den a månaden. Jag är alltså på äl+10 idag, bim-4 och det är fortfarande tidigt att testa för mig! Så det är ju ännu tidigare för dig :). Betyder inte att du inte ka få ett plus imorgin, det kan du ju, men sannolikheten är ju mindre :). Jag har testat varje dag från äl+6 haha jag kan inte stå emot att testa så det är ingen idé att ens försöka haha xD

Ska du testa imorgin igen? :)<3

Tack för hjälpen!! Grymt att du har så bra koll. Nu gav du mig lite hopp ändå.

Jag hade bara ett testa tidigt test hemma som jag använde igår, så nu väntar jag tills BIM och provar med ett vanligt test.

Är också lika taggad som dig på testandet egentligen men försöker hålla mig nu till BIM.
  • mamma8212

Jag vet inte om det syns på bild, men jag tog precis ett från testlagret och det har en svag, svag linje.. :O Ska ta en till ikväll när jag hållt mig längre, och ett imorgon...

• ugglans

Ni som såg min bild imorse. När hade ni vågat er på ett nytt billigt test för att se ökning? Och när hade ni vågar ta digitalt för att få ett rättvist resultat?

• mamma8212
    ugglans skrev 2021-06-03 17:51:09 följande:

Ni som såg min bild imorse. När hade ni vågat er på ett nytt billigt test för att se ökning? Och när hade ni vågar ta digitalt för att få ett rättvist resultat?

Har det väl börjat stegra går det rätt snabbt. Nu är det väldigt tidigt för dig men imorgon men urin från morgonen borde ge utslag :)
Svar på tråden BIM Juni